Start
Audi RS 4 Avant - Ogniste kombi PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Michal Sierpowski   

Audi RS 4 AvantNowoczesny klasyk Audi powraca - RS 4 Avant trzeciej generacji łączy w sobie wysokie osiągi z dużą funkcjonalnością. Pod maską czyha montowany ręcznie w fabryce w Györ na Węgrzech silnik V8-4.2 FSI z pokrywami głowic polakierowanymi na czerwono. Generuje on moc 450 KM, którą 7-biegowa skrzynia S tronic oraz standardowo stosowany stały napęd quattro, bezpiecznie przenoszą na drogę. Kombiak Audi rozpędza się do setki w 4,7 s i osiąga prędkość 250 km/h. Kto zrezygnuje z elektronicznego ogranicznika może liczyć nawet na 280 km/h. Średnie zużycie paliwa nie przekracza 11 l/100 km. Funkcja Launch Control zarządzająca sprzęgłem umożliwia dynamiczne ruszenie przy optymalnych obrotach oraz minimalnym uślizgu opon. Sercem napędu quattro jest centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym.

Ten zwarty oraz lekki element przeniesienia napędu szybko, łagodnie i w szerokim zakresie, zmienia rozkład sił napędowych między osiami. Do 70% momentu obrotowego może zostać przekierowanych na przód, natomiast max. do 85%, na tył pojazdu. Standardowe ustawienie to 40:60. Samoblokujący mechanizm różnicowy współpracuje z systemem elektronicznej blokady momentu obrotowego, który rozdziela moc na wszystkie cztery koła.

 

Jeśli podczas dynamicznej jazdy w zakręcie, nacisk na wewnętrzne koło zmniejszy się, zostanie ono nieznacznie spowolnione jeszcze przed wystąpieniem niechcianego poślizgu. Jako opcję Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który odpowiednio rozkłada siłę napędową między tylne koła. Zawieszenie usztywniono (charakterystyka regulowana) i obniżono. Koła mają rozmiar 265/35-19, bądź opcjonalnie 265/30-20. Przez felgi widoczne są wielkie, intensywnie wentylowane tarcze hamulcowe. Na życzenie z przodu montowane są tarcze ceramiczne (380 mm) wzmacniane włóknem węglowym, które współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi w kolorze szarego antracytu. Do wyposażenia standardowego należy system Audi drive selekt, umożliwiający wybór jednego z trzech trybów: comfort, automatic i dynamic. Różnią się one charakterystyką pracy układu kierowniczego, skrzyni biegów, przepustnicy oraz ..... brzmieniem układu wydechowego. Wnętrze modelu RS 4 Avant jest utrzymane w całkowitej czerni, z wyjątkiem podsufitki, która na życzenie dostarczana jest w kolorze srebrnym.

 

Audi RS 4 Avant 2

 

Zapraszamy do galerii zdjęć

Zmieniony ( 22.02.2012. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »