KombiTest 2012 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
KombiTest7 kwietnia odbyły się pierwsze w tym sezonie jazdy testowo-porównawcze organizowane dla dziennikarzy z całej Polski. Jak zwykle zaczęliśmy od kombi i minivanów. Pierwszy z wymienionych gatunków reprezentowany był przez takie modele jak Audi A4 Avant, Citroen C5Tourer, Hyundai i40 CW, Opel Astra Sports Tourer, Opel Insignia ST 4x4, Peugeot 508 SW, Skoda Octavia Combi, dwie wersje Toyoty Avensis i Volkswagen Passat Variant, natomiast drugi przez Chevrolet Orlando, Fiat Freemont, Ford Galaxy, Lancia Grand Voyager, Nissan Evalia, Opel Zafira Tourer oraz Renault Scenic.
Zbiegiem okoliczności podział na kategorie był wyjątkowo łatwy, bowiem zabrakło crossoverów, których przyporządkowanie do konkretnej grupy jest kłopotliwe. Wkrótce przedstawimy plusy i minusy tych aut najczęściej wymieniane w ankietach pozostawionych przez testujących dziennikarzy. Dziękujemy firmom za udostępnienie nam samochodów, a także dziennikarzom za udział w jazdach.


KombiTest Zapraszamy do galerii zdjęć






KombiTest 2012 - opinie dziennikarzy uczestniczących w imprezie
Audi A4 Avant 2.0 TDI-177 KM Multitronic
+ Audi wysuwa nos przed BMW i Mercedesa, jakość wykończenia godna klasy premium, doskonała pozycja za kierownicą, komfort jazdy, tradycyjny klasyczny design kabiny, układ jezdny, poprawiony układ kierowniczy, prowadzenie, automat z dieslem, super przyspieszenie,
- cena, skrzypiący podłokietnik z tyłu, ciasno na tylnych siedzeniach, piszczenie w bagażniku,

Chevrolet Orlando 1.8-141 KM
+ przestronny, wygodny, jakość montażu, ładna deska rozdzielcza, skrzynia biegów, wykończenie nadwozia, dobre hamulce, stosunek ceny do jakości,
- brak 6 biegu, słaby silnik przy tych gabarytach, stylizacja kabiny, wygląd zewnętrzny jak karawan, połączenie ciężarówki z osobówką, słabe wykończenie, przeciętne prowadzenie, słaba jakość plastików,

Citroen C5 Tourer 2.0 HDI FAP-160 KM
+ ergonomia, wygodne fotele, elastyczny, ekonomiczny silnik, ilość miejsca, komfort prowadzenia, wygląd, francuska elegancja, styl, dobry układ jezdny, jakość materiałów, wygoda podróżowania,
- cena, mało miejsca w środku jak na tę klasę auta, trochę ciasny z tyłu, przeładowany kokpit, za duża siła wspomagania,

Fiat Freemont 2.0 Multijet II 16v-170 KM
+ dość dobra cena, ładny wygląd nadwozia, duża przestrzeń, praktyczne wnętrze, mocny silnik, dobre prowadzenie, dynamiczny, nowoczesny, wysoko zawieszony, zgrabne 7-osobowe autko, prosta i intuicyjna obsługa,
- zbyt łatwo zrywa przyczepność przednich kół podczas ruszania, trzeszcząco-piszczące elementy wnętrza, smutne wnętrze, konieczność ustawiania fotela 2 rzędu po zamknięciu 3 rzędu, za głośny, prowadzenie wymaga uwagi, słaby układ kierowniczy,

Ford Galaxy 1.6 EcoBoost 160 KM
+ elegancki design, 7 miejsc, praktyczne pojemne wnętrze, piękny wygląd wnętrza, niemal niezliczona ilość milion schowków, ergonomia, komfort jazdy, mocny silnik, dobre prowadzenie, dynamika jazdy, hamulce, ładowność,
- zbyt kanciasta karoseria, tradycyjne materiały wykończeniowe, małe fotele, trudno wejść do 3 rzędu siedzeń i mało na nim miejsca, normalna skrzynia, dynamika na niskich obrotach,

Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi HIGH 136 KM
+ gigantyczny postęp technologiczny, nowoczesna stylizacja, jakość wykończenia wnętrza, eleganckie wnętrze, świetne auto!, silnik, skrzynia biegów, dobry silnik, miłe zaskoczenie jakością, bardzo wysoki komfort, właściwości jezdne, dobre wyposażenie, duży bagażnik,
- zbyt małe przyspieszenie, głośny silnik na małych obrotach, przy większej szybkości głośne opony, twarde siedzenia, nadmierna ilość szczegółów na kokpicie, nie do wyłączenia jasność ekranu, ciemne wnętrze, nieco ospałe hamulce, trochę dziwne wizje w designie, wnętrze zbyt futurystyczne - gadżeciarskie,

Lancia Voyager 2.8 TD 163 KM
+ wszystkie zalety pierwowzoru, praktyczny, bardzo przestronne 7-miejscowe wnętrze, komfort, wszelkie możliwe udogodnienia, świetnie wyposażony, prawdziwe auto rodzinne, drzwi odsuwane elektrycznie, moc, ilość schowków, wygodny podłokietnik, ponadczasowa funkcjonalność, bardzo wygodny i doskonale wyposażony "becikowóz", bardzo dobry ale tylko na autostradę, elegancja, rodowód, ciekawa stylizacja włoska, prowadzenie, silnik, skrzynia,
- słaba mało poręczna w mieście skrzynia biegów, mizerne zawieszenie, mile widziany mocniejszy diesel, zbyt twarde zawieszenie jak na auto do przewożenia dzieci, środkowe fotele mogłyby zapewniać wyższy komfort,

Nissan NV200 Combi 1.5 dCi 110 KM (Evalia)
+ nowojorska taksówka, sporo miejsca, ciekawa linia nadwozia, bardzo funkcjonalny, duża ładowność, przeznaczony dla 7 osób, prosta konstrukcja, praktyczny i intuicyjny w obsłudze, niskie zużycie paliwa, dobre przyspieszenie, dynamiczny silnik, zwrotny,
- czuje się dostawczaka, twarde zawieszenie, mało komfortowy, trakcja, słabe wyposażenie, mało inwencji we wnętrzu, pozycja za kierownicą, plastiki w kabinie, głośny, nieprecyzyjne prowadzenie, design wnętrza, zbyt mała moc jak na tak duże auto, małe koła nie wróżą niczego dobrego na polskich drogach, buja na nierównościach przy małym obciążeniu,

Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125 KM
+ niebywała elegancja jak na ten segment, przepiękna sylwetka, zawieszenie, ergonomia, przyspieszenie, wykonanie, wyposażenie, wykończenie, rewelacyjnie trzyma się drogi, sportowy feeling, dynamika i trakcja super!, bagażnik, oszczędny i dynamiczny silnik,
- kokpit karawanu - niestety taka moda, twarda kanapa, trochę głośny silnik, słaba widoczność, cena,

Opel Insignia Sports Tourer 4x4 2.0 Turbo Ecotec 250 KM
+ najlepszy Opel wszechczasów, piękny ryk silnika, dynamiczny, OPC Line, sylwetka, wykończenie, świetny układ napędowy, bardzo atrakcyjny wygląd, super prowadzenie, niezwykła elegancja, megamoc silnika, wykończenie detali, jakość materiałów, trakcja, fotele, pomysł z dodatkowymi światłami, napęd na 4 koła, prestiż, praktyczność,
- duże spalanie, przeładowany wewnątrz, wystająca "rufa" bagażnika, cena,

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 165 KM
+ 7 miejsc, poziom wykończenia, szeroko otwierające się drzwi, pojemne wnętrze, świetnie rozplanowane wnętrze, ładny, wygodny, świetna ergonomia, rozplanowanie schowków, atrakcyjny wygląd wnętrza, przyzwoita stylizacja nadwozia, panoramiczna szyba przednia, 7 miejsc, jakość wykończenia, komfort podróżowania, pewność prowadzenia, kultura pracy silnika, dynamiczny i szybki,
- dobór kolorów, ciemna tapicerka, przód zagłówka za bardzo podpiera głowę, plastiki w kabinie, słabe wyciszenie, zbyt futurystyczne wnętrze, mało miejsca w trzecim rzędzie siedzeń,

Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP 163 KM
+ piękny design zewnętrzny oraz wnętrza, bardzo wygodny, wykończenie, w stosunku do 407 zdecydowany skok do przodu, zawieszenie, mocny silnik, mało francuski, szklany dach, rozwiązania technologiczne, materiały we wnętrzu,
- trochę drży podwozie (zimowe opony), mało miejsca z tyłu nad głowami, brak miejsca na telefon,

Renault Megane Scenic1.6 dCi eco2 130 KM
+ ciekawy i wesoły kolor nadwozia, dobra jakość wykonania wnętrza, rewelacyjny design kabiny, układ tablicy rozdzielczej, prędkościomierz + duże cyfry a nie wskazówka, dobra widoczność, fajny wygląd, miło nerwowy, graficzne liczniki, dynamiczny i sportowy design, komfort prowadzenia, dobry silnik i osiągi,
- stosunkowo ciasne wnętrze, niezbyt duży bagażnik, mało czuły układ kierowniczy, zbyt miękko zestrojone zawieszenie, trochę buja na nierównościach,

Skoda Octavia Kombi 1.8 TSI 160 KM
+ solidna konstrukcja, wielki bagażnik, wygląd, wykończenie, praktyczne duże wnętrze, mocny dobry silnik, super połączenie ze skrzynią DSG, wilk w owczej skórze, rewelacyjne prowadzenie, najlepszy samochód w teście,
- wyposażenie, przeciętne materiały wykończeniowe,

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D 124KM
+ wygląd, kultura pracy, lekkość prowadzenia, wizerunek marki, nie schodzi poniżej standardu, silnik, wykończenie, ergonomia, osiągi, solidny,
- nieergonomiczna pozycja za kierownicą, słabe plastiki, za długie biegi 4-6, trudny rozruch po unieruchomieniu silnika - gdy dodaje się gazu trzeba długo czekać, za słabe wyciszenie układu jezdnego, wykończenie mogłoby być lepsze, słaby design, nerwowa na wybojach, złe lusterka boczne, dziwne wskaźniki,

Toyota Avensis Wagon CVT 2.0 Valvematic 152 KM
+ zaskakująco dobrze działająca bezstopniowa przekładnia CVT, ergonomia, osiągi, bardzo precyzyjne prowadzenie, solidne auto, wygodne,
- dość wysokie zużycie paliwa, design bez polotu,

VW Passat Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170 KM
+ solidność, wykończenie, odsprzedaż, stonowany design, wygodne siedzenia, precyzja prowadzenia, ekskluzywne wnętrze, bardzo duży bagażnik, dużo przestrzeni, pełen komfort, skuteczne hamulce, praktyczny, do bólu wzorowy i precyzyjny wóz, mocny i ekonomiczny silnik, świetna skrzynia biegów DSG, przyspieszenie, najpiękniejsze wnętrze ze wszystkich na teście,
- słaby wygląd, design wnętrza, nieduża zmiana w stosunku do poprzednika, zbyt wysokie siedziska foteli, mało miejsca dla kierowcy, mało miejsca z tyłu,
Zmieniony ( 03.05.2012. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »