Start
Volkswagen Polo R WRC - Bliżej rajdówki PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
PoloRwrcZapewne nie jeden młody człowiek marzy o takim aucie, jakim na rajdowe oesy wyjeżdża Jari-Matti Latvala czy też Sebastien Ogier. Niestety topowej rajdówki kupić się nie da. Zresztą może to i dobrze, bo do jazdy na co dzień nie bardzo się ona nadaje, mogłaby okazać się dość kłopotliwa, a w rękach niewłaściwych kierowców nawet niebezpieczna.
Dlatego też z myślą o entuzjastach rajdów przygotowano specjalny model Polo R WRC, stanowiący namiastkę wozu rajdowego. Oczywiście brak poszerzonych błotników i agresywnie ospoilerowanego przodu pozostawia pewien niedosyt, ale na niedobór mocy i osiągów narzekać raczej nie można. Ważące 1324 kg pseudorajdowe Polo wyposażono w 220-konny silnik 2.0 TSI, więc osiągi – zwłaszcza przy sportowym zawieszeniu - mogą zapierać dech w piersiach. Sprint do setki trwa zaledwie 6,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. Jak wielki moment obrotowy uzyskano z tej wersji turbodoładowanego silnika o bezpośrednim wtrysku benzyny, świadczy porównanie z Polo GTI.

O ile dotychczasowy „sportowiec” dysponował momentem 250 Nm, „rajdowiec” osiąga 350 Nm. Średnie zużycie paliwa określono na zaledwie 7,5 l/100 km. Napęd poprzez ciasno zestopniowaną 6-biegową przekładnię mechaniczną płynie na przednie koła z 18-calowymi felgami Cagliari i oponami 215/35-18. Może trochę szkoda, że napęd nie wędruje na 4 koła tak jak w prawdziwym WRC, ale taka modyfikacja w cywilnym Polo mogłaby się okazać kosztowna, a przecież chodziło o stworzenie samochodu, który da się kupić (33,9 tys Euro). Zebranie takiej kwoty nie jest jedynym problemem, bo zaplanowano serię VW Polo R WRC limitowaną do 2500 egzemplarzy. WS


PoloRwrc Zapraszamy do galerii zdjęć







 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »