OffroadTest 2011 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
OTNa początku września odbył się OffroadTest. 45 dziennikarzy z różnych redakcji mogło wypróbować i porównać 17 najnowszych offroaderów i crossoverów. Jeździliśmy drogami asfaltowymi, których stan ułatwiał wyłapanie najważniejszych cech pojazdów. W teren w zasadzie nie wjeżdżaliśmy. Zresztą rzadko który z użytkowników to czyni w obawie o utknięcie lub o uszkodzenie auta. A nie da się ukryć, że offroadery zmieniły się - w takim stopniu, w jakim sugerował rynek.





ot Zapraszamy do galerii zdjęć







Audi Q5 2.0 TDI 170KM
+ jakość wykończenia, mocny silnik, brudoodporny, komfortowe wnętrze, osiągi, napęd na 4 koła, skrzynia DSG, luksusowy, atrakcyjny design, elegancja, prestiż, klasyka, super wyposażenie, właściwości trakcyjne, cichy, szybki, doskonały design wnętrza, precyzyjny układ kierowniczy,
- cena, bardzo wysoko się siedzi, nie do odróżnienia od innych modeli, mały bagażnik, brak manetek przy kierownicy, nudne nadwozie, ciasnawy, za słaby silnik,

Chevrolet Captiva 2.2 D 184KM
+ całkiem ładny na zewnątrz, elastyczny silnik, dobrze zestrojona skrzynia, przyjemne prowadzenie, dobra cena, dobre przyspieszenie, dużo miejsca, składane dodatkowe siedzenia, pojemność kabiny,
- ciężki, głośny, słaby wewnątrz, skrzynia biegów i sprzęgło, amerykański styl,

Dacia Duster 1.5 dCi 110KM
+ dobra cena, malutka terenówka, dynamiczny silnik, prosta konstrukcja, sympatyczny wizerunek, kolor lakieru, niezła dynamika, dzielność w lekkim terenie, jakość adekwatna do ceny – ale źle nie jest, wszystko działa jak trzeba,
- brak prestiżu, za miękkie zawieszenie, słaba aerodynamika, fatalna skrzynia, możliwości terenowe, budżetowe wykończenie, stylizacja, toporne wykonanie, wyciszenie, smutne wnętrze, plastiki, hałaśliwy,

Hyundai ix35 1.7 CRDi 115KM 2WD
+ wygląd, prowadzenie, układ kierowniczy, komfort, jakość do ceny,
- mały bagażnik, trzeszczy tapicerka, złe hamulce, głośny, zbyt mocne wspomaganie kierownicy,

Jeep Grand Cherokee 5.7 V8 HEMI 352KM
+ solidny, duży, supermocny, prawdziwie terenowy, design, reduktor, stały napęd, płynna skrzynia biegów, dynamiczny, ogromny zakres regulacji fotela i kierownicy, luksusowa terenówka, duży bagażnik,
- za bardzo amerykański, mimo HEMI nie czuć tej mocy, stosunkowo mały skok zawieszenia, plastiki w środku, bardzo wysokie wsiadanie – nie można sięgnąć drzwi po ich pełnym otwarciu,

Jeep Wrangler 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM
+ stylowy, prawdziwie terenowy, zewsząd wyjedzie, prawdziwa legenda, design, trzy blokady,
- prosty jak kąt ściany, trochę za twardy do codziennej jazdy, twarde zawieszenie, niewygodne fotele, ospała skrzynia biegów, brak ergonomii, mały bagażnik,

Kia Sportage 2.0 CRDi 136KM
+ jakość do ceny, wygląd zewnętrzny, mocny silnik, 6 biegów, ergonomia, światła, dynamika, wyposażenie,
- niedoceniana marka, wykończenie, plastiki, słaba widoczność, hamulce, mały bagażnik, przydałyby się trochę bardziej zróżnicowane silniki,

Mitsubishi Outlander 2.2 MIVEC DID 177KM
+ 7 miejsc, widoczność, cichy, 6 biegów, żwawy, duży bagażnik, elastyczny silnik, dynamiczny, funkcjonalne wnętrze, dobre audio,
- głośny w środku, tylne siedzenia, brak regulacji kierownicy w poziomie, brzydki, zbyt mocne wspomaganie,

Opel Antara 2.2 CDTI Ecotec 184KM
+ pojemność kabiny, wygląd wewnętrzny, wyposażenie, fajny automat, silnik, zawieszenie, design, cichy, szybki, zwrotny,
- skrzynia biegów, łatwo wpada w poślizg, wysoko umieszczona podłoga bagażnika,

Peugeot 3008 2.0 HDI 150KM
+ wygodny, szybki, ekskluzywny, komfort jazdy, widoczność, wyrafinowana stylizacja, dynamika, interesująca koncepcja, silnik, ładny design wnętrza, luksusowy,
- za duże koła, brzydki, niebezpośredni układ kierowniczy, fotele,

Skoda Yeti 2.0 TDI CR DPF 4x4 140KM
+ uniwersalność, znakomity w terenie górskim, design, zawieszenie, ładny, praktyczny, duża przyjemność z jazdy, zwinny, przestronny,
- wygląd, mały bagażnik, cena wersji 4x4, mało dynamiczny silnik, dość pospolity ale poprawny, głośny silnik,

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI CR DPF 140KM
+ wygodny, świetny silnik, skrzynia DSG, strzał w dziesiątkę na rynku terenowych kombi, komfort jazdy, znakomicie się prowadzi, oszczędza paliwo, porządne kombi,
- wielki bagażnik, cena, znaczek Skody pamięta czasy socjalizmu, nie robi wrażenia terenówki,

Suzuki SX4 AWD 2.0 DDiS 135KM
+ idealny na polskie drogi, sprawdzone pod względem niezawodności, komfortowy, sylwetka, wnętrze, wyciszenie, zwrotny, dynamiczny, dopracowany układ kierowniczy, dobra widoczność,
- trochę przestarzały design, słaba ergonomia, powyżej 100 km/h hałas w kabinie, regulacja kierownicy tylko w jednej płaszczyźnie,

Suzuki Grand Vitara 3d 2.4 VVT 166KM
+ silnik, bardzo zwinne autko, nie ma progu przy wsiadaniu, dobry w terenie, spory prześwit, dobry na polskie dziury, pewne prowadzenie,
- komfort a raczej jego brak, nerwowe prowadzenie, głośny silnik, plastikowe wnętrze, strasznie krótki, stary design,

Toyota Hilux 3,0 D-4D 171 KM
+ dobre sprawdzone “żelazo”, prawdziwe auto terenowe, silnik, napęd, wół roboczy nie do zajechania, niezawodność, świetne zawieszenie, prawdziwa radość z jazdy,
- hamulce, ciężko wchodzą biegi, udaje luksusowy, wykończenie, komfort jazdy,

Toyota Land Cruiser 4.0 V6 Dual VVT-i 280KM
+ mocny silnik, skrzynia biegów, napęd, wyposażenie, bardzo wysoki komfort, fajny jak na terenówkę design, prestiż, możliwości terenowe, jakość wykonania, prawdziwy klasyk, gigantyczne wymiary,
- cena, wysokie zużycie paliwa, niezbyt urodziwy, ergonomia, komfort mniejszy od oczekiwań, tanie plastiki w kabinie, trudno się w nim połapać,

VW Tiguan 2.0 TDI CR DPF 140KM
+ dobry jak na VW przystało, nie rzuca się w oczy, ładny design, wzorcowy kompaktowy SUV, zawieszenie, wykończenie, dobrze się prowadzi, wyciszony, przestronne wnętrze, czytelne wskaźniki,
- bez fajerwerków ale za to solidny, zbyt miękkie zawieszenie (przechyły), silnik, cena, małe różnice w porównaniu z wcześniejszym modelem.

Zmieniony ( 23.09.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »