Klub DesignForum

Start arrow Artykuły
Peugeot 205 Turbo16 1:10 - Podwójne mistrzostwo PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
peugeotW połowie lat 80 Peugeot dowiódł, że przy odpowiednim budżecie i kompetentnym teamie z każdego – nawet niepozornego samochodu, jakim był model 205 - da się zrobić maszynę do wygrywania rajdów. Oczywiście mowa o Peugeocie 205 T16, który za sprawą fińskiego trio - Ari Vatanen, Timo Salonen i Juha Kankkunen na stałe wpisał się do historii sportów motorowych, a producentowi przyniósł dwa tytuły mistrzowskie konstruktorów.

Tak naprawdę T16 nie miał wiele wspólnego z wielkoseryjną 205-ką. Od pierwszej kreski powstawał właśnie jako maszyna rajdowa. Jego bazę stanowiła kratownica, miał centralnie osadzony silnik 2.0 Turbo o mocy 430 KM, napęd na 4 koła i lekkie poszycie imitujące nadwozie Peugeota 205. Regulamin techniczny wymagał stworzenia krótkiej serii takich wozów cywilnych stanowiącej podstawę do uzyskania homologacji w Grupie B. Wraz ze zmianami przepisów, które wyeliminowały tę właśnie grupę, Peugeot 205 T16 znikł z tras rajdowych, ale pamięć po nim pozostała. Po części dzieje się tak za sprawą karoserii RC 1:10 włoskiej firmy Delta Plastik. Niestety występuje o szerokości 200 mm. Ale z tym 1-1.5 centymetrowym nadmiarem modelarze z pewnością sobie poradzą. My wycięliśmy takiej właśnie szerokości biegnący w osi symetrii karoserii. Teraz ma 18,5 cm i pasuje do pozostałych modeli.


peugeot Zapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »