AutoTest 2010 PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
AutoTest22 czerwca w Czosnowie odbył się AutoTest 2010. Poniżej zamieszczamy opinie dziennikarzy o poszczególnych samochodach, które były do dyspozycji podczas trwania imprezy.

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 16v 170 KM
+ wzorowe prowadzenie, piękne nadwozie, rewelacyjnie wyglądająca deska rozdzielcza, duży bagażnik, wysoka jakość,
- nieco rozmyty design, trudny dostęp do regulacji oparcia fotela,

Audi A4 2.0 TDI 170 KM
+ komfort jazdy, elegancja, dynamiczne auto, super zawieszenie, skrzynia, wykonanie, doskonałe prowadzenie, doskonały silnik,
- przewidywalny design, silnik ciągnie dopiero od 2500 obr/min, wrażenie ciasności, kiepska widoczność, zbyt skomplikowany kokpit,

BMW 535i 8-biegowy 3.0 306 KM
+ klasa sama w sobie, piękny design, bardzo dobre zawieszenie, precyzyjne wykończenie, ciekawa skrzynia biegów, systemy elektroniczne, mocny elastyczny silnik, sportowy charakter, świetne wyciszenie wnętrza,
- cena, wizerunek, brzydkie wnętrze, układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, tym autem nie daje się wolno jechać, zbyt miękkie i usypiające zagłówki, dużo klawiszy, duże spalanie, i-drive, słaby na nierównościach, czuły na koleiny,

Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 125 KM
+ mocny silnik, doskonałe auto za taką cenę, estetyczny, zwarty, udany design,
- zbyt miękkie zawieszenie, nienajlepiej zestrojone podwozie,

Chevrolet Spark 1.0 68 KM
+ kontrowersyjne, ale ciekawe wnętrze, dobre trzymanie drogi, dla żony po zakupy, ciekawa deska rozdzielcza, sporo miejsca w kabinie, dobre tworzywa w kabinie,
- za miękkie zawieszenie, słaby i nieelastyczny silnik, mały bagażnik,

Chrysler 300C 3.0 CRD 215 KM
+ solidny, potężny, wygląd, stary dobry „Amerykanin” prosty, trwały, tylny napęd, dużo miejsca, dobry i mocny silnik diesla, wyposażenie,
- brzydki wygląd, fatalne zawieszenie, powolna skrzynia biegów, za duża kierownica, wibracje przy hamowaniu, jakość materiałów (choć i tak się poprawiła), ergonomia, wykończenie, cena,

Chrysler Sebring Cabrio V6 2.7 185 KM
+ przestronne wnętrze, skrzynia, silnik, design, przyjemność z jazdy, jasne wnętrze, jakość wykończenia, styl, dobre wyciszenie, komfortowy, skuteczne hamulce,
- mały bagażnik, dużo plastiku w kokpicie, słabe zawieszenie, plastiki, dziwny wygląd, zawieszenie, leniwa skrzynia biegów, wyraźnie wyczuwalna zmiana biegów,

Citroen C3 1.6 VTI 120 KM
+ rewelacyjna przednia szyba, wygodne fotele, praca zawieszenia, układ napędowy, wyposażenie, urokliwy design,
- zbyt świecące (wypolerowane) wnętrze, połyskliwa deska rozdzielcza, duży skok dźwigni zmiany biegów, niezbyt precyzyjna skrzynia biegów,

Citroen DS3 1.6 VTI 120 KM
+ efektowny design, zawieszenie, hamulce, świetne fotele, dobra dynamika, rewelacyjne hamulce, doskonałe zawieszenie, oryginalny i z pomysłem, świetna stylizacja deski rozdzielczej, jakość wykończenia, czytelna deska,
- plastiki na kokpicie, pseudo sportowy charakter, zdecydowanie zbyt przekombinowany design wnętrza, za szerokie i za niskie opony, mały bagażnik, długi skok lewarka biegów, źle usytuowany podłokietnik,

Dodge Caliber Reloaded SXT 2.0L 156 KM
+ przestronne wnętrze, amerykański styl, agresywna twarz, mały Amerykanin, wygodny, cichy, silnik z VW, wyposażenie,
- troszkę za mało dynamiczny silnik, słabe hamulce, jakość materiałów, wykończenie,

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 105 KM
+ fajny wygląd zewnętrzny, przyjemne wnętrze, wygląd tej wersji, bardzo dojrzały maluch, skrzynia biegów, design, pozytywne zmiany w modelu, pomysł, zawieszenie, silnik,
- zbyt długie przełożenie biegów, zbyt głębokie pedały sprzęgła i gazu,

Honda Civic GT 1.8 i-VTEC 140 KM
+ nie starzejący się design, bardzo dobre prowadzenie, ciekawa stylizacja, dobra trakcja, czytelne wnętrze, odpowiedni dla wysokich kierowców, kosmiczny wygląd, ergonomia, zawieszenie, silnik,
- zbyt plastikowe wnętrze, nieciekawa reakcja przy szybkich skrętach, za słaby silnik jak na GT,

Hyundai i30 1.6 CRDi 115 KM
+ dobre zawieszenie, odpowiedni silnik, przestronne wnętrze, wysoka jakość wykonania,
- smutne wnętrze, słaby design,

Kia Venga 1.4 CRDi 90 KM
+ ładny wygląd, funkcjonalność, pojemne i funkcjonalne wnętrze, dobra ergonomia, osiągi, zużycie paliwa, wygodna pozycja za kierownicą,
- za miękki, nieciekawe wnętrze, seledynowe ozdobniki, zbyt wysokie zawieszenie, słaby i głośnawy silnik, słychać stuki w kabinie,

Lexus IS 250 C 208 KM
+ wygląd, marka, wysoka jakość wykończenia, dość mocny silnik, komfortowy, prestiżowy, bardzo wygodne siedzenia, relatywnie dużo miejsca z tyłu, ładne wnętrze, biała ekskluzywna tapicerka, wyposażenie,
- mało sztywne nadwozie, brak windshota, mało ciekawy wygląd bez polotu i pomysłu, brak bagażnika przy złożonym dachu, dziwne hamulce, cena,

Mazda MX-5 2.0 MZR 160 KM
+ radość z jazdy, super wygląd, styl, fajne brzmienie silnika, klasyk bez słabych stron, cudowna zabaweczka, dobre zawieszenie, kultowy roadster, wreszcie 6-biegowa skrzynia, wykończenie, wygląd,
- za mała moc silnika, nerwowe prowadzenie, za niski dach, powyżej 120 km/h potrzebna czapeczka bo wyrywa włosy, za ciasny, głośny przy zamkniętym dachu, kiepska jakość wnętrza, mało praktyczny,

Mercedes E 350 CDI 4Matic 230 KM
+ bardzo luksusowy, komfort, klasa, funkcjonalność, dobre prowadzenie, osiągi, bardzo dynamiczny, zaawansowana elektronika, ładna konsola, aktywne fotele, świetnie wyciszony, podpieranie boków na zakrętach, wspaniały podwoziowo, rewelacyjna skrzynia biegów, najlepszy na tym teście, przestrzeń dla pasażerów, duży bagażnik,
- zbyt duża masa, cena, kolor jak dla paniusi z pudelkiem, większość przełączników znajduje się w dziwnych - innych miejscach niż zazwyczaj, mało miejsca z tyłu, za dużo elektroniki,

Mitsubishi Lancer 1.5 MIVEC 109 KM
+ dobra ergonomia, trakcja, dynamika, przestronne wnętrze, ładna stylizacja, dużo miejsca na tylnej kanapie, bardzo dobre trzymanie się drogi, dobrze sprawia się na nierównościach, zawieszenie, karoseria, wykończenie,
- dudnienie silnika, słabe wykończenie, smutne wnętrze, nieprecyzyjny układ kierowniczy, chybotliwe i zbyt miękkie zawieszenie, za mocne wspomaganie kierownicy,

Nissan Qashqai 2.0 dCi 150 KM
+ pojemny, obszerne i ergonomiczne wnętrze, cichy i mocny silnik, stylizacja nadwozia,
- niepotrzebnie udaje SUVa, nieatrakcyjne wnętrze,

Opel Astra 1.6 Turbo ECOTEC 180 KM
+ ładny wygląd nadwozia, dobre prowadzenie, przestronne wnętrze, super silnik, wysokie osiągi, bardzo dobre właściwości trakcyjne, doskonała dynamika,
- brak istotnych wad,

Opel Astra 1.7 CDTi ECOTEC 125 KM
+ ciekawy design, zaakcentowane przednie świat a, rozsądny kompakt, stylizacja, wygoda, materiały dobrej jakości, niemiecka precyzja,
- troszkę głośnawy, niewygodnie się wsiada na tylną kanapę, małe drzwi tylne, umiarkowane osiągi,

Opel Insignia 4x4 2.0 Turbo ECOTEC 220 KM
+ dynamika, wygląd, obszerne wnętrze, przepiękna linia, osiągi, napęd, design, wykończenie, rewelacja,
- stuki zawieszenia, nie dla każdego wygodne fotele,

Opel Insignia Sports Tourer 4x4 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260 KM
+ solidne wykończenie, osiągi, rewelacyjny silnik, funkcjonalność, nowoczesny design, super skrzynia, być może najlepszy samochód na rynku,
- zbyt rozbudowane i atakujące wnętrze,

Peugeot RCZ 2.0 HDi 163 KM
+ super wygląd, doskonały silnik, atrakcyjny design, rewelacyjny kształt dachu, prowadzenie, oryginalny, wzbudza ciekawość, charakterystyczny wygląd, właściwy poziom sportowego auta dla prywatnych kierowców, mocny napęd, wygodna pozycja za kierownicą, najpiękniejsze auto na teście,
- moc źle dobrana do wyglądu, trudne wsiadanie, brak opcji cabrio, marne wykończenie, zawieszenie, klaustrofobiczna kabina, diesel wymagający przyzwyczajenia, za krótka jedynka, mało miejsca, zbyt wysoko usytuowane siedzenia,

Porsche Boxster S 310 KM
+ same plusy w tej kategorii aut, niezwykła dynamika, super prowadzenie, styl, prestiż, świetny silnik, klasa sama w sobie, super trakcja, jakość zastosowanych materiałów we wnętrzu, przyjemność z jazdy, design wnętrza,
- cena, wykończenie (futerko), automat, bardzo głośny,

Renault Fluence 1.6 16V 110 KM
+ dużo miejsca w środku, funkcjonalne wnętrze, dynamika w normie, dobre pokonywanie nierówności, ładna stylizacja, duży bagażnik, przestronność,
- słaby silnik, jakość materiałów wykończeniowych, brzydki, za miękki, przeciętna stylizacja kabiny, nieczytelne przełączniki, kiepska ergonomia, marnie wykończone kufer,

Renault Megane CC 1.9 dCi 130 KM
+ bagażnik, silnik, szklany dach, miękki plastik deski rozdzielczej, przyjemność z jazdy, nie jeździ ich zbyt wiele,
- mało miejsca z tyłu, liczniki jak dla dzieci, przeciętny wygląd, słaba ochrona przed wiatrem przy otwartym dachu i przy większej prędkości,

Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI 180 KM DSG
+ zawieszenie, fotele, szybki i wściekły, sportowy wygląd, dobre prowadzenie, świetny silnik, dynamit!, ogromne wrażenia, ciekawe wnętrze, znakomite właściwości jezdne, świetna skrzynia DSG,
- za niskie opony na nasze piękne drogi, za twarde zawieszenie,

Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM
+ fajny kolor i generalnie wygląd, super taki biały dach, dość dynamiczny, czytelne wskaźniki, dopracowane podwozie, ergonomia, cichy i elastyczny silnik, obszerna kabina, pewne prowadzenie,
- smutne wnętrze, zewnętrzna stylizacja, ciągle prosi się o zmianę w designie, zbyt miękkie zawieszenie, kiepskie tworzywa w kabinie,

Subaru Legacy 2.5i 165 KM
+ napęd 4x4, obszerne wnętrze, legendarna marka, dobre prowadzenie, świetne zawieszenie, wygodne fotele,
- zbyt ospała skrzynia biegów CVT, za mała moc silnika w porównaniu z masą, dyskusyjny design, głośny silnik, niezbyt duży bagażnik,

Suzuki Alto 1.0 68 KM
+ 5-drzwiowy maluch, duży prędkościomierz, mały miejski i trochę nijaki, dość dobra charakterystyka trakcji,
- słabe plastiki, skrzynia biegów, aby jeździć dynamicznie trzeba utrzymywać cały czas wysokie obroty, mały bagażnik,

Suzuki SX4 1.6 VVT 120 KM
+ duży w środku, funkcjonalność, praktyczność, dobra trakcja, ergonomia, ciekawy kształt, dość dynamiczny silnik, świetne zawieszenie, układ kierowniczy,
- trójkątne okienka, niska jakość wykończenia wnętrza, tanie plastiki, słabe wyciszenie,

Toyota Auris 1.4 D-4D 90KM
+ bardzo dobre auto miejskie, silnik, wykończenie, pomysł,
- trochę za słaby silnik, turbodziura, deska rozdzielcza,

VW Polo 1.2 TSI DSG 105 KM
+ solidny wygląd, niezłe zawieszenie, niemiecka solidność, wykończenie, nie rzuca się w oczy, ergonomia, układ kierowniczy, silnik, skrzynia,
- nudne wnętrze, mały, sprawia wrażenie ciasnego auta,

VW Scirocco R 2.0 TSI 210 KM
+ doskonałe prowadzenie, mocny silnik, super wrażenie z jazdy, biały lakier, efektowny wygląd, brzmienie silnika, ciekawa bryła, dojrzałe wykończenie, sprytny charakter, zawsze w formie, doskonałe hamulce, dostarcza adrenaliny, bezkompromisowy charakter, skrzynia DSG,
- za niski dach, słaba funkcjonalność, mało miejsca z tyłu, przekładnia DSG, nudne wnętrze, za twarde zawieszenie, niewygodne wsiadanie,



AutoTest AutoTest Zapraszamy do galerii zdjęć
Zmieniony ( 28.06.2010. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »