Start
Volkswagen CrossBlue - Prądotwórczy SUV PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
crossblueW Detroit Volkswagen przedstawił auto studyjne o nazwie CrossBlue. Dobra wiadomość to taka, że jest ono bliskie produkcji seryjnej. A zła, to fakt, iż jego sprzedaż przewidziano tylko w Ameryce Północnej. Jak sama nazwa wskazuje, mamy do czynienia z ekologiczną terenówką. Ku zaskoczeniu, średniej wielkości SUV mierzący 5 m długości nie jest jakimś gigantem konstrukcyjnym, lecz powstał na bazie lekkiej uniwersalnej platformy MQB – tej samej, na której zbudowano Golfa VII. Stylizacja nadwozia CrossBlue powstawała przy współpracy europejskiego ośrodka designu (Walter de Silva i Klaus Bischoff) oraz Volkswagen of America.
Jak przystało na zwyczaje docelowego rynku, wnętrze jest 6-miejscowe. W wydaniu seryjnym dojdzie jeszcze nieco mniej ekskluzywna wersja 7-miejscowa (2+2+3). Wnętrze zaprojektował team pod kierownictwem Tomasza Bachorskiego. By goście siedzący z tyłu mogli w pełni cieszyć się rozrywką audio, wideo i online, w zagłówkach pierwszego rzędu zamontowane zostały mobilne iPady mini jako monitory systemu rozrywkowego. Sprzęt audio Fender gwarantuje krystalicznie czyste brzmienie.

Dzięki nowoczesnemu systemowi hybrydowemu plug-in składającemu się z turbodiesla (TDI Clean Diesel EA288 o mocy 190 KM), dwóch silników elektrycznych (z przodu 40 kW, z tyłu 85 kW) i dwusprzęgłowej skrzyni biegów uzyskano nie tylko „czystą” i oszczędną pracę układu (2,1 l/100 km) ale również napęd na 4 koła. Auto dysponuje mocą 306 KM, momentem obrotowym 700 Nm i przyjemną zdolnością przyspieszania (7,5 s do setki). Osiąga prędkość 204 km/h. Wciśnięcie przycisku zero emission powoduje jazdę wyłącznie o napędzie elektrycznym. Litowo-jonowe baterie o pojemności 9,8 kWh pozwalają w ten sposób pokonać do 14 mil (w nowym europejskim cyklu jazdy NEFZ zasięg wynosi 33 km). W tym trybie pracy prędkość maksymalna została ograniczona do 120 km/h.

Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, a poziom naładowania baterii jest wystarczająco wysoki, wszystkie silniki zostają wyłączone i odłączone od układu napędowego. Mówimy wtedy o „żeglowaniu”, naturalnie bez żadnych emisji. Jedną z ciekawostek technicznych stanowi gniazdo prądowe do którego np. na kempingu mogą być podłączone urządzenia elektryczne takie jak lodówka czy oświetlenie. Tym samym CrossBlue może pełnić funkcję awaryjnego źródła zasilania. Kolejną jego zaletą jest przestrzeń ładunkowa.

Za trzecim rzędem siedzeń znajduje się bagażnik 335 litrów. Po złożeniu oparć trzeciego rzędu pojemność wzrasta do 812 litrów, a po złożeniu oparć drugiego rzędu siedzeń, pojemność wynosi blisko 2000 litrów, a długość podłogi bagażnika zwiększa się do 223 cm. Możliwe jest także pochylenie oparcia prawego przedniego fotela, co pozwala na przewożenie przedmiotów o długości do 3,1 m. Pozostaje dodać że gabaryty VW CrossBlue to 499x201x173 cm, a koła mają rozmiar 285/45-21.


crossblue Zapraszamy do galerii zdjęć







 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »