FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Jak zwykle od 17 lat, t
uż przed Świętami Bożego Narodzenia, pojawił się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Sporo miejsca poświęciliśmy także motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. 
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi A3 e-tron - High-tech sedan PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Michal Sierpowski   

Audi A3 e-tronAudi A3 e-tron concept

High-tech sedan

O ile w Genewie Audi zaprezentowało studyjnego sedana A3 napędzanego 408-konnym silnikiem benzynowym, w Szanghaju model ten wystąpił jako hybrydowy A3 e-tron concept. Napęd składa się z 211-konnego silnika R4-1.4 TFSI oraz elektrycznego o mocy 27 KM. System dysponujący łączną mocą 238 KM rozpędza auto do 100 km/h 
w zaledwie 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h. 

 

 

 

Zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/ 100 km. Uzyskanie tak niskiego zużycia paliwa było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, inteligentnego systemu zarządzania energią, systemu Start-Stop oraz systemu rekuperacji. Sercem A3 e-tron są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem czysto elektrycznym. Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju gdy podłączymy je do gniazda elektrycznego. W ten sposób można podróżować po mieście bez emisji szkodliwych substancji. Napęd przenoszony jest za pomocą siedmiobiegowej przekładni S tronic, błyskawicznie zmieniającej biegi  bez utraty siły ciągu. Kierowca może jej używać w trybie automatycznym lub manualnym. Dźwigienki znajdujące się na kierownicy umożliwiają manualną zmianę biegów. Tryby R, N i D uruchamiana są przez podświetlone na czerwono przyciski znajdujące się na konsoli środkowej. Launch Control umożliwia szybkie ruszenie dzięki turbodoładowaniu i ograniczeniu poślizgu kół. 

Za spłaszczoną od dołu kierownicą wielofunkcyjną znajduje się tablica wskaźników, która pokazuje pracę napędu hybrydowego. Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100%. Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które już na pierwszy rzut oka wyraźnie pokazują, czy A3 e-tron korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje zasób energii w akumulatorze. Między dużymi okrągłymi zegarami znajduje się 8-calowy wyświetlacz systemu informacji kierowcy (FIS). Wyświetlacz i duży monitor systemu multimedialnego MMI pokazują za pomocą eleganckiej, trójwymiarowej grafiki pracę systemu hybrydowego. Ekran MMI prezentuje poprzez wykres słupkowy statystykę zużycia paliwa i energii uzyskiwanej przez system rekuperacji. Dzięki technologii WLAN pasażerowie mogą korzystać ze stron internetowych oraz wysyłać e-maile; na tylnej części oparć foteli przednich znajdują się mocowania do iPad-ów. 

 

 

Audi A3 e-tron 2

 

Zapraszamy do galerii zdjęć

Zmieniony ( 20.04.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych