Start
Audi A5 Sportback - Avant-coupe PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
audiDwoma światowymi premierami Audi uczciło swoje 100 urodziny. Podczas gali w Audi Forum, 1800 zaproszonych gości podziwiało spektakularny program zaprezentowany pod gołym niebem. Jego najważniejszymi punktami było przemówienie kanclerz Angeli Merkel, odsłonięcie nowego Audi A5 Sportback oraz koncert światowej sławy chińskiego pianisty Lang Lang, który po raz pierwszy zagrał na fortepianie Audi Design.


Niezależnie od tego, jak określimy ten samochód – 5-drzwiowe coupe, liftback, czy też Avant-coupe, chodzi o wyjątkowo atrakcyjne i funkcjonalne auto. Jest emocjonalne i eleganckie jak coupe, komfortowe jak limuzyna i praktyczne jak Avant. Po wersjach coupe i cabriolet model Sportback stał się trzecim członkiem rodziny A5, otwierającym nowy segment.

Duża pokrywa bagażnika została perfekcyjnie włączona w cały design tyłu, krawędź obrysowa oraz wkład dyfuzora są elementami kontrastowymi i podkreślają wydłużenie bryły nadwozia. Przypominającą coupé sylwetkę uzyskano dzięki obniżeniu wysokości karoserii o 3,6 cm w porównaniu z limuzyną A4, opadającym bardzo długim liniom dachu, krótkim zwisom z przodu i z tyłu, dużemu rozstawowi osi (281 cm) oraz czterem pozbawionym ram drzwiom. A5 Sportback stanowi też nowoczesną mieszankę coupe i kombi. Pojemność bagażnika – 480 litrów – zbliżona jest do możliwości A4 Avant. Przy złożonej tylnej kanapie wzrasta ona do 980 litrów.

Auto zapewnia wysoki komfort podróżowania na wszystkich miejscach oraz wygodne wsiadanie i wysiadanie. Mimo mniejszej wysokości nadwozia i opadającemu ku tyłowi dachowi pasażerowie mają porównywalną przestrzeń na nogi i nad głowami co w A4. Jeśli chodzi o układ napędowy, A5 Sportback konsekwentnie podąża drogą nowych technologii Audi: wszystkie jednostki mają bezpośredni wtrysk i system common rail. W pierwszej fazie produkcji przewidziano stosowanie silników benzynowych 2.0 TFSI o mocy 211 KM oraz 3.2 V6 FSI Valvelift o mocy 265 KM, a także turbodiesli 2.0 TDI z systemem Start-Stop o mocy 170 KM, 2.7 TDI o mocy 190 KM i 3.0 V6 o mocy 240 KM.

Wszystkie wersje, za wyjątkiem najsłabszego diesla, występują z napędem Quattro. Nowy system ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną przedniej osi, podobnie jak w coupe i cabrio, przy napędzie na przednią oś zapewnia wyraźnie lepszą samosterowność i kompensację reakcji na zmianę obciążenia, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy. Idealnym uzupełnieniem zestawu nowoczesnych rozwiązań jest Audi drive select. Pozwala on kierowcy na wybór jednej z trzech charakterystyk reakcji na pedał gazu, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej przekładni S tronic lub multitronic oraz wspomagania układu kierowniczego servotronic. Elementami tego systemu są: adaptacyjna regulacja amortyzatorów, dynamiczny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, a dla 3.0 TDI i 3.2 FSI – quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. W autach z systemem obsługowym MMI, kierowca ma do dyspozycji czwarty, dowolnie programowany tryb pracy.



audi Zapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »