FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi e-tron - Bis Łabanowicza PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
e-tronPodczas wystawy IAA’09 Audi przedstawiło elektryczny show car e-tron stylizowany przez Kamila Łabanowicza. Kilka miesięcy jakie dzieliły salon we Frankfurcie i w Detroit, dział designu wykorzystał na stworzenie drugiej wersji bazującej na tej samej idei, ale bliższej ewentualnej produkcji seryjnej.

Podstawę konstrukcyjną Audi e-tron stanowi aluminiowa rama przestrzenna ASF, poszycie bardziej kompaktowego nadwozia jest wykonane z aluminium i włókien węglowych. Nic dziwnego, że auto waży zaledwie 1350 kg w tym 399 kg baterie. Do napędu tylnych, 19-calowych kół służą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 204 KM. System Torque Vectoring indywidualnie reguluje ich moment obrotowy, zapewniając doskonałe właściwości trakcyjne. W połączeniu z nisko osadzonym środkiem ciężkości, pokonywanie zakrętów odbywa się w stylu gokartowym. Przyspieszenie do setki trwa jedynie 5,9 s, zaś czas rozpędzania (elastyczność) w zakresie 60-120 km/h wynosi 5,1 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h.
Akumulatory litowo-jonowe 45 kWh umożliwiają uzyskiwanie zasięgu rzędu 250 km. Ich ładowanie z gniazdka domowego/garażowego przy całkowitym rozładowaniu trwa 11 godzin, natomiast tzw. ekspresowe (400 V, 32 A) – 2 godziny.

Elektromechaniczne hamulce i tak samo działający układ kierowniczy pożerają prąd tylko wtedy, gdy następuje skręt kół, względnie zadziałanie zacisków hamulcowych. Absolutne novum w motoryzacji stanowi pompa ciepła. O ile w innych autach elektrycznych ogrzewanie bądź klimatyzowanie wnętrza odbywa się kosztem zasięgu, w Audi, energia potrzebna do tego celu pozyskiwana i magazynowana jest podczas ładowania akumulatorów. E-tron odznacza się rozstawem osi 243 cm i gabarytami 393x178x122 cm.


e-tron Zapraszamy do galerii zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych