AutoTest 2011 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
at Już po raz kolejny odbył sie AutoTest - jazdy testowo-porównawcze dla dziennikarzy z całej Polski, podczas których mieli oni okazję zapoznać się z 31 autami osobowymi, czyli sedanami, hatchbackami, modelami cabrio oraz coupe.
Poniżej zamieszczamy opinie dziennikarzy o poszczególnych samochodach. (powiększ zdjęcie)


Alfa Romeo Mito 1.4 TB MultiAir 16V 135 KM
+ zachwycający design, silnik, przyspieszenie, sportowy charakter, sportowo twarde zawieszenie, osiągi, wygląd wnętrza,
- układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynia biegów nie pozwalają na sportową jazdę, bardzo głośna, paliwożerna, 3 drzwi, mały bagażnik, trzeszczą części, podskakuje na wertepach,

Audi A6 3.0 TFSI 300 KM
+ doskonałe wnętrze, przepiękny wygląd, dynamiczny i bardzo elastyczny silnik, komfort, wykończenie, stylizacja, ponadczasowo ładna sylwetka,
- wysoka cena, nudnawy design,

Audi A7 3.0 TFSI 300 KM
+ świetna sylwetka, reflektory, design przodu, piękne felgi, moc, komfort, ergonomia, bagażnik, osiągi, zaawansowane technologie,
- wysoka cena,

BMW serii 6 Cabrio 650i 407 KM
+ moc zapierająca dech w piersiach, ryk silnika, wygląd, mechanizm otwierania dachu, ergonomia, ekskluzywna barwa lakieru, przepiękne wnętrze, elektronika,
- mało miejsca z tyłu, wysoka cena

Chevrolet Aveo Hatchback 1.4 100 KM
+ spory postęp w porównaniu do poprzedniego modelu, ciekawe reflektory, piękna barwa lakieru, stylizacja, bagażnik,
- plastiki we wnętrzu, brak dynamiki - słaby silnik, deska rozdzielcza,

Chevrolet Aveo Sedan 1.4 100 KM
+ piękna deska rozdzielcza, pomysł na reflektory, dobrze się prowadzi, dużo miejsca w kabinie,
- mało elastyczny silnik na niskich obrotach, trochę za słaby silnik do tak dużego auta,

Chrysler 300 C 3.0 CRD V6 218 KM
+ przyspieszenie, komfort jazdy, siedzenia, dobra dynamika jazdy, tapicerka, duży, wygodny samochód o bardzo wysokim komforcie podróżowania, ekstra fotele, dostojność, masaż w fotelach,
- zbyt tradycyjny design, zewnętrzne lusterka dość drażniąco ustawione – kierowca ma zbyt przesłonięte pole widzenia, surowe wnętrze, zbyt niskie zawieszenie, potwornie małe szyby,

Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD V6 218 KM
+ olbrzymia luksusowa limuzyna, bardzo wysoki komfort jazdy, wygląd zewnętrzny, design, olbrzymi bagażnik, styl, prestiż, komfort,
- świecące wykończenie, osiągi, spalanie, praca skrzyni biegów,

Citroen C4 1.6 HDi 112 KM
+ zawieszenie, stylizacja, design wnętrza, wyposażenie, dynamiczny silnik, fajne brzmienie, super układ jezdny i zawieszenie, przytulne wnętrze, dobra widoczność, lusterka,
- mały bagażnik, miejsce z tyłu - bez nadmiaru,

Citroen DS4 1.6 HDi 112 KM
+ styl, zawieszenie, silnik, oryginalny wygląd, przyspieszenie, masaż lędźwiowy, podświetlenie zegarów, wykończenie, spasowanie elementów wnętrza,
- niewiele zmian w stosunku do zwykłej C4-ki, małe wąskie tylne drzwi, wysoko bagażnik, za bardzo podobne do C4,

Ford Focus 1.6 Duratorq TDCi DPF 115 KM
+ dynamika, doskonałe właściwości trakcyjne, dobre zestopniowanie skrzyni, system torque, znakomity design, prowadzenie, układ kierowniczy, zawieszenie, wygląd kabiny, silnik, podchodzi pod auto rodzinne,
- stylizacja wnętrza, wykończenie wnętrza, za miękkie prowadzenie, zła widoczność do tyłu,

Honda Accord 2.0 VTEC 156 KM
+ klasyczna limuzyna, styl, wygląd zewnętrzny, krótka dźwignia zmiany biegów, mała dźwignia zmiany biegów, świetnie się prowadzi, wygodne fotele, komfort jazdy,
- przestrzeń bagażnika, osiągi, wykończenie, starzejący się design,

Hyundai i40 1.7 High 136 KM
+ stylizacja, osiągi, eleganckie wnętrze, dużo miejsca w środku, dobre zawieszenie, wygodne siedzenia, dużo miejsca z przodu, dużo miejsca z tyłu, olbrzymi bagażnik,
- brzydka deska, brzydkie podświetlenia, głośny,

Kia Picanto 1.0 - 69 KM
+ rewelacyjny wygląd, wesołe i ładne wnętrze, progresywne wspomaganie, duży postęp w stosunku do poprzedniego modelu,
- słaby silnik, zawieszenie,

Lancia Ypsilon 1.3 MultiJet 16V 95 KM
+ produkcja w Polsce, wyposażenie, estetyczne wnętrze, oryginalna dwupiętrowa tablica rozdzielcza, dobre wyciszenie, dobre paramenty jednostki napędowej, ciekawy design bryły nadwozia, małe, ale komfortowe wnętrze, silnik multijet zgrany z masą samochodu, mocny silnik, dynamiczny, oszczędny,
- małe wnętrze, hałas przy dużej prędkości, pozycja kierowcy „na sztorc”, niedbałe wykończenie i słabe materiały we wnętrzu, mało miejsca z tyłu, praca dźwigni biegów,

Mazda MX-5 Softtop 1.8 MZR 126 KM
+ prowadzenie, zwrotność, wrażenia z jazdy, brzmienie, skrzynia biegów, design, bezpośredni układ kierowniczy, świetny silnik, osiągi, wiatr we włosach, radość z jazdy, cicho, nie wieje przy otwartym dachu,
- fotel kierowcy nie chce się przemieszczać pod obciążeniem, słaby silnik w tej wersji,

Mercedes C Coupe 250 CDI BlueEfficiency 204 KM
+ super auto, doskonały silnik, zawieszenie, komfort, wyciszenie, ładna stylizacja, przyspieszenie, kluczyk brew tendencjom rynku, świetnie się prowadzi, opływowa sylwetka,
- brakuje mocy, wysoka cena

Mini One 1.6 - 98 KM
+ przyspieszenie, zawieszenie, łatwość prowadzenia, design, zwrotność, styl, ekstrawagancja, legenda marki, osiągi, przestronne schowki, sztywno zawieszony, atrakcyjne wnętrze,
- mało miejsca dla pasażerów z tyłu, słaby silnik w dolnym zakresie obrotów, ciasno, drogi,

Nissan Juke 1.6 DIG-T 190 KM
+ moc, ergonomia, radość z jazdy, deska, hamulec, „śmieszny”, bardzo kobiecy, osiągi, prowadzenie, wyposażenie, silnik, dobre właściwości trakcyjne, widoczność, bardzo komfortowy,
- kontrowersyjny – dziwaczny design, zawieszenie reaguje nerwowo, wysoko położony środek ciężkości, za sztywne zawieszenie,

Nissan Micra 1.2 - 80 KM
+ sympatyczne autko dla niewymagających, miły miejski pojazd, ekonomiczny, śmieszny, wesołe wnętrze,
- nowa generacja ustępuje poprzedniej, niestety chyba tylko dla młodzieży i teściowej, surowe wnętrze, mała ilość miejsca, słaby silnik, zawieszenie,

Opel Astra 1.4 Turbo ECOTEC 140 KM
+ osiągi, ergonomia, wygląd wnętrza, stylizacja, udany silnik, spora przyjemność z jazdy, stylizacja nadwozia, intuicyjne rozmieszczenie przycisków i wskaźników, prowadzenie, design,
- głośny silnik, przeładowany kokpit, przeciętna ilość miejsca z tyłu,

Opel Corsa 1.7 CDTI ECOTEC 130 KM
+ prowadzenie, silnik, design, tuning fabryczny, osiągi, ekonomiczny, wyposażenie, styl, super reflektory, uśmiechnięty wlot powietrza,
- mało miejsca z tyłu, słaby dostęp do tylnych miejsc,

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260 KM
+ tapicerka, wyposażenie, wykończenie, sylwetka, dynamiczny silnik, fotele, styl, kapitalne osiągi, ładny design,
- spalanie, małe szyby, kiepska widoczność do tyłu, wysoka cena,

Peugeot 308 1.6 HDi 110 KM
+ mocny elastyczny silnik, system start-stop który nie przeszkadza, udany design, dobra konstrukcja, fajnie jeździ, poprawne rodzinne auto, mało pali,
- mało wyrazista stylizacja co może być również uznane za zaletę auta tej klasy, ładny przód- brzydki tył,

Renault Megane CC Floride 1.4 16V TCe 130 KM
+ ekskluzywna tapicerka, komfortowe, stylizacja, osiągi, design, wygoda, składanie dachu, wnętrze,
- plastikowa puszka, mało miejsca z tyłu,

Renault Latitude 3.0 dCi V6 FAP 240 KM
+ ładna sylwetka, bogate wyposażenie, mocny silnik, przyspieszenie, łatwość prowadzenia, wyciszone wnętrze, wygoda, styl, widoczność, komfortowa limuzyna, doskonale wyglądające wnętrze, przestrzeń, pozycja za kierownicą,
- dość hałaśliwy, przydałby się 6 bieg, szyby bez wnęk, niewyróżniająca się linia nadwozia, pytanie czy sprawdzi się w tym segmencie, promocyjna cena 169 000 zł, skrzynia automatyczna wolno zmienia biegi, wysoka pozycja za kierownicą,

Skoda Fabia RS 1.4 TSI 180 KM
+ doskonale działająca skrzynia biegów DSG, duża moc, frajda z jazdy, ciekawa stylizacja, duże osiągi z tak małego silnika, nawiązuje do sportu, ergonomia, lusterka, skrzynia biegów,
- ładnie wyglądające koła - jednak za niskie opony, nie za bardzo nadają się na polskie drogi, wszechobecna czerń,

Suzuki Kizashi 4WD 2.4 VVT 178 KM
+ układ napędowy, silnik, zawieszenie, olbrzymie Suzuki, doskonały komfort, wyposażenie, ciekawy design, pewne właściwości jezdne, dynamika, schowki i kieszenie,
- skrzynia biegów, cena, trochę przyzwyczajenia wymaga redukcja skrzyni CVT, mało wyrazisty design, plastiki na desce,

Suzuki SX4 1.6 VVT 120 KM
+ udany subkompakt o terenowych właściwościach, przyjemny w prowadzeniu, świetne auto na polskie drogi, przydatność w każdych warunkach, widoczność, układ napędowy, silnik, zawieszenie,
- właściwości trakcyjne, smętne wnętrze, dostęp do komputera pokładowego, skrzynia biegów,

Toyota Auris 1.6 Valvematic 132 KM
+ jakość, „budziki”, dostateczna ilość miejsca, wysoki komfort jazdy, wyciszenie, osiągi, jakość wykończenia,
- z zewnątrz nieładny, sylwetka opatrzyła się,

Volkswagen Eos 2.0 TSI 210 KM
+ dynamiczna jednostka napędowa, cena zakupu, kompakt, dynamiczny silnik, skrzynia biegów,
- słaby design,
Zmieniony ( 08.07.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »