KombiTest 2010 PDF Drukuj Email
Oceny: / 2
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
kt kt20 kwietnia odbył się organizowany przez naszą redakcję KombiTest 2010. 38 dziennikarzy z różnych redakcji otrzymało do jazd 17 samochodów. Wśród nich 6 najnowszych wersji rodzinnych wozów typu MPV oraz 11 bardzo interesujących kombi o szerokim zastosowaniu. Jak zwykle dziennikarze określili zalety i wady testowanych samochodów, oto one:

Zapraszamy do galerii zdjęć

Audi A6 Avant 3.0 V6 TDI (236 KM)
+ doskonały silnik, ledwie słyszalny odgłos diesla, poczucie wysokiej jakości i bezpieczeństwa, spokojny nie rażący nikogo design, prestiż,
- zbyt brutalnie wyglądający gryll chłodnicy,

Chrysler Grand Voyager 2.8 CDR (161 KM) – 7 miejsc
+ funkcjonalna aranżacja 7-miejscowego, przestronnego wnętrza, mistrzowski sposób składania siedzeń (funkcja stown’go), możliwości przewozowe, wygodny, komfortowy, multimedialne wyposażenie, gadżety,
- jakość wykończenia, twarde plastiki, słabe osiągi, nie przekonujące hamulce, hałas silnika i opon, słaby dostęp do ostatniego rzędu siedzeń, zbyt miękkie zawieszenie,

Citroen C3 Picasso 1.6 VTi
+ mnóstwo światła we wnętrzu, doskonała widoczność, ciekawa stylizacja, dobra jakość materiałów, czytelna tablica wskaźników, komfort jazdy na wybojach, kobiecy, ładna deska rozdzielcza, zwrotny, dużo miejsca, dobre hamulce, cichy, dynamiczny silnik,
- zbyt miękkie, lekko bujające zawieszenie, nieprecyzyjna skrzynia biegów, problem z przełączaniem biegów, zbyt mało miejsca na nogi kierowcy, zbyt blisko pedały, zbyt małe szyby,

Fiat Croma 1.9 Multijet (148 KM)
+ bogate wyposażenie, wygodne wnętrze, dużo miejsca z tyłu, duży bagażnik, dobry silnik (cichy, kultura pracy, dynamika), widoczność, funkcjonalność, stylizacja, zawieszenie, komfortowe zawieszenie,
- plastiki przeciętnej jakości, słabe przyspieszenie na niskich obrotach, słaby design, niezbyt wygodne siedzenia z tyłu, za mały skok kolumny kierownicy w dół, niewygodna obsługa przycisków na kierownicy,

Fiat Fiorino 1.3 Multijet (74 KM)
+ funkcjonalność, fajne i miłe autko, może się podobać, nie za drogie, dobra pozycja za kierownicą, zwrotny, duże możliwości przewozowe,
- słaba skrzynia biegów, mało miejsca na prawą nogę, plastiki w kabinie, zawieszenie,

Kia Ceed SW 1.6 CRDi (114 KM)
+ pojemne i dobrze zaprojektowane wnętrze, jakość wykończenia, ustawny bagażnik, silnik i układ napędowy, dobre przyspieszenie, prowadzenie, świetnie wybiera nierówności, skuteczne hamowanie, spokojna stylizacja nadwozia, funkcjonalność, lekko pracująca skrzynia, wygodna pozycja za kierownicą, ciekawy styl deski rozdzielczej, wygodne fotele,
- brzydka konsola środkowa, kiepskie plastiki wewnątrz, po tak krótkiej jeździe trudno znaleźć minusy, nieprecyzyjna skrzynia biegów, głośny silnik, głośne zawieszenie,

Mazda6 Kombi 2.2 MZR-CD (182 KM)
+ zawieszenie, układ kierowniczy, pojemność bagażnika, dynamiczny silnik, skrzynia biegów, dużo miejsca, wykończenie, ładny wygląd zewnętrzny, bardzo komfortowy, supersamochód, ergonomia, auto bardzo przyjazne, jakość,
- cena, „turbodziura”, brak komputera pokładowego,

Opel Insignia Sports Tourer 2.8 Turbo Ecotec (256 KM)
+ najpiękniejszy Opel od lat, ergonomia, znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jednostka napędowa, silnik-rakieta! komfortowe wnętrze, super wnętrze, innowacyjne rozwiązanie klapy bagażnika, wykończenie, wyposażenie, zawieszenie, widoczność, idealna skrzynia, świetnie dobrane zawieszenie, nowatorski design wnętrza, najlepszy w Teście!,
- cena, mało widać we wstecznym lusterku, zbyt mały bagażnik jak na tę klasę,

Opel Zafira 1.9 CDTI Ecotec (118 KM) – 7 miejsc
+ bardzo przestronny, funkcjonalne wnętrze, ergonomia kokpitu, dla wielu osób, dużo przydatnych schowków, uniwersalność, efektowne i czytelne zegary, miło twarde fotele, dynamiczny silnik, dobra skrzynia biegów, dobra widoczność, duża pojemność wnętrza, bardzo dobra jakość wykończenia, dobra dynamika, robiony w Polsce, możliwości przewozowe,
- głośne i za twarde zawieszenie, jakość materiałów, brak nawigacji, trochę za słaby silnik,

Peugeot 5008 2.0 HDI Euro 5 (148 KM) 7 miejsc
+ osiągi, zwrotność, ładny kokpit, bardzo cichy, duże 17-calowe koła, dobry diesel, ekonomiczny, estetyczne nadwozie, ładny, bogate i atrakcyjne wyposażenie, bardzo dobre prowadzenie, funkcjonalna deska rozdzielcza, duży komfort jazdy, eleganckie wnętrze,
- niestabilny przy dużych prędkościach, pseudo skórzana tapicerka, mało miejsca w III klasie, mało wygodne środkowe i tylne fotele, cena, nadmiernie ścięta linia okien przednich drzwi - przez co uderzamy głową przy wsiadaniu, nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów,

Renault Clio Grandtour 1.2 16V (99 KM)
+ wygodna pozycja kierowcy, wygodne siedzenia, dobrze się prowadzi, dobra dynamika, zgrabna sylwetka, dobrze dobrana proporcja pod względem wykorzystania wnętrza, świetny samochód w tym segmencie, ergonomia, duży bagażnik,
- niezbyt oszczędny silnik, nieprzekonujący design

Renault Megane Grandtour 1.9 dCi (129 KM)
+ duże komfortowe przytulne wnętrze, pozycja za kierownicą, duży bagażnik, dobra jakość materiałów wykończeniowych, estetyczny wygląd, bardzo wygodne fotele, zawieszenie, skrzynia biegów, dobra dynamika,
- układ kierowniczy nie zapewniający wyczucia, zbyt czułe wspomaganie, głośny silnik, wkładanie „kluczyka” utrudnia dźwignia zmiany biegów,

Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF (167 KM)
+ prowadzenie, skrzynia biegów, jakość materiałów w kabinie, silnik, zawieszenie, tańszy od A4 a tak samo dobry, wygodny, deska wciąż atrakcyjna, świetnie zestrojone zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy, wyposażenie,
- za mało zmian w porównaniu z Audi, ciasna kabina, cena, hiszpańska jakość, słabe plastiki, mało miejsca na tylnej kanapie, przeciętnie dynamiczny silnik,

Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR DPF (167 KM)
+ przestronna kabina, kufer gigant, niesamowicie dużo miejsca na nogi dla pasażerów, wielka !!!, dynamiczny silnik, skrzynia DSG, bardzo wygodne podróżowanie, wysoka jakość wykończenia, bogate wyposażenie, wspaniałe prowadzenie, osiągi, ergonomiczny kokpit, elektryczne otwieranie bagażnika,
- design nie wywołujący emocji, materiały na desce rozdzielczej, design niektórych elementów wyposażenia, przeciętny układ napędowy, cena, stacyjka z kluczykiem, wyciszenie kabiny,

Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D (147 KM)
+ bogate wyposażenie, doskonała dynamika, wykończenie, komfort, duże i funkcjonalne wnętrze, wyśmienite prowadzenie, ładna deska, świetna ergonomia, dobre zawieszenie,
- dyskusyjny design, skrzynia biegów, cena, wąsko na wysokości bioder, stosunkowo mały bagażnik, głośno przy rozpędzaniu, boczki nadkoli widać w lusterkach, turbodziura,

VW Golf Variant 2.0 TDI CR DPF (138 KM)
+ bagażnik, dynamiczny silnik, szybka skrzynia, sportowe brzmienie silnika, rewelacyjne zawieszenie, jakość zastosowanych materiałów, komfortowe fotele, panel dotykowy, estetyka i jakość kabiny, wyciszenie kabiny, pozycja za kierownicą,
- nudna deska, drogi jak na swoje rozmiary, głośna praca silnika, osiągi, twarde zawieszenie, mało emocjonujący design,

VW Multivan 2.0 BiTDI (177 KM) 6-8 miejsc
+ wiele możliwości aranżacji wnętrza, mobilna sala konferencyjna, stylizacja nadwozia i kabiny, funkcjonalność, komfort jazdy, wyposażenie, doskonała jednostka napędowa, perfekcyjne wykończenie, widoczność,
- wyczuwalne geny dostawczaka, za twarde zwieszenie, ciężka tylna klapa bez wspomagania otwierania, nisko umieszczona skrzynia biegów, cena, trochę za mało dynamiczny,

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »