FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Jak zwykle od 17 lat, t
uż przed Świętami Bożego Narodzenia, pojawił się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Sporo miejsca poświęciliśmy także motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. 
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi R8 Spyder - Jazda z wiatrem PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
r8spyderNajbardziej sportowe z seryjnych modeli Audi poddane zostało modyfikacji. Tak jak dotychczas R8 występuje zarówno w wersji Coupe jak i Spyder. Najnowszą wersję można poznać po ściętych górnych narożnikach głównego wlotu powietrza, po nowych „żaluzjowych” przesłonach, diodowych reflektorach i światłach dziennych pełniących również funkcję kierunkowskazów.
Statyczne światła doświetlania zakrętów zintegrowano z reflektorami. W tylnych kierunkowskazach sygnał świetlny przebiega charakterystycznie - od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania. Audi R8 Spyder pozostał aluminiakiem. Jego karoseria waży zaledwie 216 kg, a całe auto 1660 kg. Pokrywę schowka dachowego i elementy o boków wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Lekki dach z tkaniny (dostępny w czerni, czerwieni i brązie) spoczywa na stelażu wykonanym w dużym stopniu z aluminium z domieszką magnezu. Jest on sterowany elektrohydraulicznie, otwiera się i zamyka w ciągu 19 s, również podczas jazdy (do 50 km/h).

Pomiędzy przedziałem pasażerskim, a komorą silnika znajduje się niezależna od składanego dachu, ogrzewana szyba, ktora służy również jako osłona od wiatru. Możną ją wysuwać i chować, przy pomocy jednego przycisku. Spyder może być napędzany 430-konnym silnikiem V8-4.2 lub V10-5.2 o mocy 525 KM. Pierwszy z nich przyspiesza w 4,5 sekundy do setki i osiąga prędkość 300 km/h. W mocniejszej wersji parametry te wynoszą 3,8 s i 311 km/h. Napęd płynie na 4 koła (18-calowe). Pozostaje dodać, że topowym modelem tej rodziny jest 550-konne coupe R8 V10 plus (3,5 s do 100 km/h, Vmax-317 km/h).


r8spyder Zapraszamy do galerii zdjęć






 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych