EcoTest 2012 - Benzyna, ropa, gaz czy prąd? PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
EcoTest 201215 maja odbył się EcoTest w którym dziennikarze porównywali samochody ekologiczne. Jak się okazuje, w praktyce nie jest ich dużo. Co prawda większość firm chwali się swoją ekologiczną flotą, ale jak przychodzi co do czego, nawet przy dużym wyprzedzeniu czasowym zapowiedzi EcoTestu, nie są w stanie wystawić egzemplarza testowego. Dobre usprawiedliwienie miały tylko firmy Kia i Hyundai zaangażowane w UEFA Euro, błąd organizacyjny sprawił, że nie dotarł najnowszy Samochód Roku - Opel Ampera, ale - zdaniem wielu dziennikarzy -reszta przedstawicielstw przespała temat, albo tak naprawdę nie jest nim w ogóle zainteresowana.

Mimo wszystko, samochody dostarczone na EcoTest dały pewien obraz tego, co dzieje się wśród firm myślących o przyszłości - zwłaszcza "czystej" przyszłości, a jednocześnie tego, co już możemy mieć w garażu. Wkrótce opublikujemy wyszczególnione przez dziennikarzy plusy i minusy poszczególnych aut, które brały udział w EcoTeście.

Zapraszamy do galerii zdjęć


EcoTest - wyniki ankiety przeprowadzonej wśród dziennikarzy
Citroen DS5h 2.0 HDi Hybrid4 200 KM
+ kosmiczny design, estetyczny, ładna deska, wygodny środek, komfort jazdy, ergonomia wnętrza, pozycja za kierownicą, piękne dopracowane szczegóły, plus za hybrydę, dobrze zgrany napęd, szybki, bardzo dobre hamulce, ekonomiczne auto dla indywidualisty,
- cena, zbyt sztywne zawieszenie, głośna praca silnika, wolna zmiana biegów, płytki kufer, mało miejsca z tyłu, za dużo przycisków wewnątrz,

Fiat Panda TwinAir 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85 KM
+ cena, design, ergonomia, ilość miejsca w kabinie – zwłaszcza z przodu, gang silnika, zawieszenie, wyposażenie, rewelacyjny silnik, niezłe prowadzenie,
- ciasno z tyłu, silniczek – strasznie się męczy i sporo pali jak na tak mały silnik, materiały w kabinie,

Iveco Daily CNG 35S 3.0 Natural Power 136 KM
+ jak na tak duży samochód bardzo dobrze się prowadzi, wystarczająca moc, dobra manewrowość, pojemność skrzyni ładunkowej, koszt paliwa, kultura pracy silnika, wygodna kabina, niezłe wyciszenie,
- zbyt mała regulacja fotela kierowcy, zbyt wysoko fotel,

Melex N-car 5kW
+ design, cena, ekologiczny silnik, brak wymogu rejestracji, świetne auto dostawcze np. wewnątrz zakładu, dobry na pole golfowe, brawo za nową wersję,
- ilość miejsca w kabinie, prymitywna konstrukcja, za wysoko pedał hamulca, słabe zawieszenie, przyspiesza w miarę dobrze ale prędkość maksymalna mogłaby być większa,

Nissan Leaf 80 kW
+ pełnowartościowy czteromiejscowy samochód, futurystyczny design, porównywalny z tradycyjnym samochodem przyszłości, duża przestrzeń w kabinie, wygoda, spory bagażnik, cisza w kabinie, czytelny ekran, kamera cofania, komfort, jakość materiałów, przyspieszenie znakomite, cicho! cicho! cicho!!!,
- cena, dyskusyjny design, dłuższa podróż niemożliwa bez stacji szybkiego ładowania, piesi nie słyszą auta, zasięg, ilość miejsca na nogi osób siedzących z tyłu,

Peugeot 3008 2.0 Hybrid4 200 KM
+ duża karoseria, design wnętrza, obszerna kabina, dobre i eleganckie wykończenie, bardzo cichy, wspaniałe zawieszenie, supernowoczesna hybryda, płynne przejście hybrydowe, świetna dynamika, niskie zużycie paliwa,
- dziwna sylwetka oraz design, cena, mały bagażnik, za wysoka i za bardzo rozbudowana konsola środkowa, niewidoczna nawigacja i zbyt ciemna, za dużo bajerów, praca automatycznej skrzyni biegów,

Renault Kangoo Express e 60 KM
+ przestrzeń ładunkowa, ładowność, zasięg, eko silnik, cudowna cisza – nieziemskie przeżycie, dobre przyspieszenie,
- design, wykończenie jak w dostawczaku,

Suzuki Swift 1.2 VVT 94 KM
+ nareszcie normalne autko, właściwej wielkości miejski zwinny kompakt, pod względem designu udana kontynuacja stylu wprowadzonego przez poprzednika, łatwe manewrowanie, dobre osiągi, ergonomia,
- przydałoby się trochę więcej miejsca dla osób siedzących z tyłu, bagażnik mógłby być nieco większy, za spokojna monotonna deska rozdzielcza,

Ford Mondeo-e
+ duża wygodna taksówka, spora elastyczność silnika, dużo miejsca, koszty paliwa, zadowalająca przestrzeń, auto eco elektryczne, przemiana nie wpływa na funkcjonalność auta,
- akumulatory w bagażniku – czy był wykonany test zderzeniowy???, duży koszt zakupu auta, cena adaptacji na pojazd elektryczny, mały zasięg jak dla zwykłego użytkownika,

Zmieniony ( 17.06.2012. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »