KombiTest 2011 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
KombiTestJak zwykle w kwietniu rozpoczęliśmy cykl jazd testowo-porównawczych dla dziennikarzy z całej Polski. Na pierwszy ogień poszły kombi i minivany. W sumie producenci dostarczyli 21, w przeważającej mierze nowych modeli – w tym 11 minivanów i 10 modeli kombi. (powiększ zdjęcie)

Bogata oferta w tym zakresie i duża różnorodność koncepcji pojazdów sprawia, że granice między tymi dwoma gatunkami aut zacierają się. W niektórych przypadkach trudno jednoznacznie określić czy jest to jeszcze kombi czy już minivan. Wśród udostępnionych modeli było kilka absolutnych nowości, którymi większość dziennikarzy wcześniej nie miała okazji jeździć. Udział wzięło 33 dziennikarzy i wielu przedstawicieli firm samochodowych.

Wkrótce przedstawimy również materiał poświęcony zaczepom Isofix. Wiadomo, że to usprawnienie stało się standardowym wyposażeniem, ale jak się okazuje, że nie każdy producent dba o łatwość wpinania fotelików dziecięcych. A przecież są to z założenia samochody rodzinne.
WS

Plusy i minusy poszczególnych aut (na podstawie ankiet wypełnianych przez dziennikarzy)
BMW 5 Touring 530d 245 KM
+ jeden wielki pozytyw, przestronne atrakcyjne wnętrze, komfort jazdy, ergonomia, wykonanie, wyposażenie, moc silnika, zawieszenie, super design, walory trakcyjne, osiągi,
- po krótkiej jeździe trudno znaleźć jakąś istotną wadę tego auta, skomplikowana obsługa deski rozdzielczej, cena, kamera cofania,

Chevrolet Orlando 2.0D 163 KM (7 miejsc)
+ ciekawy design, możliwość adaptacji wnętrza, dużo swobody na tylnej kanapie, ciekawe rozwiązanie gniazda USB pod panelem radia, spory bagażnik, komfort, automatyczna skrzynia, funkcjonalność, deska,
- za mała dynamika, akustyka, głośny układ jezdny, twarde zawieszenie, skrzynia, dużo plastiku, mało miejsca w trzecim rzędzie siedzeń,

Chrysler 300C Touring 3.0 CRD V6 - 218 KM
+ wysokiej klasy bezpieczeństwo, wygoda, elektronika, przestronne wnętrze, olbrzymi bagażnik, pachnąca skóra, solidne wykonanie, ergonomia, napęd, przyspieszenie, komfortowe zawieszenie, bardzo atrakcyjna praca silnika, wyciszenie,
- mała widoczność, poczucie dużej masy, małe szyby,

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi 150 KM (7 miejsc)
+ przestronna kabina, ilość schowków, dodatkowy rząd siedzeń, dynamiczny silnik, komfortowe zawieszenie, czytelny kokpit, funkcjonalność, jakość wykonania, ogólnie dobry pomysł na samochód, widoczność, visiovan + przednia szyba, design, sterowanie klimatyzacją,
- stuki podwozia, zbyt miękkie zawieszenie, miejsce w drugim rzędzie siedzeń,

Fiat Doblo 1.6 Multijet 16v 105 KM
+ ogromna przestrzeń użytkowa + bagażnik, wygodne wsiadanie, półka nad głowami, doskonały silnik,
- dyskusyjny wygląd, głośny powyżej 120 km/h,

Ford Grand C-Max 1.6 TDCi 115 KM (7 miejsc)
+ wygodny, dużo miejsca, odsuwane drzwi, łatwość wejścia do środka, spory bagażnik, znakomity komfort jazdy, miłe wykończenie, szybko narastający moment obrotowy - zwłaszcza przełożenie „S”, świetnie się prowadzi,
- za dużo modeli Forda podobnych do siebie, automat, za mała moc,

Ford S-Max 2.0 EcoBoost SCTi 203 KM (7 miejsc)
+ funkcjonalność, atrakcyjna bryła nadwozia, ergonomiczne przestronne wnętrze – zwłaszcza w tylnej części pojazdu, duży bagażnik, komfort, prowadzenie, bardzo dobra trakcja, hamulce, perfekcyjnie działająca automatyczna przekładnia, świetne właściwości jezdne, dynamika, komfort,
- trochę „zagracony” przód, zbyt obudowana przestrzeń kabiny, nieczytelne wskaźniki, wysoka cena,

Hyundai ix20 1.4 CRDi 90 KM
+ ładne przestronne wnętrze, design nadwozia, funkcjonalność, miejsce z tyłu, przyzwoite plastiki, dobre wyposażenie, wysoki komfort jazdy, sylwetka, prowadzenie, silnik dynamiczny,
- plastikowe wnętrze, słaba widoczność do tyłu, dyskusyjny design przodu - wzorki we wlotach powietrza, grube słupki,

Kia Venga 1.4 DOHC CVVT 90 KM
+ niewielki z zewnątrz a obszerny w środku, przestrzeń, miejsce z tyłu, wielkość bagażnika, estetyczny wystrój wnętrza, bardzo ładna deska rozdzielcza, funkcjonalność, dynamika, dobrze zestrojone zawieszenie, wygodne siedzenia, krótka przednia maska, dynamiczny silnik,
- drżące oparcie fotela pasażera, mała przyczepność opon, coś skrzypi z tyłu, szerokie słupki B, kiepskiej jakości plastiki w kabinie, słaba widoczność do tyłu, słabo spasowane materiały, głośność,

Mazda5 1.6 MZ-CD 115 KM (7 miejsc)
+ 7 miejsc a na zewnątrz nieduża, miłe wykończenie, łatwość wejścia do środka, funkcjonalna przestronna kabina, dobra ergonomia, wygodne siedzenia, doskonały zespół napędowy, prowadzenie, zawieszenie, skrzynia biegów, przełożenie „S” w skrzyni, znakomity zryw, ładny wygląd zewnętrzny,
- dość hałaśliwa, tanie i nieładne plastiki, słyszalny szum powietrza, słaba trakcja, słabo wyprofilowane fotele,

Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160 KM
+ spokojny i efektowny design, kolor lakieru, intuicyjne sterowanie przełącznikami, ładne wnętrze, pozycja za kierownicą, cichy, ergonomiczny, znakomita dynamika, skrzynia, FlexRide, właściwości trakcyjne w trybie Sport,
- niewygodne siedzenia z tyłu (jak ławka parkowa), niefunkcjonalny schowek, narożniki wystające z tylnej klapy – łatwo zranić głowę!, ilość miejsca na tylnych siedzeniach, ciasno na lewą nogę, głośna praca silnika i zawieszenia, przeładowany kokpit,

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160 KM
+ wzorowe kombi segmentu D, przepiękny design przodu, dobre wyposażenie wnętrza, ergonomia, duża przestrzeń załadunku, perfekcyjnie trzymający fotel kierowcy,
- przebajerowane wskaźniki, błyszczące fragmenty wystroju wnętrza, kształt lusterek zewnętrznych, mała tylna szyba – słaba widoczność,

Peugeot 508 SW 2.2 HDi FAP 204 KM
+ wysoki komfort jazdy, piękny przód auta, duże światła, napis pod maską, ładne wnętrze, kierownica spłaszczona od dołu, dużo nowinek elektronicznych, przeszklony dach, olbrzymi bagażnik, super zawieszenie, hamulce, kultura pracy silnika i jego dźwięk, przyspieszenie,
- pedały zbyt blisko kierowcy, skrzynia automatyczna ciągnie, głośny, za mało czytelna deska, trochę mało miejsca z tyłu, wysoko umieszczona podłoga bagażnika,

Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 130 KM
+ komfortowe wnętrze, super wykończenie, dobry dostęp do bagażnika, wygoda, sprawna konstrukcja, dynamiczny silnik, doskonałe prowadzenie,
- wsiadanie do tyłu, design mógłby być lepszy,

Renault Trafic 2.0 dCi 115 KM (9 miejsc)
+ ogromna przestrzeń, funkcjonalność, wygodne siedzenia z przodu i z tyłu, wygodne wsiadanie do trzeciego rzędu, podwójne drzwi tylne, wysoka pozycja za kierownicą, dobre przyspieszenie,
- hałas podczas jazdy, słabo wybiera nierówności, zbyt duża kierownica, sporo plastiku, głośne opony, drażniący szum szczególnie na nierównościach, brak drugich drzwi po lewej stronie,

Seat Altea XL 2.0 TDI 140 KM
+ wielki postęp całości, nowoczesny design, bardzo poprawne auto, przestronny, technika z VW, dobre wypośrodkowanie pomiędzy minivanem a kombi, widoczność z miejsca kierowcy, fotele, miejsce na tylnej kanapie, dobrze się prowadzi, dynamiczny silnik, skrzynia biegów, dobrze zestrojone zawieszenie,
- widoczność do tyłu, standard materiałów wykończeniowych, wygląd - potrzeba liftingu,

Seat Ibiza SportTourer 1.6 TDI CR 105 KM
+ udana sportowa stylizacja, oszczędny silnik, prowadzenie, spokojna forma zewnętrzna, ergonomia, znakomite fotele, przejrzysty kokpit, trakcja,
- ciasne, ubogie, słabo wykończone, plastikowe wnętrze, brzęczące elementy deski rozdzielczej, niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, słabe zawieszenie, brak 6-go biegu, mało miejsca z tyłu,

Skoda Superb Kombi 2.0 TDI CR DPF 140 KM
+ ekstremalnie dużo miejsca z tyłu, olbrzymi bagażnik, przestronny z przodu, elegancki wygląd, komfort, wygodny, dobry silnik, wyciszenie, super skrzynia biegów, walory trakcyjne, solidność wykonania, dobre materiały wykończeniowe, elegancja,
- mało atrakcyjny wygląd kokpitu, duży szum powietrza wokół nadwozia, trudno się przyczepić do czegokolwiek,

Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT 150 KM
+ wzorowe auto rodzinne, funkcjonalne, wygodne wnętrze, miłe wykończenie, rewelacyjna ergonomia, bardzo dobre właściwości jezdne, dobry silnik, świetna skrzynia biegów, miękkie zawieszenie,
- automat zbyt mocno ciągnie, złe rozwiązanie zasuwanych rolet, zbyt mało miejsca na tylnej kanapie,

VW Passat Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140 KM
+ wizerunek marki, wspaniale zachowuje się na polskich drogach, przestronność, komfort jazdy, doskonałe fotele, silnik, skrzynia biegów automat DSG, osiągi, zawieszenie, przyspieszenie, hamulce, jakość, wnętrze, bezpieczeństwo,
- podstarzały design, zbyt głośny silnik, kolor nadwozia, kolorystyka wnętrza, brak istotnych zmian w porównaniu z poprzednikiem,

VW Touran 2.0 TDI 170 KM (7 miejsc)
+ przyjemne i funkcjonalne wnętrze, wszędzie dużo miejsca, dobra pozycja za kierownicą, jakość materiałów, dynamika, silnik 170 KM, skrzynia DSG,
- słaby do jazdy po nierównościach, niezbyt komfortowy, nudna stylizacja nadwozia, niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, nijakie wnętrze, głośny,
Zmieniony ( 26.04.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »