OffroadTest 2009 PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
offroad8 września odbyła się trzecia w tym roku impreza z cyklu jazdy testowo-porównawcze, zorganizowana przez redakcję AutoRok. Tym razem oko w oko na terenie jednostki wojskowej w Kazuniu stanęło 30 offroaderów i onroaderów. Wśród nich były terenowe pojazdy robocze, ciężkie i lekkie SUV-y, crossovery, onroadery – czyli wozy o uniesionym zawieszeniu, ale napędzane poprzez koła wyłącznie jednej osi, a także Opel Insignia 4x4 – czyli jedna z wersji „Samochodu Roku 2009”.

Właśnie ze względu na te mało terenowe samochody, oprócz typowej próby terenowej, przygotowaliśmy trasę asfaltową o nienajlepszej, ale asfaltowej nawierzchni. Przy pięknej słonecznej pogodzie 50 dziennikarzy z całej Polski i 30 przedstawicieli firm miało więc możliwość porównywania offroaderów w akcji i wykonania zadań zawodowych. Przy tej okazji określili zalety i wady poszczególnych pojazdów, które wkrótce opublikujemy. Jednocześnie OffroadTest stał się okazją do przetestowania nowych opon szosowo-terenowych Goodyear Wrangler AT/SA o rozmiarze 225/70R16, które znalazły się na kołach Suzuki Grand Vitary.

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród dziennikarzy


Audi Allroad 2967/236 KM ON (5)
+ wysoka jakość, doskonała stylizacja, super wykończenie, świetne prowadzenie, dynamiczny turbodiesel, imponujące osiągi,
- mały bagażnik, ciemne wnętrze, przeciętna ilość miejsca z tyłu, wysoka cena,

Audi Q7 2967/236 KM ON (7)
+ skuteczne wyciszenie, dużo elektroniki, kamera cofania, wysoki komfort jazdy, perfekcyjne wykończenie, jakość, dobre zachowanie w terenie,
- zbyt niski profil opon do jazdy terenowej, dyskusyjny design zewnętrzny, wysoka cena,

BMW X5 2993/282 KM ON (5)
+ wysoki komfort jazdy, wielopoziomowa regulacja fotela, doskonałe prowadzenie, jak na tę cenę
- wszystko ok, wiele ukrytych zalet, świetna terenówka, auto chyba bez wad i do tego praktyczne,
- wysoka cena, zbyt delikatne na teren, podstarzały wygląd,

BMW X6 4395/402 KM Pb (4)
+ bardzo ładny design, super komfortowy, świetny silnik, bardzo dobrze trzyma się drogi na asfalcie, doskonałe zwieszenie, wnętrze z kosmosu,
- strach wyjeżdżać w teren, wrażenie delikatności, wysoka cena,

Dacia Sandero Stepway 1461/50 ON (5)
+ widać poprawę solidności wykonania, oryginalny wygląd, jak na Dacię to jest super, dobra koncepcja taniego auta na złe drogi,
- bardzo proste wnętrze, niski komfort jazdy, tworzywa we wnętrzu, słaba dynamika,

Fiat Panda Cross 1248/67 KM ON (4)
+ wjedzie gdzie chcesz (i wyjedzie!), dobrze sprawuje się w terenie, dobry design, wyposażenie zgodne z klasą samochodu,
- sztywny na wybojach, głośnawy na szosie, nieestetyczne plastiki wewnątrz, zbyt mała moc,

Ford Ranger 2500/141 KM ON (5)
+ solidna konstrukcja, lekko się prowadzi, kultura pracy silnika, dobre jeździ w terenie, poprawiony design,
- bardzo twarde zawieszenie przednie, twardy na asfalcie,

Infiniti EX 37 3696/320 KM Pb (5)
+ bardzo dobra jakość wykończenia, mocny silnik, dobre hamulce, wysoki komfort, fajna automatyczna skrzynia biegów, bardzo sprawny, dobrze się prowadzi, elegancja i prestiż,
- za mały prześwit, by zjeżdżać w trudny teren, niezbyt dużo miejsca z tyłu,

Infiniti FX 50 5026/390 KM Pb (5)
+ wysoka jakość wykonania, mocny silnik, dobre hamulce, komfort aż do przesady, piękny dźwięk silnika, rewelacyjne właściwości jezdne na asfalcie,
- raczej przeciętne właściwości w terenie – lepsze na asfalcie, strach wjechać tak drogim autem w teren,

Isuzu D
-Max 2999/161 KM ON (5)
+ komfortowy, solidnie wykonany, skuteczny napęd 4x4, duża moc, prowadzenie na nierównościach, duże możliwości terenowe, komfort zarówno na szosie, jak i w terenie,
- głośność, mały promień skrętu, automatyczna skrzynia biegów,

Isuzu D
-Max 2499/134 KM ON (4)
+ jazda w terenie, duża moc,
- surowe wnętrze, bardzo twardy,

Iveco Massif 2998/1174 KM ON (5)
+ typowo roboczy charakter, niezniszczalny, dzielny w terenie, mocny silnik,
- trzeszczy, niski komfort jazdy, słaby wygląd,

Jeep Cherokee 2777/174 KM ON (5)
+ solidność, uniwersalność zastosowania, dobrze trzyma się nawierzchni, wygodny, łatwo pokonuje przeszkody, dobrze wybiera nierówności, typowy terenowiec,
- ciężki, miękkie, kanapowe zawieszenie, funkcjonalność wnętrza, układ kierowniczy,

Jeep Wrangler 2777/174 KM ON (5)
+ dla miłośników jest doskonały, auto kultowe,
- do zwykłej jazdy z przesadnym wyposażeniem,

Land Rover Defender 2402/121 KM ON (7)
+ wyjątkowo komfortowy, żołnierska terenówka, nic dodać nic ująć, trzymanie się tradycji w stylizacji nadwozia, niewielkie modyfikacje na plus,
- ukośne siedzenie za kierownicą,

Land Rover Freelander 2179/158 KM ON (5)
+ komfort, bardzo dobre wyposażenie, dobra jakość wykończenia, precyzyjne reakcje układu jezdnego, bardzo dobra obsługa funkcji jazdy w terenie, komfort jazdy w terenie,
- brak drażliwych wad

Nissan Navara 2488/170 KM ON (5)
+ solidna konstrukcja, wytrzymałość, zasięg, właściwości w terenie, dobry do wożenia ładunków, najlepszy na wertepy, praktyczność,
- głośność, w terenie prawdziwa tortura, trzeba ciągle trzymać obroty, bo traci moc, trzeba się do niego przyzwyczaić, bardzo twardy, spartańskie wykończenie,

Opel Insignia 4x4 1998/217 KM Pb (5)
+ super jakość wykonania, czytelna deska, dobry automat, bardzo wygodne fotele, dynamiczny silnik, wygodny, łatwe i znakomite prowadzenie, moc, ładne wnętrze, ładne siedzenia, funkcjonalność, design wnętrza, przestrzeń, stylizacja kabiny,
- słaba widoczność do tyłu, małe lusterka, słabo wybiera drobne nierówności, mało sportowy w trybie sport, opóźnione działanie przekładni,

Peugeot 3008 1560/110 KM ON (5)
+ wygodny, dobre przyspieszenie, rączka do trzymania na konsoli, widoczność, duża przednia szyba, bagażnik, dość wysoko zawieszony, przeszklenie kabiny
+ panoramiczny dach,
- słaby design, nadmiernie rozbudowana konsola środkowa, brak wersji z napędem na 4 koła,

Renault Koleos 1995/138 KM ON (5)
+ wygodny, przestronny, dobre zawieszenie, kultura pracy silnika, niepraktyczna pokrywa bagażnika, dobrze wybiera nierówności, przestronne i miłe wnętrze, żwawy silnik, zaskakująco dobre właściwości offroadowe, funkcjonalność,
- zbyt miękkie zawieszenie, plastiki, pseudo aluminiowe wstawki, nijaka stylizacja,

Skoda Yeti 1798/158 KM Pb (5)
+ zaskakująco wysoki komfort jazdy, doskonale prowadzi się zarówno na drodze, jak i bezdrożach, super w zakrętach, świetny, podwoziowo najlepszy z dostępnych na teście, auto, z którym się od razu zaprzyjaźniasz, dynamika, estetyka, funkcjonalność,
- offroad tylko do 30 km/h, jakość wykonania wnętrza,

Suzuki Grand Vitara z oponami Goodyear 2393/166 KM Pb (5)
+ układ 4x4, ładna deska rozdzielcza, dobra przyczepność, prawdziwa terenówka, dzielność w terenie, ładowność, wygląd kokpitu, opony skuteczne w terenie a zarazem ciche i komfortowe na asfalcie,
- ciasne wnętrze, niewystarczający komfort na asfalcie, twarde plastiki w kabinie,

Suzuki Jimny 1328/84 KM Pb (4)
+ mała, ale dobra terenóweczka będąca jakby propozycją fun
-caru,
- słaba jakość wykończenia, zbyt skromne wykończenie, słaby na długie podróże,

Suzuki Quad
+ rewelacyjne właściwości trakcyjne, dobra zabawa,
- potrafi być niebezpieczny

Suzuki SX4 1586/106 KM Pb (5)
+ pewne prowadzenie, wygodna pozycja za kierownicą, same plusy,
- ograniczone zdolności terenowe, nieprecyzyjna skrzynia biegów, mały bagażnik,

Toyota Land Cruiser 120 2982/170 KM ON (8)
+ komfort, osiągi, dobre właściwości terenowe, jakość wykończenia, wysoki komfort jazdy, zawieszenie, silnik,
- zachowanie w ciasnych zakrętach, cena,

Toyota RAV4 2231/174 KM ON (5)
+ prawdziwy SUV, nadaje się do codziennej eksploatacji – nawet w warunkach miejskich,
- wysoko podłoga bagażnika, brak koła zapasowego,

Toyota Urban Cruiser 1364/87 KM ON (5)
+ wyposażenie, doskonały miejski onroader, dobre parametry, ciekawy design, optymalna dynamika, ergonomia kokpitu,
- troszkę za azjatycki design, wygląd środkowej konsoli, komfort,

VW Tiguan1968/138 KM ON (5)
+ ergonomia, komfort, uniwersalność, jakość wykonania, właściwości offroadowe, zawieszenie,
- kolor tapicerki, zegary, skóra, fotele, za mało designerski,



offroad Zapraszamy do galerii zdjęć





Zmieniony ( 11.09.2009. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »