TruckTest 2011 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
ttPiękna pogoda towarzyszyła naszym ostatnim w tym roku jazdom testowo-porównawczym. Choć przyzwyczailiśmy się do udziału 20-40 pojazdów, tym razem 26 dziennikarzy musiało zadowolić się zaledwie 9 autami. Ale za to dominowały wśród nich nowe modele lub nowe wersje.



(powiększ zdjęcie)


Opinie dziennikarzy (na podstawie ankiet) o samochodach udostępnionych podczas TruckTest 2011:

 

Fiat Doblo
+ interesująca i wysoka zabudowa, objętość przestrzeni ładunkowej, duże drzwi, łatwy dostęp do ładunku, dzielone tylne drzwi, pomysłowe uchwyty pod dachem, dużo schowków, funkcjonalny kokpit, ciekawa kolorystyka wnętrza, łatwy w prowadzeniu, skuteczne hamulce, dynamiczny silnik, niskie zużycie paliwa, tryb eco, łatwość zmiany biegów, cena,
- wykończenie, jakość materiałów, toporna nadbudówka, twardo zestrojone zawieszenie, dość krótki, brak zabezpieczenia blach, trudny dostęp do półek nad kierowcą i pasażerem, głośno w kabinie, skrzynia biegów ma refleks szachisty, kierowca ma mało miejsca na prawą nogę, słabe przyspieszenie zwłaszcza przy pełnym obciążeniu,

Ford Transit
+ przestrzeń ładunkowa, nisko położona podłoga, dużo drzwi do załadunku, dobry dostęp do ładunku, dobra widoczność w lusterkach, dobre prowadzenie, dobre zestrojenie zawieszenia, układ kierowniczy, dużo fajnych schowków, cichy i mocny silnik, dynamiczny i elastyczny silnik, 6 biegów, łatwość zmiany biegów, elegancka i wygodna kabina, dobre wyposażenie kabiny, świetna pozycja za kierownicą, wygodne siedzenie,
- słabe wyciszenie kabiny, ciasno w kabinie, niezbyt wygodne siedzenie kierowcy, ustawienie fotela i kierownicy (brak regulacji kolumny), niewygodna pozycja za kierownicą, brak miejsca na lewą nogę kierowcy, słabe wykończenie wnętrza,

Mercedes Sprinter
+ duża objętość przestrzeni ładunkowej, wysoka przestrzeń ładunkowa, dużo mocowań na pace, czujniki cofania, właściwości jezdne, napęd na gaz (eco), cichy, dynamiczny, komfort jazdy, wysokiej jakości wykończenie, dobre fotele, niesamowicie intuicyjny, ergonomiczny, bogato wyposażony, to też jest Mercedes, mała utrata wartości,
- cena, zupełny brak zabezpieczeń bocznych ścian, wykończenie nie jest idealne, skrzynia biegów lekko warczy, "turbodziura", brak uchwytów na słupkach, brak blokady otwartych drzwi przy 180 stopniach, twardy,

Mercedes Vito
+ dużo miejsca wewnątrz, jak osobowy, wygodny, cichy w środku, możliwość adaptacji wnętrza, eleganckie wnętrze, czytelne zegary, duży komfort jazdy, wyposażenie, prowadzenie, manewrowość, sprawny, design, ekonomiczny silnik, niskie zużycie paliwa, dynamika, bardzo dobre właściwości trakcyjne, dobre zawieszenie pomimo braku obciążenia, funkcjonalny, praktyczny, wielofunkcyjny, bardzo zwrotny,
- cena, nieprecyzyjny, nieco przestarzałe wnętrze, stosunkowo szybki spadek wartości, zbyt silne wspomaganie kierownicy, brak zabezpieczenia górnej części skrzyni kabiny od wewnątrz, trudny dostęp do schowków nad kierowcą, zbyt ciemne wnętrze,

Opel Movano
+ duża przestrzeń ładunkowa, wypełnienie boków, przemyślane wnętrze, dużo schowków, ciekawy design wnętrza, brak blokady otwartych drzwi przy 180 stopniach, hałas z przestrzeni bagażowej, właściwości jezdne, silnik, ciekawy design, bardzo ładne wnętrze, dynamiczny silnik, czujniki cofania, dobre zawieszenie, żwawy,
- zła widoczność, jakość materiałów, ciężko zająć wygodną pozycję do jazdy,

Peugeot Boxer
+ dobra relacja ceny do wielkości, przestrzeń ładunkowa, duża ładowność, dynamiczny, podłokietniki, dobra widoczność, łatwość manewrowania, żwawy silnik, dość szybki, elastyczny na każdym biegu, samochód po prostu ładny, ergonomiczny, łatwo go wyczuć, dobra cena, właściwości jezdne, wyposażenie, wysoka jakość materiałów, stylizacja,
- słaba skrzynia biegów, głośny w środku, przy odsunięciu fotela ograniczona widoczność na boki przez małe szyby, brak regulacji kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, zbyt delikatny, dużo plastikowych odgłosów wewnątrz,

Renault Kangoo Express
+ cena, właściwości jezdne, auto do wszystkiego, zgrabna bryła, wygodna kabina, dobra widoczność, dobra zwrotność, bardzo praktyczny furgon dostawczy, bardzo przydatny w mieście, zmyślne urządzenie dla małych firm, żwawy, dobre zawieszenie, wrażenie przestrzeni w kabinie,
- tragiczne wykończenie, tanie materiały, układ napędowy, słaby i głośnawy silnik, skrzynia biegów, brak komputera pokładowego,

Toyota Hilux
+ rewelacyjna stylizacja połączona z funkcjonalnością, dziuroodporny, świetny w terenie, mocny silnik, niezły automat, bardzo przyjemny w prowadzeniu, dobrze pokonuje nierówności, dobre siedzenie dla kierowcy, przyspieszenie, układ zawieszenia, image, trwałość, wykonanie, wygoda w środku, "ciężarówka" która umie pływać, ergonomiczny, dobra widoczność, komfort, wskaźniki,
- słabo wyciszone wnętrze, trochę trzęsie po płaskim, bicie kierownicy, obcieranie błotników, droga hamowania, duże spalanie, niewygodna pozycja za kierownicą, niegramotny przy zawracaniu, słaby serwis, mała przestrzeń ładunkowa,

VW Crafter
+ obszerna kabina, duża i wysoka przestrzeń ładunkowa, wyposażenie, właściwości jezdne, komfort pracy, mocny i dynamiczny silnik, cichy w środku, małe spalanie, intuicyjna obsługa, pneumatyczny fotel kierowcy, przyjemne wnętrze, dobre zawieszenie,
- brak czujników cofania, cena, brak blokady otwartych drzwi przy 180 stopniach, śliska wycieraczka na podłodze przy kierowcy, bardzo sztywny na nierównościach,

Zmieniony ( 15.10.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »