Start
Volkswagen Castrol Cup - Szansa na sukces PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
vwWyścigi samochodowe w Polsce mają sporo szczęścia, bowiem od wielu lat znajdują się chętni producenci do ich wspierania. Bez nich nasz jedyny czynny tor w Poznaniu niepodzielnie opanowałaby giełda samochodowa, zaś ściganci organizowaliby nielegalne wyścigi uliczne. Od kilku lat o adrenalinę młodych zawodników dba Kia, a teraz na tory powraca Volkswagen przy tradycyjnym wsparciu firmy Castrol. Nowy Puchar rozgrywany w sezonie 2013 będzie składał się z 14 wyścigów (po dwa w weekend).
Runda otwierająca odbędzie się w połowie kwietnia, po czym wyścigi przeniosą się na Slovakia Ring, Autodrom Brno, znowu zawitają na Torze Poznań, następnie pojadą na Red Bull Ring i Hungaroring, po czym ostatnia runda odbędzie się na początku października znowu w rodzinnym mieście Volkswagen Polska. Zakłada się dopuszczenie 24 zawodników nie tylko z Polski i oczywiście nie tylko mężczyzn.

Sporym ukłonem w kierunku kobiet jest brak ograniczenia wiekowego. Ponadto w każdym wyścigu przewidziano gościnny udział dwóch aut VIP-owskich. Za ich kierownicami zasiądą osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie. Pewnym zaskoczeniem jest fakt, iż do zawodów przygotowano Golfy (VI) GTI, a nie świeżo upieczone „siódemki”, ale nie chciano czekać na sportową wersję, a ponadto starano się zminimalizować koszty, które ponieśliby zawodnicy. Jak wiadomo wyścigi i tak nie są tanią zabawą; sezon w Volkswagen Castrol Cup kosztuje 39 tysięcy Euro. Samochody przez cały sezon pozostaną w gestii organizatora. To on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca ma stawić się tylko z kaskiem i kombinezonem.

Wolno mu regulować wyłącznie fotel oraz ciśnienie w oponach. Tym samym auta będą identyczne dla wszystkich. Za ich przygotowanie odpowiedzialny był Volkswagen Racing Polska, który współpracował z Volkswagen R GmbH oraz z VW Motorsport. Golfy GTI wyposażone są we wszystkie elementy bezpieczeństwa, w wyścigowy układ jezdny z amortyzatorami Bilstein, sprężynami Eibach, felgami ATS oraz oponami Hankook 240/ 640-18 (slick lub wet). Do napędu wybrano silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Wyjątkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass, który na 10 sekund będzie zwiększał moc do 310 KM. Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf VII oraz 30 tys Euro. A tak naprawdę zwycięzcami będą wszyscy entuzjaści wyścigów i przede wszystkim młodzi utalentowani kierowcy, dla których Volkswagen Castrol Cup stanie się trampoliną dającą szansę przeniesienia się z kartingu do wielkiego świata wyścigów samochodowych.
WS

vw Zapraszamy do galerii zdjęć
Zmieniony ( 28.11.2012. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »