Start
Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro - Moc słońca PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
r8Choć silniki V10 w Formule 1 ustąpiły miejsca widlastym ósemkom, ich prestiż pozostał. W takie właśnie jednostki Audi wyposażyło zarówno coupe, jak i nowo wprowadzony model Spyder. 525 KM to wystarczająco dużo, by amatorzy mocnych wrażeń mogli dokonać emocjonującej przejażdżki. Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s. i osiąga 316 km/h.

Tak dobre osiągi, a także porażające prędkości na zakrętach wynikają z niskiej masy samochodu, w dużej mierze zawdzięczanej całkowicie aluminiowej karoserii, typowo wyścigowemu zawieszeniu i oczywiście centralnemu osadzeniu zespołu napędowego, z którego moc płynie na wszystkie koła. R8 wyposażane jest w amortyzatory Audi Magneetic Ride, w system Launch Control gwarantujący idealny start, a na życzenie również w ceramiczne hamulce.

Tak jak w każdym kabriolecie Audi, składany dach R8 Spyder 5.2 FSI quattro wykonany jest z tkaniny. Waży zaledwie ok. 30 kg, utrzymując środek ciężkości na niskim poziomie. Gdy jest otwarty nie zajmuje wiele miejsca, po zamknięciu wkomponowuje się harmonijnie w linię nadwozia. Elektrohydrauliczny napęd otwiera go i zamyka w ciągu 19 s, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h. Ogrzewana tylna szyba jest chowana oddzielnie w tylnej ścianie za fotelami. Można ją wysuwać i chować niezależnie od pozycji dachu. Światową nowością jest, należący do wyposażenia dodatkowego, mikrofon zestawu głośnomówiącego, umieszczony w pasie bezpieczeństwa, który pozwala na prowadzenie rozmów także podczas jazdy autostradą z otwartym dachem. W obu pasach wbudowane są trzy małe, płaskie mikrofony. Przy zapiętych pasach co najmniej jeden z nich znajduje się w idealnej pozycji względem mówiącego. Czwarty mikrofon umieszczony jest w ramie szyby przedniej.


r8 Zapraszamy do galerii zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »