Start
Audi crosslane coupe - Geometryczna wyrazistość PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
AudiKoncepcyjnym crosslane coupe Audi rozpoczyna nowy rozdział w dziedzinie stylizacji oraz układów napędowych. Producent z Ingolstadt mówi o nowatorskiej fuzji techniki, inżynierii i wzornictwa, zapowiadając przyszłą linię modeli serii Q. Nie wiemy jeszcze czy będzie to model Q1 czy Q2, ale z pewnością koncept pokazany w Paryżu odciśnie na nim swoje piętno. Uwagę zwracają mocno zaostrzone rysy sylwetki.
Jednak to co najcenniejsze kryje się pod karoserią. Koncepcja Multimaterial Space Frame, składająca się z trzech materiałów – aluminium, tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK) i tworzywa sztucznego z włóknem szklanym (GFK), wyznacza nową drogę w zakresie masy pojazdu, kosztów i łącznego bilansu energetycznego. Bez obciążenia, ale z dużym akumulatorem litowo-jonowym, auto waży ok. 1390 kg.

Innowacyjny i wydajny jest też układ napędowy Plug-in Hybrid. Składa się on z 3-cylindrowego silnika TFSI 1.5 i dwóch silników elektrycznych. Łączna moc układu to 177 KM. Silnik spalinowy generuje moc 130 KM i moment obrotowy 210 Nm. Przekładnia daje możliwość połączenia silnika spalinowego wraz z prądnicą z pozostałym napędem, za pomocą sprzęgła kłowego. Dual-Mode Hybrid umożliwia różne sposoby pracy. Przy prędkości do 55 km/h auto jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym EM 2, a potrzebna energia pochodzi przede wszystkim z akumulatora. W pracy szeregowej silnik spalinowy i prądnica (silnik elektryczny EM 1) wytwarzają energię elektryczną dla wsparcia akumulatora, odciążenia go lub zastąpienia, gdy jest wyczerpany.

Jazda z napędem elektrycznym jest możliwa do prędkości 130 km/h. Od prędkości 55 km/h system napędowy pozwala połączyć silnik TFSI i prądnicę z wałem napędowym. Podczas pracy w opcji hybrydowej źródła napędu optymalizują sprawność i wydajność. Powyżej 130 km/h auto jest napędzane w przeważającej części poprzez silnik spalinowy, ale w razie potrzeby może go wspomagać EM 1.

Kierowca Audi crosslane coupé może wybierać pomiędzy programami „cruise” i „race”. Pierwszy z nich kładzie większy nacisk na jazdę elektryczną. Kierowca nie odczuwa ani zmian biegów, ani charakterystycznego odgłosu startu silnika. Jego obroty zawsze są dopasowane do aktualnej prędkości, bez efektu „gumowego napędu”. Wysoki współczynnik sprawności przekładni sprawia, że napęd Dual-Mode Hybrid jest bardzo wydajny przede wszystkim podczas jazdy po mieście. Audi crosslane coupe przyspiesza do 100 km/h w 8,6 sekundy, w trybie elektrycznym - w 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 182 km/h. Średnie zużycie paliwa 1,1 litra na 100 km, emisja CO2 to 26 g/km. Akumulator litowo-jonowy 17,4 kWh pozwala w trybie elektrycznym na przejechanie około 86 km.

Audi crosslane coupe adresowane jest w dużej mierze do młodych, lubiących sport klientów, eksploatujących swoje auto głównie w mieście. Zdejmowany dach, ułatwiający kontakt z naturą podczas weekendowych wypadów, składa się z dwóch powłok CFK i waży zaledwie 10 kg. Wnętrze jest czteromiejscowe, a dokładniej określając 2+2. Uwagę zwracają w nim nowe usługi online po hasłem Audi connect. Pasażerowie przez cały czas połączeni są z Internetem – korzystając z Twittera, Facebooka, lub wysyłając zdjęcia i filmy, które zrobili po drodze.

Nowość stanowi „Escape Manager” – program, za pomocą którego pasażerowie mogą oceniać i komentować swoim znajomym przebyte odcinki dróg. Bagażnik tworzy oddzielną platformę w strukturze karoserii. Jest przytwierdzony do oparć tylnych siedzeń, które z kolei oddzielone są od siedzisk. Po naciśnięciu przycisku cała część przesuwa się około 40 cm do przodu, dzięki czemu zdemontowany dach może zostać schowany w taki sposób, by jednocześnie chronić bagaż. W takim położeniu zostaje udostępniona przestrzeń pod bagażnikiem, oferując płaski schowek na brudne lub mokre przedmioty. Rozmiary crosslane coupe to 4,21 m, szerokość 1,88 m, wysokość 1,51 m, rozstaw kół wynosi 2,56 metra.


Audi Zapraszamy do galerii zdjęć






 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »