FB
 


ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AutoRok Design

AutoRok DESIGN

 

Już wkrótce w Empikach dostępne będzie kolejne specjalne wydanie AutoRok - poświęcone szeroko pojętej stylizacji samochodów. Na 516 stronach znajdziecie wiele tendencji w designie różnych kontynentów, a także w rozwoju designu poszczególnych marek samochodowych. Nie brakuje wywiadów ze stylistami, relacji z ośrodków designu, a także pięknych ilustracji.

Zachęcamy również do zamówienia szczególnego wydania Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.

Obydwa wydania zamówić można również mailowo  Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Jak zwykle od 17 lat, t
uż przed Świętami Bożego Narodzenia, pojawił się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Sporo miejsca poświęciliśmy także motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. 
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi crosslane coupe - Geometryczna wyrazistość PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
AudiKoncepcyjnym crosslane coupe Audi rozpoczyna nowy rozdział w dziedzinie stylizacji oraz układów napędowych. Producent z Ingolstadt mówi o nowatorskiej fuzji techniki, inżynierii i wzornictwa, zapowiadając przyszłą linię modeli serii Q. Nie wiemy jeszcze czy będzie to model Q1 czy Q2, ale z pewnością koncept pokazany w Paryżu odciśnie na nim swoje piętno. Uwagę zwracają mocno zaostrzone rysy sylwetki.
Jednak to co najcenniejsze kryje się pod karoserią. Koncepcja Multimaterial Space Frame, składająca się z trzech materiałów – aluminium, tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK) i tworzywa sztucznego z włóknem szklanym (GFK), wyznacza nową drogę w zakresie masy pojazdu, kosztów i łącznego bilansu energetycznego. Bez obciążenia, ale z dużym akumulatorem litowo-jonowym, auto waży ok. 1390 kg.

Innowacyjny i wydajny jest też układ napędowy Plug-in Hybrid. Składa się on z 3-cylindrowego silnika TFSI 1.5 i dwóch silników elektrycznych. Łączna moc układu to 177 KM. Silnik spalinowy generuje moc 130 KM i moment obrotowy 210 Nm. Przekładnia daje możliwość połączenia silnika spalinowego wraz z prądnicą z pozostałym napędem, za pomocą sprzęgła kłowego. Dual-Mode Hybrid umożliwia różne sposoby pracy. Przy prędkości do 55 km/h auto jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym EM 2, a potrzebna energia pochodzi przede wszystkim z akumulatora. W pracy szeregowej silnik spalinowy i prądnica (silnik elektryczny EM 1) wytwarzają energię elektryczną dla wsparcia akumulatora, odciążenia go lub zastąpienia, gdy jest wyczerpany.

Jazda z napędem elektrycznym jest możliwa do prędkości 130 km/h. Od prędkości 55 km/h system napędowy pozwala połączyć silnik TFSI i prądnicę z wałem napędowym. Podczas pracy w opcji hybrydowej źródła napędu optymalizują sprawność i wydajność. Powyżej 130 km/h auto jest napędzane w przeważającej części poprzez silnik spalinowy, ale w razie potrzeby może go wspomagać EM 1.

Kierowca Audi crosslane coupé może wybierać pomiędzy programami „cruise” i „race”. Pierwszy z nich kładzie większy nacisk na jazdę elektryczną. Kierowca nie odczuwa ani zmian biegów, ani charakterystycznego odgłosu startu silnika. Jego obroty zawsze są dopasowane do aktualnej prędkości, bez efektu „gumowego napędu”. Wysoki współczynnik sprawności przekładni sprawia, że napęd Dual-Mode Hybrid jest bardzo wydajny przede wszystkim podczas jazdy po mieście. Audi crosslane coupe przyspiesza do 100 km/h w 8,6 sekundy, w trybie elektrycznym - w 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 182 km/h. Średnie zużycie paliwa 1,1 litra na 100 km, emisja CO2 to 26 g/km. Akumulator litowo-jonowy 17,4 kWh pozwala w trybie elektrycznym na przejechanie około 86 km.

Audi crosslane coupe adresowane jest w dużej mierze do młodych, lubiących sport klientów, eksploatujących swoje auto głównie w mieście. Zdejmowany dach, ułatwiający kontakt z naturą podczas weekendowych wypadów, składa się z dwóch powłok CFK i waży zaledwie 10 kg. Wnętrze jest czteromiejscowe, a dokładniej określając 2+2. Uwagę zwracają w nim nowe usługi online po hasłem Audi connect. Pasażerowie przez cały czas połączeni są z Internetem – korzystając z Twittera, Facebooka, lub wysyłając zdjęcia i filmy, które zrobili po drodze.

Nowość stanowi „Escape Manager” – program, za pomocą którego pasażerowie mogą oceniać i komentować swoim znajomym przebyte odcinki dróg. Bagażnik tworzy oddzielną platformę w strukturze karoserii. Jest przytwierdzony do oparć tylnych siedzeń, które z kolei oddzielone są od siedzisk. Po naciśnięciu przycisku cała część przesuwa się około 40 cm do przodu, dzięki czemu zdemontowany dach może zostać schowany w taki sposób, by jednocześnie chronić bagaż. W takim położeniu zostaje udostępniona przestrzeń pod bagażnikiem, oferując płaski schowek na brudne lub mokre przedmioty. Rozmiary crosslane coupe to 4,21 m, szerokość 1,88 m, wysokość 1,51 m, rozstaw kół wynosi 2,56 metra.


Audi Zapraszamy do galerii zdjęć






 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych