FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Jak zwykle od 17 lat, t
uż przed Świętami Bożego Narodzenia, pojawił się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Sporo miejsca poświęciliśmy także motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. 
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi A2 concept - Druga generacja? PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
a2Audi wytwarzało już model o symbolu A2 – genialny miejski kompakt, między innymi z aluminiowym nadwoziem i panelem obsługowym eliminującym konieczność otwierania maski. Ale nie zawsze to co dobre, znajduje uznanie – zwłaszcza gdy jest drogie i wyprzedza swoją epokę. Wszystko wskazuje jednak na to, że Audi ponownie przymierza się do 4-miejscowego, ekonomicznego autka miejskiego – tym razem o napędzie elektrycznym.
Świadczy o tym koncept A2 przygotowany na salon samochodowy we Frankfurcie. Jest tak samo duży jak dotychczasowe A2. Jego gabaryty to 380/169/149 cm. By ułatwić porównanie podpowiemy, że długość i szerokość jest prawie taka sama, a jedynie wysokość zmalała o 7 cm. W połączeniu z nowym designem uzyskano zupełnie inne proporcje samochodu. Stylizacja zarówno nadwozia jak i wnętrza wydaje się czysta, nowoczesna a zarazem elegancka i dynamiczna. Ciemny szklany dach białego prototypu można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk.

Zupełną nowością jest kolejna generacja technologii świetlnej LED zwana Matrix Beam. Wiązka diod i mikroreflektorów generuje intensywne, a jednocześnie nie oślepiające światła drogowe. Filigranowe włókna świateł dziennych otaczają diodowy moduł świateł mijania. Inteligentne światła tylne dostosowują swoją jasność do warunków pogodowych. Tylne światło przeciwmgłowe, generowane przez laserowe diody, jest widoczne podczas mgły jako strumień światła i wyświetla na drodze czerwony trójkąt ostrzegawczy. Od przodu do tyłu, poniżej krawędzi okien, przebiega pas świateł dynamic light, który spełnia wiele nowych, funkcji oświetlenia. Wbudowane czujniki zbliżeniowe rozpoznają właściciela. Jeżeli wykona on określoną sekwencję ruchów, drzwi zostaną odblokowane. Podczas jazdy dynamic light działają jako światła obwodowe. Po włączeniu kierunkowskazu przez cały pas świateł przebiegają świetlne impulsy. Ponadto przy hamowaniu czerwony pas świateł przesuwa się od świateł tylnych ku przodowi i w sposób intuicyjny informuje innych uczestników ruchu o sile hamowania. Dynamic light, podzielona na dwa oddzielne łuki, znajduje swoje odzwierciedlenie w obrębie kokpitu studyjnego modelu.

Tak jak całe wnętrze, także tablica przyrządów zaskakuje lekkością i czystością. Jej obsługa jest w pełni intuicyjna. Kierowca steruje wieloma funkcjami przy użyciu przycisków dotykowych w środkowej części kierownicy. Ponadto w momencie uruchomienia silnika z prawej strony kierownicy wysuwają się dwa kolejne panele obsługowe. Kolumna kierownicy wykonana jest jako otwarty profil, na jego końcu znajduje się siedmiocalowy wyświetlacz i dwa wyświetlacze dodatkowe.

Audi A2 concept ma wewnątrz płaską podłogę. Do fotela kierowcy zamontowana jest konsola środkowa. Cztery pojedyncze fotele mają lekką konstrukcję, pod podnoszonymi poduszkami siedzisk znajdują się schowki. Między tylnymi siedzeniami zmieści się rower miejski ze zdjętym przednim kołem.


a2 Zapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych