Start
Audi e-tron - Bis Łabanowicza PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
e-tronPodczas wystawy IAA’09 Audi przedstawiło elektryczny show car e-tron stylizowany przez Kamila Łabanowicza. Kilka miesięcy jakie dzieliły salon we Frankfurcie i w Detroit, dział designu wykorzystał na stworzenie drugiej wersji bazującej na tej samej idei, ale bliższej ewentualnej produkcji seryjnej.

Podstawę konstrukcyjną Audi e-tron stanowi aluminiowa rama przestrzenna ASF, poszycie bardziej kompaktowego nadwozia jest wykonane z aluminium i włókien węglowych. Nic dziwnego, że auto waży zaledwie 1350 kg w tym 399 kg baterie. Do napędu tylnych, 19-calowych kół służą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 204 KM. System Torque Vectoring indywidualnie reguluje ich moment obrotowy, zapewniając doskonałe właściwości trakcyjne. W połączeniu z nisko osadzonym środkiem ciężkości, pokonywanie zakrętów odbywa się w stylu gokartowym. Przyspieszenie do setki trwa jedynie 5,9 s, zaś czas rozpędzania (elastyczność) w zakresie 60-120 km/h wynosi 5,1 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h.
Akumulatory litowo-jonowe 45 kWh umożliwiają uzyskiwanie zasięgu rzędu 250 km. Ich ładowanie z gniazdka domowego/garażowego przy całkowitym rozładowaniu trwa 11 godzin, natomiast tzw. ekspresowe (400 V, 32 A) – 2 godziny.

Elektromechaniczne hamulce i tak samo działający układ kierowniczy pożerają prąd tylko wtedy, gdy następuje skręt kół, względnie zadziałanie zacisków hamulcowych. Absolutne novum w motoryzacji stanowi pompa ciepła. O ile w innych autach elektrycznych ogrzewanie bądź klimatyzowanie wnętrza odbywa się kosztem zasięgu, w Audi, energia potrzebna do tego celu pozyskiwana i magazynowana jest podczas ładowania akumulatorów. E-tron odznacza się rozstawem osi 243 cm i gabarytami 393x178x122 cm.


e-tron Zapraszamy do galerii zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »