Start
Audi R8 Spyder - Jazda z wiatrem PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
r8spyderNajbardziej sportowe z seryjnych modeli Audi poddane zostało modyfikacji. Tak jak dotychczas R8 występuje zarówno w wersji Coupe jak i Spyder. Najnowszą wersję można poznać po ściętych górnych narożnikach głównego wlotu powietrza, po nowych „żaluzjowych” przesłonach, diodowych reflektorach i światłach dziennych pełniących również funkcję kierunkowskazów.
Statyczne światła doświetlania zakrętów zintegrowano z reflektorami. W tylnych kierunkowskazach sygnał świetlny przebiega charakterystycznie - od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania. Audi R8 Spyder pozostał aluminiakiem. Jego karoseria waży zaledwie 216 kg, a całe auto 1660 kg. Pokrywę schowka dachowego i elementy o boków wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Lekki dach z tkaniny (dostępny w czerni, czerwieni i brązie) spoczywa na stelażu wykonanym w dużym stopniu z aluminium z domieszką magnezu. Jest on sterowany elektrohydraulicznie, otwiera się i zamyka w ciągu 19 s, również podczas jazdy (do 50 km/h).

Pomiędzy przedziałem pasażerskim, a komorą silnika znajduje się niezależna od składanego dachu, ogrzewana szyba, ktora służy również jako osłona od wiatru. Możną ją wysuwać i chować, przy pomocy jednego przycisku. Spyder może być napędzany 430-konnym silnikiem V8-4.2 lub V10-5.2 o mocy 525 KM. Pierwszy z nich przyspiesza w 4,5 sekundy do setki i osiąga prędkość 300 km/h. W mocniejszej wersji parametry te wynoszą 3,8 s i 311 km/h. Napęd płynie na 4 koła (18-calowe). Pozostaje dodać, że topowym modelem tej rodziny jest 550-konne coupe R8 V10 plus (3,5 s do 100 km/h, Vmax-317 km/h).


r8spyder Zapraszamy do galerii zdjęć






 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »