EcoTest 2010 PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
EcoTestNowe tendencje w przemyśle motoryzacyjnym narzuciły konieczność rozszerzenia organizowanych przez nas jazd testowo-porównawczych o EcoTest poświęcony samochodom szczególnie ekologicznym. Teoretycznie takich aut jest sporo, ale jak widać po teście, wozy takie są niedostępne u nas, bądź też firmy nie odczuwają potrzeby lansowania ich. Jest jednak grupa firm, która dba o proekologiczny wizerunek i to dzięki nim dziennikarze mieli do dyspozycji 16 samochodów, a do tego firma Govecs z Wrocławia dostarczyła dwa elektroskutery. Wśród testowanych aut były modele o proekologicznym profilu, hybrydowe – w tym wszystkie trzy generacje Priusa, wozy z najbardziej zaawansowanymi hybrydami – BMW ActiveHybrid X6 i Lexus LS 600h. Nie zabrakło aut zasilanych gazem CNG – małej Pandy i wielkiego Iveco. EcoTest stał się też okazją do przedstawienia najnowszej wersji elektrycznego Melexa i niezwykłego 3-kołowca Re-Volt.


Pojazdy na EcoTest 2010
BMW X1 X-drive
BMW X6 ActiveHybrid
Fiat Panda CNG
Honda Insight
Iveco Daily CNG
Kia Ceed Eco Start&Stop
Lexus LS 600h
Melex
Opel Insignia EcoFlex
Re-Volt
Toyota Prius I
Toyota Prius II
Toyota Prius III
VW Polo BlueMotion
VW Passat BlueMotion
Volvo C30 DriveE
elektroskutery Govecs


EcoTest Zapraszamy do galerii zdjęć








Opinie dziennikarzy o poszczególnych pojazdach


BMW X1 Drive
+ zawieszenie, pozycja kierowcy, dynamiczny silnik, w dechę układ hybrydowy x-drive, silnik, skrzynia biegów, skrzynia biegów, zespół napędowy, osiągi w stosunku do masy, poprawny do bólu, BMW nie dla „łysych”, wygląd, ciekawy kolor, prowadzenie, moc, duży komfort jazdy, zawieszenie, trzymanie się drogi, system Start&Stop, wskaźnik korzystania z najbardziej optymalnego biegu, estetyczne wykończenie, bardzo atrakcyjny, bardzo dobre wrażenia z jazdy,
- kiepskie tworzywa, brak regulacji (czegoś) z tyłu, ciasne wnętrze, tanie plastiki, komfort z tyłu, jakoś wykończenia, kolejny SUV aby zapełnić lukę, brak miejsca wewnątrz, nieobliczalne zawieszenie, smutny środek, niezbyt poręczny drążek skrzyni biegów, mało miejsca na nogi za kierowcą, nie precyzyjna skrzynia biegów, twarda skrzynia biegów, układ (czegoś) napędu, nijaki wygląd,

BMW ActiveHybrid X6
+ komfort jazdy, dobre prowadzenie, jakość wykończenia, bogate wyposażenie, zaawansowany układ hybrydowy, moc, zaawansowany technologicznie, prowadzenie, stylizacja, osiągi, hamulce, zespół napędowy, komfort jazdy, wyposażenie, potężny, wygodny, dynamiczny, cichy silnik, luksusowe wnętrze, doskonała trakcja – można wpaść w kompleksy!, potężna moc, łatwa obsługa skomplikowanej techniki, przyspieszenie, styl, dźwięk silnika,
- wysokie spalanie, kiepska widoczność do tyłu, koszt, zużycie paliwa, cena, złe umiejscowienie stacyjki, nawet hybrydę trudno nazwać ekologicznym, mało przestronne wnętrze z tyłu, design, przekombinowana obsługa systemu, przerost formy nad treścią, brak funkcjonalności,

Fiat Panda
+ niskie koszty eksploatacji, zwrotność, zwinność, cena, prostota, niska cena gazu, oszczędna wersja oszczędnej Pandy, funkcjonalność, sprawdzona konstrukcja, dobra dynamika, przestronne wnętrze, czytelne przełączniki, zgrabne autko, oszczędny,
- mała ilość stacji CNG, niska jakość tworzyw we wnętrzu, dość toporne wnętrze, czemu brak obrotomierza w tej wersji?, mała ładowność, słabe osiągi, brak w polskiej ofercie, słaba dynamika, od 80 km/h hałasuje, jakość materiałów, hałaśliwe zawieszenie, komfort jazdy,

Govecs elektroskutery
+ ładny design, bardzo cichutki, dobra idea, idealny do uzdrowisk i stref eko, cichy, duża frajda z jazdy, dobre przyspieszenie, cicha praca, dobre bo „nasze”, ładny wygląd, tani w eksploatacji,
- cena, dość mała nośność, toporny wygląd, mały zasięg, cena nie do przyjęcia, wysoki koszt baterii przy wymianie, owiewka, mógłby posiadać „bardziej zwiewną szatę”,

Honda Insight
+ efektowne wnętrze, praktyczny, stylizacja wnętrza, duży bagażnik, kosmiczna deska rozdzielcza, funkcjonalność, prosta obsługa, możliwe do osiągnięcie niskie zużycie paliwa, wygląd, wskaźniki, deska, dobre prowadzenie, ciekawa deska rozdzielcza, oszczędny silnik, precyzyjny układ kierowniczy, zawieszenie, fajna kierownica, ładnie pracujący napęd, przyjemna kabina, spalanie,
- brak widoczności do tyłu i na boki, mała ilość miejsca w okolicach głów, wąskie opony, słabe prowadzenie, przekładnia CVT, skrzynia biegów, „mądrzenie” się samochodu (kwiatki!), projektant wnętrza do zwolnienia!, jedynie namiastka pojazdu Eco, niezbyt porywająca bryła, słaba dynamika, plastiki, brzydki, głosny przy szybszej jeździe,

Iveco Daily 50C14G
+ zasilanie gazem CNG, niskie koszty eksploatacji, fotel bujany, olbrzymia ładowność, ergonomiczna kabina, duży ciężarowy pojazd dla mężczyzn :), użytkowy, dobry na dalekie trasy, wygony, łatwy w prowadzeniu, pakowny, szybki, słuszne rozmiary, duża pojemność zbiorników na gaz,
- nie ma gdzie tankować, mało stacji, mała moc silnika, nisko zawieszony zbiornik, słabe hamulce, wykonanie, trwałość,

Kia Cee’d Eco Start&Stop
+ dobrze dostrojone zawieszenie, ładniejsza niż wcześniej deska rozdzielcza, fajny silnik, prowadzenie, dobry stosunek ceny do jakości, cena, znakomite walory trakcyjne, efektowna deska rozdzielcza, miłe wnętrze, dynamiczny, cena, gwarancja, w zasadzie poprawnie działają mechanizmy np. Start&Stop – tylko po co?, Kia z silnikiem 1,6 spala podobnie, elastyczny silnik,
- słabe tworzywa wewnątrz, srebrne elementy odbijają się w szybie, jakość materiałów we wnętrzu, brzydkie wnętrze, dość duże zużycie paliwa, skrzynia biegów, niezbyt wygodne fotele, wysoka dopłata do ISG

Lexus LS 600h
+ wysoki komfort jazdy, bardzo bogate wyposażenie, elegancja, piękna tapicerka, wygodne wnętrze, zaawansowany napęd, komfortowy, możliwość wyboru napędu, funkcjonalność, prestiż, bezgłośna praca silnika, super przyspieszenie, świetny na długie podróże, w korku idealnie cichy i bez drgań, osiągi, bezpieczeństwo, dynamika, luksus, w porównaniu do innych same plusy, gracja, klasyczna forma, doskonała konstrukcja, solidny, brak słów, super dynamiczny, świetne hamulce, ergonomia, jakość materiałów,
- mały bagażnik, wysoka cena, bardzo izoluje kierowcę od drogi, tak na prawdę to nie jest auto ekologiczne, wnętrze bez polotu, eco tylko z nazwy, imitacja niemieckiej motoryzacji (BMW), temperatura cieczy chłodzącej nie do odczytania, wysokie spalanie, bardzo duże spalanie przy dynamicznej jeździe, trudno zawracać, malutki bagażnik, nie dla wysokich, ciasna kabina,

Melex EE
+ cichy, „wołek roboczy”, fajna zabawka, przydatny w ruchu wewnętrznym, obcowanie z naturą, prosta konstrukcja, legenda pól golfowych, prostota, funkcjonalność, przyspieszenie, prosty w obsłudze, toczydełko dobre bo polskie, łatwość obsługi, miły gadżet, super jak na dostawczaka po placyku, niska masa, duży zasięg,
- przestarzała stacyjka, znosi przy hamowaniu, słabe hamulce, nic nowego od 40 lat!, zbyt wysoka cena, niezbyt dokładny montaż, wieje!, brak (ochrony, osłony czy czegoś) podstawowej,

Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex
+ dobrze zestrojone zawieszenie, piękna stylizacja, silnik, design, wyposażenie, osiągi, wykończenie, dodatkowe światła pod klapą bagażnika, wygląd, duży, wygodny, dobra dynamika, bardzo elegancie auto, ładna bryła, świetne wykończony, dobre właściwości jezdne, przestronna kabina, dynamika, stylizacja nadwozia, atrakcyjny,
- mało funkcjonalny bagażnik, utrudniony załadunek bagażnika, twarde zawieszenie, słabe hamulce, małe lusterka, źle dobrana skrzynia do silnika, wnętrze atakuje ilością elementów, głośny, że głowa puchnie (chyba to opony), nierówności drogi czuje się na krzyżu, nieczytelne przełączniki, hałaśliwe opony, ergonomia, przeładowany kokpit, słaba widoczność do tyłu, nie ergonomicznie umieszczone przyciski, zużycie paliwa,

Re-Volt
+ dziwaczny, charakterystyczny wygląd, dobra idea, oryginalny wygląd, możliwość ładowania w różnych wariantach, innowacyjność, ciekawy pomysł na pojazd, innowacyjny design i szpan, koszty eksploatacji, wreszcie coś nowego i polskiego, świetny pomysł, tani w eksploatacji,
- cena, dość duża ilość rozwiązań wymagających ciągłej kontroli, prawo jazdy kategorii A, cena z kosmosu, niski komfort jazdy, słabe wykończenie, głośno w środku, mały zasięg przy dynamicznej jeździe, słabe przyspieszenie, niedopracowane wnętrze, ciasny, niski poziom bezpieczeństwa, zbyt duże koło kierownicy, zbyt spartański,

Toyota Prius I
+ udana hybryda, prekursor, dość prosta obsługa, idea seryjnego auta hybrydowego, pierwsze takie auto, klasyk, trwałość, dobrze zbiera nierówności, miłe wspomnienie,
- stylizacja, koszmarnie brzydki :), wysokie zużycie paliwa, przekombinowanie technologiczne, mało precyzyjny układ kierowniczy, dźwignia zmiany biegów, trudno zauważyć, że oznaczenia biegów w górze na ekranie,

Toyota Prius II
+ poprawiona stylizacja, komfort, funkcjonalność, ekonomiczny, przestronny, daje się polubić, dobrze zsynchronizowany napęd hybrydowy, łatwe sterownie, dobre prowadzenie, niewystarczająca moc, bardzo cichy silnik, żywy!, stylizacja nadwozia, design kabiny, komfort jazdy, dobry zespół napędowy,
- wąskie wnętrze, cena, przekombinowanie technologiczne, niezbyt ciekawy design, słaba regulacja kierownicy, widoczność do tyłu ograniczona listwą na tylnej szybie, mały bagażnik,

Toyota Prius III
+ dużo ładniejszy design od poprzedników, ładniejszy od pierwszej generacji, komfort, obniżone zużycie paliwa, możliwe do osiągnięcia niskie zużycie paliwa, bardzo dobre właściwości trakcyjne, przykrywany schowek pod (czymś), nie słychać silnika po włączeniu, oryginalne wnętrze, design przyciąga oko,
- mały bagażnik, nadal brzydki, dość skomplikowana obsługa, przekombinowanie technologiczne, ograniczona widoczność do tyłu, ładniejszy wygląd od poprzednich generacji ale i tak wciąż brzydki, fatalna praca napędu,

VW Passat BlueMotion
+ dobre wyciszenie wnętrza, jakość wykończenia, komfort, niskie zużycie paliwa, funkcjonalność, dobra praca silnika, przyjemne wnętrze, to nadal przyzwoity Passat, wygoda, perfekcyjne wykończenie wnętrza, dynamiczny silnik, niskie spalanie w wersji 1,6, oszczędny silnik, jakość materiałów, wielki bagażnik, zawieszenie, pewność,
- za słaby silnik, cena, 5-cio biegowa skrzynia, niezbyt precyzyjnie działający mechanizm zmiany biegów, elektryczny hamulec ręczny, starzejąca się sylwetka,

VW Polo BlueMotion
+ dynamiczny silnik, twarde zawieszenie, ładna deska rozdzielcza, oszczędny silnik, jakość wykończenia, bardzo poprawny, klasyk gatunku, super zawieszenie, ładny, stylizacja, wyposażenie, przestronność jak na tą klasę auta, zgrabne autko, niskie spalanie, dobre przyspieszenie, nowoczesny wygląd, sportowy wygląd, żwawy, solidnie wykończony, schludny niemiecki samochód, bezpretensjonalna stylizacja, ergonomia, dobre prowadzenie,
- spala wyraźnie więcej niż podaje producent, silnik pracuje jak bizon, kultura pracy silnika!, dość wysoka cena, brak szóstego biegu, nieciekawa deska rozdzielcza,

Volvo C30 DriveE
+ design zewnętrzny, ładne wnętrze, stylowy, za styl 5+, nowoczesny wygląd, zadawalające prowadzenie, ciekawy design nadwozia, ekonomiczny silnik, przyspieszenie, zawieszenie, pewne trzymanie się drogi, dobra dynamika, interesujący design, wygodne fotele, bardzo dobry start&stop, czytelność kabiny, dobry napęd, bardzo niskie spalanie,
- mało komfortowy na nasze drogi, skrzynia biegów, głośny silnik, trochę głośno w środku, wykończenie, nie działa start&stop, smutny design wnętrza, trochę „wołowaty”, widoczność do tyłu ograniczona, troszkę mały kufer, mała ilość miejsca,
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »