Start
Raport z jazdy: VW Golf 2.0 TDI PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
golfPełna nazwa tego modelu brzmi Golf 2.0 TDI BlueMotion Technology. Za jej ostatnim członem kryje się kilka patentów i rozwiązań proekologicznych, których – nie licząc systemu Start&Stop - istnienia co prawda nie odczuwamy bezpośrednio, ale dają one o sobie znać przy tankowaniu – i oczywiście w spalinach, czego bez specjalnego przyrządu sprawdzić się nie da.
150-konny 2-litrowy turbodiesel nie dość, że odznacza się wysoką kulturą pracy i dynamiką, to jeszcze imponuje średnim zużyciem oleju napędowego na poziomie ok. 6 litrów/100 km. Miesięczna eksploatacja nowego Golfa w dość niemiłych zimowych warunkach przekonała nas co do słuszności ocen jakich dokonaliśmy podczas pierwszych testów tego samochodu. O ile w wielu pojazdach po pewnym czasie zaczynają wychodzić różne niedociągnięcia, w VII generacji Golfa utrzymuje się perfekcja.

Mało tego, zaczęliśmy odkrywać nowe zalety i możliwości - zwłaszcza oprogramowania systemu informatycznego. Co prawda nie każdy jest wielkim entuzjastą elektroniki w aucie, ale nie da się jej niedoceniać, bo dzięki niej możemy nie tylko bezbłędnie trafiać do celu w kompletnie nieznanym terenie czy też mieście, albo bezkarnie odbierać telefony, ale również zmieniać niektóre nastawy podzespołów samochodu. Dla mnie siła Golfa VII tkwi jednak w podstawie konstrukcji i doborze charakterystyki układu jezdnego. Pod względem zachowania się auta w różnych sytuacjach (co zimą doskonale uwidoczniają śliskie nawierzchnie) i szeroko pojętego komfortu jazdy nie ma on sobie równych w tym segmencie, niejako potwierdzając słuszność określenia – klasa Golfa.

Jest jeden temat, którego nie ruszyliśmy – systemy związane z bezpieczeństwem jazdy takie jak np. multikolizyjny hamulec czy też proaktywny system ochrony pasażerów. Jakoś nie garniemy się do sprawdzania poziomu bezpieczeństwa; ufamy producentowi. Warto wspomnieć, że w tym sezonie rodzina Golfów powiększy się o kolejne modele: z napędem na 4 koła a także o ekstremalnie oszczędną wersję BlueMotion ponoć zużywającą tylko 3,2 litra ropy na 100 km. Czego można chcieć więcej? WS


Golf Zapraszamy do galerii zdjęć








Zmieniony ( 20.02.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »