Start
Audi A3 e-tron - High-tech sedan PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Michal Sierpowski   

Audi A3 e-tronAudi A3 e-tron concept

High-tech sedan

O ile w Genewie Audi zaprezentowało studyjnego sedana A3 napędzanego 408-konnym silnikiem benzynowym, w Szanghaju model ten wystąpił jako hybrydowy A3 e-tron concept. Napęd składa się z 211-konnego silnika R4-1.4 TFSI oraz elektrycznego o mocy 27 KM. System dysponujący łączną mocą 238 KM rozpędza auto do 100 km/h 
w zaledwie 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h. 

 

 

 

Zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/ 100 km. Uzyskanie tak niskiego zużycia paliwa było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, inteligentnego systemu zarządzania energią, systemu Start-Stop oraz systemu rekuperacji. Sercem A3 e-tron są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem czysto elektrycznym. Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju gdy podłączymy je do gniazda elektrycznego. W ten sposób można podróżować po mieście bez emisji szkodliwych substancji. Napęd przenoszony jest za pomocą siedmiobiegowej przekładni S tronic, błyskawicznie zmieniającej biegi  bez utraty siły ciągu. Kierowca może jej używać w trybie automatycznym lub manualnym. Dźwigienki znajdujące się na kierownicy umożliwiają manualną zmianę biegów. Tryby R, N i D uruchamiana są przez podświetlone na czerwono przyciski znajdujące się na konsoli środkowej. Launch Control umożliwia szybkie ruszenie dzięki turbodoładowaniu i ograniczeniu poślizgu kół. 

Za spłaszczoną od dołu kierownicą wielofunkcyjną znajduje się tablica wskaźników, która pokazuje pracę napędu hybrydowego. Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100%. Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które już na pierwszy rzut oka wyraźnie pokazują, czy A3 e-tron korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje zasób energii w akumulatorze. Między dużymi okrągłymi zegarami znajduje się 8-calowy wyświetlacz systemu informacji kierowcy (FIS). Wyświetlacz i duży monitor systemu multimedialnego MMI pokazują za pomocą eleganckiej, trójwymiarowej grafiki pracę systemu hybrydowego. Ekran MMI prezentuje poprzez wykres słupkowy statystykę zużycia paliwa i energii uzyskiwanej przez system rekuperacji. Dzięki technologii WLAN pasażerowie mogą korzystać ze stron internetowych oraz wysyłać e-maile; na tylnej części oparć foteli przednich znajdują się mocowania do iPad-ów. 

 

 

Audi A3 e-tron 2

 

Zapraszamy do galerii zdjęć

Zmieniony ( 20.04.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »