FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi Q5 hybrid quattro - Trzy czyste kilometry PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Michal Sierpowski   

Audi Q5 hybrid quattroAudi Q5 hybrid quattro

Trzy czyste kilometry

Praktyka pokazuje, że im pojazd jest cięższy, im większy ma opór toczenia i im więcej eksploatowany jest w mieście, tym bardziej efektywne okazuje się elektryczne wspomaganie układu napędowego. Co prawda model Q5 nie jest dinozaurem, tym niemniej Audi postanowiło wyposażyć go w spalinowo-elektryczną hybrydę. Pod maską znalazł się benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 211 KM oraz współpracujący z nim silnik elektryczny o mocy 54 KM. Ponieważ moc tych jednostek nie sumuje się w sposób znany ze szkolnej arytmetyki, auto dysponuje łączną mocą 254 KM. W odniesieniu do niej średnie zużycie paliwa na poziomie 6,9 l/100 km jest niewiarygodnie małe.

 

 

Jednym z dążeń konstruktorów była możliwość jazdy wyłącznie o napędzie elektrycznym. Z pewnością dystans 3 km jaki da się pokonać w ten sposób nie jest oszałamiający, ale lepsze to niż nic. Te 3 kilometry odmierzone zostały przy prędkości 60 km/h, zaś maksymalna prędkość to 100 km/h. Tablicę wskaźników wyposażono we wskaźnik aktualnego naładowania akumulatorów. Wszystkie przewodzące prąd części należące do sieci wysokiego napięcia oddzielono galwanicznie, zapewniając izolację i brak połączenia z resztą samochodu. Dzięki temu nawet podczas ewentualnej kolizji nie grozi nam zwarcie, które mogłoby zakończyć się pożarem. Przejście z napędu elektrycznego na spalinowy następuje prawie niezauważalnie. Jak przystało na Quattro, napęd stale płynie na 4 koła. Systemy ESP i ABS wyposażono w nowe funkcje przeznaczone do jazdy terenowej (wykrywanie rodzaju nawierzchni, asystent zjazdu 30 km/h), a ponadto ESP wzbogacono o czujniki wykrywające zamontowanie bagażnika dachowego. Jak wiadomo przy maksymalnym obciążeniu 75 kg, znacznie przesuwa on punkt ciężkości samochodu. W takiej sytuacji ESP uaktywnia się trochę wcześniej. 

 

Audi Q5 hybrid quattro 2

 

Zapraszamy do galerii zdjęć

Zmieniony ( 17.06.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych