TruckTest 2010 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
ttCzy kraty w samochodach osobowych mają sens? Tego problemu nie mieliśmy z samochodami biorącymi udział w TruckTeście, bowiem wszystkie, za wyjątkiem zabudowanego pickupa, były prawdziwymi, 2-3-miejscowymi furgonami, począwszy od małego Fiorino, aż po wielkie wozy o dopuszczalnej masie 3,5 tony.
Jak zwykle za bazę testu służył hotel U Witaszka, natomiast po raz drugi sesja zdjęciowa TruckTestu gościła w firmie Inter Cars. 22 dziennikarzy miało do dyspozycji 10 aut.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczesniczących w imprezie dziennikarzy:
Citroen Jumpy 12L2H1 2.0 HDI 122 KM
+ dynamiczny, komfortowy, chichy, prawdziwie francuski samochód, dobrze się prowadzi, widoczność, kompromis między rozmiarem a użytecznością, trzy miejsca w kabinie, skrzynia biegów, napęd, prowadzenie jak w osobówce,
- twarde zawieszenie, słaba regulacja kierownicy i fotela,

Fiat Doblo Cargo Maxi 1.6 MJTD 105 KM
+ cichy, dobra widoczność, funkcjonalność, stylizacja kabiny, poprawiona ergonomia, dobre prowadzenie, dobre wykonanie, trakcja, układ kierowniczy, hamulce, silnik, komfortowe zawieszenie,
- małe schowki, lusterko panoramiczne zewnętrzne niewidoczne, twardy bez załadunku, jakość plastików, wysokie spalanie, mało miejsca na nogi pod kierownicą, trochę zbyt zabudowany z prawej strony - mało miejsca dla pasażera, nieregulowana wysoka pozycja pasażera,

Fiat Fiorino Cargo Elegant 1.3 MJTD 75 KM
+ bardzo dobry mały i dynamiczny silnik, prosty, ładowny, niedrogi, wygodna pozycja za kierownicą, pojemność przestrzeni ładunkowej, niskie spalanie, niezłe przyspieszenie, pakowny, łatwy w parkowaniu, dobry układ jezdny, dobra widoczność, przyzwoite małe autko dostawcze, wygodny podłokietnik po stronie kierowcy,
- niewygodny podnóżek pod lewą nogę, duże szumy przy otwartym oknie przy małej prędkości, brak regulacji kolumny kierownicy, brak 6-go biegu, jakość i estetyka kabiny, słabe wyciszenie, jakość wykończenia, mało miejsca na kolana miedzy fotelem a deską rozdzielczą, bardzo niskie zawieszenie z przodu, brak lusterka wewnętrznego, półka pod kierownicą zbyt nisko (uderza w nogi), zbyt mały prześwit z przodu, mało miejsca dla pasażera,

Ford Transit 2.4 Duratorq TDCi 140KM
+ prawdziwie ciężarowe podwozie, elastyczny silnik, przy prędkości 50 km/h na 6-tym biegu jeszcze przyspiesza, bardzo pojemne nadwozie, elastyczny silnik, dobry do jazdy zwłaszcza powyżej 50 km/h, dołączany napęd na przód, przestrzeń, dobra pozycja za kierownicą, napęd dobrze dobrany do zawieszenia, uniwersalny, bardzo dobre przyspieszenie, silnik rewelacyjnie elastyczny, dobre przyspieszenie nawet na wysokich biegach,
- hałaśliwy, kiepska ergonomia, słabe siedzenie pasażera, bez ładunku bardzo sztywny, tył podskakuje na każdej nierówności, bez obciążenia ładunkiem "pływa",

Nissan NV200 1.5 dCi 85KM
+ ładny wystrój wnętrza, możliwości przewozowe, oszczędny silnik, zwrotny, jeździ jak osobowy, ładny, funkcjonalny, niezbyt twardy, fajny samochód, klasyczny wygląd,
- mało schowków, dźwignia biegów źle pracuje, obijające się kolano o włączniki szyb, brak wysunięcia kolumny kierownicy, jakość wykończenia, bardzo małe koła przez co nie za bardzo nadaje się na nasze drogi, bardzo wysoko łapie sprzęgło, ciężko wchodzą biegi, ubogi zestaw wskaźników, podskakujące zawieszenie,

Opel Movano 2.3 CDTI 146KM
+ dużo miejsca, stolik do notatek, przestronny, elastyczny silnik, dużo schowków, dobry zespół napędowy, potężna ładowność, pakowny, duży i mocny ale mało elastyczny silnik, wrażenie jazdy mniejszym autem,
- za krótkie biegi 1 i 2, głośny, ciężko pracuje dźwignia zmiany biegów, słaba dynamika, dość duże spalanie,

Peugeot Boxer 435 3.0 HDi 157KM
+ bardzo dynamiczny silnik, przy tak mocnym silniku małe zużycie paliwa, duża przestrzeń ładunkowa, świetna dynamika, wygodna kabina, ciekawy design, dobre wykończenie, dużo schowków i przestrzeni w kabinie, wysoka pozycja kierowcy, świetny napęd, odsuwane drzwi z obu stron, duża ładowność,
- brak regulacji wysokości kierownicy, słupek między szybami kierowcy zasłania lusterko zewnętrzne, regulacja el. lusterek wymusza oderwanie pleców od fotela, dla kierowcy o wzroście 180 cm zbyt krótkie siedzenie i niewygodny podnóżek nogi, nienajlepsza ergonomia, dwumiejscowy, skrzypi w kabinie, przedni napęd,

Renault Master L4 2.3 dCi 150KM
+ wygodne fotele, elastyczny, prosty, dobry zespół napędowy, potężna ładowność, świetny pojazd z za drogim wyposażeniem, dużo praktycznych schowków i uchwytów, wrażenie jazdy mniejszym autem,
- brak regulacji wysunięcia kierownicy, głośny od prędkości 110 km/h, hałaśliwy, skacze na wybojach, cena tej wersji,

Toyota Hilux 3.0 D-4D 171KM
+ samochód użytkowy o modnym wyglądzie, komfortowy, dzielny w terenie, wystarczająco dynamiczny, wyposażenie, możliwość przewozu 5 osób, wielofunkcyjny, dobra jakość, komfort, wzorowa sprawność na wertepach, duża ilość miejsca w kabinie, zamykana skrzynia,
- przestarzały design kabiny, twarde plastiki, mała skrzynia ładunkowa, dość duża masa nie resorowana, kłopoty ze zmianą biegów, znany od lat design, zawieszenie, mało schowków,

Volkswagen Caddy 1.6 102KM
+ bardzo wysoka jakość wykończenia, stworzony do podróży turystycznych, ergonomia, jakość wykończenia i materiałów, łatwy w obsłudze, prowadzenie, przestrzeń, dobrze zrobiony i aż nudny w swojej perfekcji, wyświetlacz, wrażenie jazdy osobowym, łatwe prowadzenie, wyważone zawieszenie,
- wysoka cena, dość twarde zawieszenie, smutne wnętrze, brak zamykanego schowka, głośny silnik,


tt Zapraszamy do galerii zdjęć
Zmieniony ( 27.10.2010. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »