OffroadTest 2010 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
OffroadTest W połowie września nadszedł czas na kolejną edycję OffroadTestu. Ze względu na zalanie naszego toru testowego znajdującego się w jednostce wojskowej i nieprzebrane ilości komarów, po kilku latach postanowiliśmy powrócić na szosę. Zresztą wielu autom w to graj, bowiem ich konstrukcja poszła właśnie w kierunku mniej lub bardziej luksusowych bulwarowców.

Zapraszamy do galerii zdjęć
Oto najczęściej wymieniane przez dziennikarzy zalety i wady testowanych samochodów.
  
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 240 KM

+ najlepsze auto na teście, doskonała trakcja, wysoka jakość wykonania, mocny silnik, wygodny, estetyczny, spokojny design, bogate wyposażenie, prowadzenie, dynamika, praca zawieszenia, elegancja, szyk,
-  cena, brak emocji podczas jazdy, wolna skrzynia biegów, głośne opony i szum powietrza, wspaniała alternatywa dla opasłych SUV-ów.


BMW X5 2993 302 KM

+ bardzo dobre prowadzenie, funkcjonalne wnętrze, solidne auto, osiągi, komfort, dynamika, wyciszenie wnętrza, małe zużycie paliwa,
-  brzydkie nadwozie, zbyt elegancki jak na auto z zacięciem terenowym, cena, nie nadaje się w teren,

Chevrolet Captiva 2.0D 150 KM

+ ładny wygląd, miękkie zawieszenie, dużo miejsca wewnątrz, niezła skrzynia biegów, estetyczne duże wnętrze, dobrze pokonuje nierówności, automat "nie ciśnie", dobre wyposażenie, dość dobra dynamika,
-  "oporna" stylizacja, jakość wnętrza, za duża kierownica, plastiki wewnątrz, mało precyzyjny układ kierowniczy, słabo działająca dźwignia zmiany biegów, zbyt mały opór na kierownicy przy 100 km/h,

Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM

+ fajny wygląd, rozsądna cena, jakość wykonania, cena, ma wszytko co potrzeba, zadawalające wykończenie, napęd 4x4, przestronność, łatwe prowadzenie, dobry na nierównościach,
-  zbyt wiotka konstrukcja nadwozia, za słaby silnik, za tą cenę ciężko się czepiać, tandetne wnętrze, głośna praca tanich elementów, mały bagażnik, niski image marki,

Fiat Sedici 2.0 Multijet DPF 135 KM

+ elastyczny silnik, silne hamulce, dobre właściwości trakcyjne na szosie i wystarczające w trudnym terenie, dynamika, przyjemność z jazdy,
-  trochę zbyt głośny, słabo wyposażony, słabo spasowane plastiki,

Ford Ranger 3.0 TDCi 156 KM

+ klasyczny wygląd, twardziel, sprawdza się w terenie, prowadzenie, jest jak stary Japończyk, porządny napęd 4x4, mocne ale miękkie zawieszenie, olbrzymi bagażnik, przestronny, bezkompromisowa stylizacja terenowa, dobrze zestrojony,
- słabe własności jezdne na szosie, niski komfort jazdy, słabej jakości kokpit, bardzo ciężka pokrywa bagażnika, fatalne plastiki,

Hyundai ix35 Theta 2.0 MPI 163 KM

+ przyzwoity silnik, dobre prowadzenie, materiały wykończeniowe, wygodne fotele, estetyka, wygoda, ergonomia, zawieszenie, dynamika, wygodny, szybki, ciekawa stylizacja nadwozia, przestronna kabina,
-  niezbyt oryginalny wygląd z zewnątrz i w środku, twarda tapicerka na konsoli środkowej, fajniejszy byłby w dieslu i z automatem, sztywne zawieszenie, chybotliwy na dziurach, słaba dynamika,

Jeep Cherokee 2.8 CRD 177 KM

+ mocny elastyczny silnik, prawdziwie amerykański styl, właściwości terenowe, ładna deska rozdzielcza, wysoki komfort jazdy, tradycyjnie fajny, bez fajerwerków ale pewny w prowadzeniu, ładny z natury, odporny na błędy kierowcy,
-  plastikowe wnętrze, surowy design, twarde materiały, głośny, ciasny, źle rozstawione pedały, brak podnóżka pod lewą nogę, mało nowoczesny w środku, słaba regulacja fotela,

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD V6 218 KM

+ świetne zawieszenie, wygodne dobrze trzymające fotele, wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie, fotele, ładny dźwięk silnika,
kompas,
-  za dużo przełączników umieszczonych nie intuicyjnie, mało miejsca z tyłu, toporna deska rozdzielcza,

Kia Sportage 2.0 CRDi 136 KM

+ nowoczesny design, wszystko na swoim miejscu, wygodny, dużo miejsca, dobre prowadzenie,
-  zbyt plastikowe wnętrze, szkoda że taki niski z tyłu - brakuje miejsca nad głową, słaby przy wyprzedzaniu, olbrzymie lusterka w
połączeniu z masywnymi słupkami,



Mitsubishi ASX 1.8 DID MIVEC 150 KM

+ mocny silnik, fantastyczna dynamika, przyzwoite prowadzenie, funkcjonalność, nowoczesne wnętrze, dobrze znosi nierówności drogi, bardzo dobre zachowanie w terenie, ładne wyświetlacze deski rozdzielczej, zagłębione siedziska,
-  słaby wygląd, brzydka sylwetka, twarde tandetne tworzywa w kabinie, mały bagażnik, kiepsko zmontowany,

Nissan Navara 2.5D 190 KM

+ auto dla farmera, niezłe na drodze, bardzo dobre zawieszenie na złych nawierzchniach, twardy zawodnik,
-  zbyt wysoka cena jak na ciężarówkę, ciężka pokrywa bagażnika, brzydka stylizacja, zbyt eleganckie wnętrze jak na ten typ auta, dostęp do dźwigni ręcznego,

Opel Insignia Sedan 4x4 2.0 Turbo Ecotec 220 KM

+ auto nie z tej bajki, fantastyczne nadwozie, praca układu 4x4, silnik, skrzynia biegów, znakomite wykończenie i wyposażenie, przyspieszenie, dobre prowadzenie, estetyczny, komfortowa jazda po dziurach, doskonała trakcja, świetne właściwości jezdne,
-  zbyt lekko działający układ kierowniczy, zbyt małe boczne szyby, małe lusterka, mało czytelne zegary, mechanizm ustawiania fotela,

Peugeot 4007 2.2 HDi 160 KM

+ ciekawy z zewnątrz, jakość, praca zawieszenia, możliwość zmiany biegów bez odrywania rąk od kierownicy, 7 miejsc, dużo dodatków poprawiających komfort, komfortowy SUV, 3 uchwyty dla pasażera, dobra dynamika, dobra widoczność,
-  słabe wnętrze, estetyka, ergonomia, trochę za mała moc jak na tą masę auta, dużo obcych dźwięków we wnętrzu, głośne zawieszenie, nieciekawa stylizacja kabiny,

Porsche Cayenne 3.0 Diesel 240 KM

+ bardzo dobre prowadzenie, funkcjonalny jak na tę markę, bardzo szybki, cichy, najwyższy poziom wśród aut na teście, chowany hak holowniczy, doskonale wyposażony, zaawansowany technologiczne, rewelacyjna skrzynia,
- przeładowane wnętrze, słaby silnik, mały bagażnik, kołysze na dziurach, przeraża swoim nowatorstwem, drogi,

Suzuki Grand Vitara 2.4 VVT 169 KM

+ świetne prowadzenie, stały napęd na 4 koła, dobra dynamika, poprawne auto, precyzyjne reakcje na polecenia kierowcy, dobra skrzynia biegów,
-  starzejący się wygląd, umiarkowane wyposażenie, brak nawigacji,

Suzuki SX4 1.6 VVT 120 KM

+ dobre prowadzenie, bardzo dobre zawieszenie, mała terenówka, dobra widoczność, wygodne fotele,
-  za słaby silnik, nieciekawe wykończenie, trochę głośny,

Suzuki SX4 4WD 2.0 DDiS 135 KM

+ świetny silnik, małe terenowe 4x4, kolejny udany model SX4, zupełnie inny w pozytywnym znaczeniu, stylizacja nadwozia, dynamika, zwrotność, zawieszenie,
- mały bagażnik, słabe wyciszenie kabiny,

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 173 KM

+ duże możliwości terenowe, wygodne, dobre właściwości terenowe, wysoki komfort jazdy, pewne zachowanie na drodze,
- przekombinowane zmiany w nadwoziu, zbyt chybotliwy na asfaltowej drodze, brak blokady mostu, ospała skrzynia biegów, mało miejsca w kabinie, niewygodnie położona regulacja zawieszenia,

Toyota Land Cruiser 4.5 D-4D 286 KM

+ męski wygląd, prawdziwy terenowiec, bardzo mocny, komfort, przestrzeń, moc, bardzo dobre wyciszenie, duży komfort w terenie, prestiżowy,
-  głośny silnik, cena, krok do tyłu jeśli chodzi o design, zbyt duży, nieciekawy design,

Toyota RAV4 2.2 D-4D 150 KM

+ znakomity kompromis terenu i asfaltu, zgrabne autko, poprawne zachowanie na drodze, dobrze wyciszona kabina, miłe wnętrze, ładna deska rozdzielcza, dobra dynamika, ciekawy design,
-  brak terenowego wyglądu, umiarkowanie sprawdza się w terenie, konserwatyzm w materiałach wykończeniowych, mały bagażnik, tylne drzwi otwierają się w złą stronę,

VW Amarok 2.0 TDI 4Motion 163 KM

+ proste funkcjonalne wnętrze, klasyczny pickup, design, silnik, wygodny, dużo miejsca, dobry wół roboczy, super w terenie, kabina jak w samochodzie osobowym, dobrze trzyma się drogi, łatwy w prowadzeniu, cichy, dobrze znosi wyboje,
-  brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, zbyt sztywne zawieszenie (z obciążeniem byłoby w sam raz), słabe opony na drogi asfaltowe,

VW Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion 240 KM

+ fantastyczna skrzynia biegów, super zawieszenie, małe zużycie paliwa, genialne prowadzenie, gustowne wnętrze, jakość wykończenia, mocny silnik, komfort, osiągi, stylizacja nadwozia, dzielny w terenie,
-  cena, poprzednik był bardziej terenowy, duże powierzchnie twardych plastików,
Zmieniony ( 17.09.2010. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »