Start
Volkswagen Beetle GSR - Żółto-czarny ścigant PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
vwDokładnie 40 lat temu na rynku pojawił się usportowiony „Garbus” w wersji GSR. Za tym tajemniczym skrótem kryła się bardzo prosta symbolika w języku niemieckim brzmiąca Gelb-Schwarze Renner. Czyli po polsku można powiedzieć żółto-czarny ścigant. Najszybszy z seryjnych Garbusów bazował na modelu 1303 S i zgodnie z planem powstał w serii limitowanej do 3500 egzemplarzy.


Teraz postanowiono stworzyć współczesną wersję VW Beetle GSR. Jak powszechnie wiadomo, Chrabąszcze różnią się zasadniczo. Ten legendarny miał kompletny 50-konny zespół napędowy z tyłu i zimą lubił latać tyłem do przodu. Obecny model ma wszystkie mechanizmy z przodu i jeździ tak jak byśmy sobie tego życzyli. Do tego ma trochę więcej koni, bo 210. Przyspiesza do setki w 7,3 s i osiąga prędkość 229 km/h.

Do wyboru są dwie 6-biegowe przekładnie – mechaniczna oraz zautomatyzowana 2-sprzęgłowa DSG. Auto toczy się na 19-calowych kołach 235/40 podczas gdy jego poprzednik zadawalał się oponami 175-15. By sprawa była jasna; nowy model GSR również powstanie w liczbie 3500 egzemplarzy i oczywiście jest żółto-czarny. Jeśli komuś ta kolorystyka nie odpowiada, w ostateczności może zamówić nadwozie szaro-czarne.


vw Zapraszamy do galerii zdjęć





 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »