Start
Audi Q3 - Potomek Steppenwolfa PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Michal Sierpowski   

Audi Q3Audi Q3

Potomek Steppenwolfa

Audi już wiele lat temu, między innymi za pośrednictwem konceptu Steppenwolf, sygnalizowało ofensywę w segmencie SUV. Zaczęło ją „odgórnie” – czyli od największego Q7, później wprowadzono mniejszy model Q5, a teraz przyszedł czas na jeszcze bardziej kompaktowe Q3. W międzyczasie popyt na takie auta wzrósł do tego stopnia, że Audi musiało rozejrzeć się za nowym miejscem produkcji. Wybrano Martorell – czyli kolebkę Seata leżącą pod Barceloną. Być może stało się tak nieprzypadkowo, bo niewykluczone, iż z czasem ukaże się bliźniaczy samochód hiszpańskiej marki.  
Audi podobnie jak konkurencja schodziło coraz niżej z SUV-ami.

 

 

Q7 ma długość 5,1 m i waży ok. 2,2-2,6 tony, długość Q5 to 4,6 m i masa ok. 1700-1800 kg, zaś Q3 ma 4,4 m długości i waży ok. 1500 kg. Jest więc samochodem umiarkowanie ciężkim, wywodzącym się z segmentu C. Oczywiście nie sposób powiedzieć, że 1,5 tony to waga piórkowa, ale trzeba wziąć pod uwagę stopień wyposażenia, masywne zawieszenie i rozbudowany układ napędowy. Mimo terenowych zdolności, Q3 lepiej nadaje się do codziennej jazdy miejskiej niż Q5, a tym bardziej Q7. Śmiało można też powiedzieć, że cechy SUV-a zostały w miarę możliwości ukryte, w czym pomógł design i sama sylwetka z dość mocno pochyloną tylną szybą. Twórcy Q3 starali się by mogło ono służyć za wzór pod każdym względem – nawet aerodynamicznym, o czym świadczy Cx=0,32. 

Wnętrze jest ergonomiczne, dobrze wykończone i przestronne. Bagażnik ma pojemność 460-1365 litrów, jest więc dobry dla osób aktywnie spędzających wolny czas. Wyposażenie nie pozostawia wiele niespełnionych życzeń. Przewidziano możliwość wzbogacenia go o opcje pochodzące bezpośrednio z klasy samochodów luksusowych. Ba, klienci mają nawet możliwość wpływania na wygląd auta, przez co mogą wyrazić swój własny styl. Audi oferuje różne materiały oraz opcje kolorystyczne. Wyjątkowo bogatą ofertę wprowadzono w zakresie info-rozrywki: system nawigacji z twardym dyskiem, MMI Navigation plus oraz Bose Surround Sound System z efektownie podświetlonym głośnikiem niskotonowym z przodu, telefon samochodowy z Bluetooth i hotspotem Wi-Fi, dzięki któremu auto potrafi łączyć się w pełni z Internetem. Nawigacja może pokazywać na bieżąco mapę Google Earth z wybraną przez kierowcę trasą. 

W modelu Q3 przewidziano stosowanie 4 silników R4-2.0 o bezpośrednim wtrysku, turbodoładowaniu, systemie rekuperacji oraz systemie start-stop. Jednostki TDI dysponują mocą 140 i 177 KM, a silniki TFSI mocą 170 i 211 KM. Najmocniejsze z nich współpracują z napędem Quattro na wszystkie koła i 7-stopniową przekładnią S-tronic, w której zastosowano innowacyjne rozwiązanie: jeżeli kierowca wybierze tryb „efficiency” podczas fazy wybiegu, podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala toczyć się swobodnie. Z kolei dzięki Audi drive select kierowca korzystając z czterech trybów pracy może dopasować działanie poszczególnych systemów do indywidualnego stylu jazdy i wpływać m.in. na system zarządzania silnikiem i charakterystykę tłumienia amortyzatorów. Zawieszenie Q3 z czterowahaczową osią tylną, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i wydajny układ hamulcowy zostały dopracowane by spełniały najwyższe wymogi. Z systemem stabilizacji toru jazdy ESP zintegrowano tzw. elektroniczną blokadę poprzeczną, która reguluje rozkład momentu obrotowego na koła przez ledwo wyczuwalne hamowanie. W Q3 stosowane są koła od 16 do 19 cali, prześwit wynosi 17 cm.

 

Audi Q3 2

 

 Zapraszamy do galerii zdjęć

Zmieniony ( 03.05.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »