FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi A1 e-tron - Druga młodość Wankla? PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
a1 e-tronPod wieloma względami VW Audi kontynuuje tradycje słynnego niegdyś koncernu Auto Union, zaś Audi swego czasu wchłonęło firmę NSU, które jako jedna z nielicznych dostrzegła w silniku Wankla ogromny potencjał. Teraz najwyraźniej konstruktorzy Audi przypomnieli sobie o zaletach jednostki z wirującym tłokiem i ze względu na jej zwartą zabudowę, małą masę i znikome wibracje, postanowili dać jej drugą szansę.

Testy wykazały, że doskonale sprawdza się ona w roli ... silnika stacjonarnego służącego do napędu pokładowego generatora prądu. A ten jak wiadomo potrzebny jest autom o napędzie elektrycznym. Taka właśnie jest geneza powstania zaprezentowanego w Genewie pojazdu koncepcyjnego Audi A1 e-tron, przez jego twórców określanego mianem MCV (Mega City Vehicle). Do napędu przednich kół wykorzystano 102-konny silnik elektryczny, obchodzący się bez przekładni i co bardziej istotne od startu dysponujący momentem obrotowym 150 Nm. Maksymalna wartość jego „siły ciągu” to 240 Nm. Pozycje dźwigni zmiany biegów ograniczają się do nadania kierunku jazdy (przód/tył) i stanu neutralnego.

Silnik elektryczny też może pracować jako generator odzyskując energię podczas hamowania. Nawiasem mówiąc, przednie hamulce są hydrauliczne, natomiast tylne są czysto elektryczne (brake-by-wire). Jednokomorowego Wankla o pojemności 254 cm3 (pracującego przy obrotach 5000/min) wraz z generatorem umieszczono pod podłogą bagażnika. Cały zespół waży 70 kg i ma do dyspozycji 12-litrowy zbiornik paliwa. Jego obecność zwiększa zasięg pojazdu z 50 km uzyskiwany na bateriach, do 200 km przy średnim zużyciu paliwa 1,9 litra/100 km. Ważące 1190 kg (w tym baterie 150 kg) Audi A1 e-tron przyspiesza do setki w 10,2 s i rozpędza się do 130 km/h.


a1 e-tron Zapraszamy do galerii zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych