AutoTest 2009 PDF Drukuj Email
Oceny: / 5
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
autotest 16 czerwca odbył się AutoTest – czyli jazdy testowo-porównawcze samochodami osobowymi. 60 dziennikarzy miało do dyspozycji blisko 40 aut.

(poniżej zamieszczamy ankietę przeprowadzoną wśród uczestniczacych dziennikarzy).


Imprezie jak zwykle wzorowanej na teście dla członków jury konkursu Car of the Year co roku przeprowadzanym w Danii, towarzyszyła iście duńska pogoda, a więc mżawka, dość niska temperatura, brakowało tylko silnego wiatru. Najsilniejszym, a zarazem najdroższym modelem był Bentley Continental GT Speed, a najmniejszym – ale wcale nie najtańszym była Toyota iQ. Wśród testowanych aut nie mogło zabraknąć Opla Insignii noszącego tytuł Car of the Year 2009. Pozostając przy tym temacie, uczestnicy testu poznali prowizoryczną listę COTY 2010.


bentley Zapraszamy do galerii zdjęć







Car of the Year 2010
Powoli uaktywnia się już kolejna edycja konkursu Car of the Year. Rozpoczęły się testy poszczególnych aut. Powstała lista prowizoryczna, no której mogą się pojawić jeszcze kolejne modele, bądź te ze znakiem zapytania mogą przejść do następnej edycji COTY. Jak zwykle pod koniec września odbędą się jazdy testowo-porównawcze wszystkimi samochodami. Pierwsze głosowanie odbędzie się do 30 października, 2 listopada poznamy siódemkę finalistów, końcowe głosowanie nastąpi do 27 listopada, a 30 listopada dowiemy się, który z samochodów otrzyma tytuł Car of the Year 2010.

BMW X1 ?
BMW Z4
Chevrolet Cruze
Citroen C3 Picasso
Ford Ka
Honda Insight
Hyundai i20
Hyundai ix 55
Jaguar XJ
Kia Koup ?
Kia Sorento
Kia Soul
Land Rover Discovery4
Lexus RX450h
Mazda3
Mercedes-Benz E-klasa
Mitsubishi Colt
Nissan 370Z
Nissan Cube
Opel Astra ?
Peugeot 3008
Peugeot MPV ?
Porsche Panamera
Renault Scenic
Seat Exeo
Skoda Yeti
Subaru Legacy ?
Suzuki Alto/Nissan Pixo
Toyota Avensis
Toyota iQ
Toyota Prius
Toyota Urban Cruiser
Toyota Verso
Volkswagen Polo


WYNIKI Ankiety przeprowadzonej wśród dziennikarzy, którzy wzięli udział w AutoTest 2009
Alfa Romeo Mito JTD 1.6 – 120 KM
+ zalety
stylizacja nawiązująca do pięknej Alfy 8C, a kolor nawiązujący do ferrari, stylowe a zarazem nowoczesne wnętrze, czytelne wskaźniki,
- wady
Nadwozie wyłącznie trzy drzwiowe, za bardzo plastikowe i ciasne wnętrze, słaba widoczność, zbyt twarde zawieszenie,

Audi A6 3.0 V6 TDI – 240 KM
+ zalety
Doskonały zespół napędowy – cichy i dynamiczny, spokojny design nadwozia, dobre materiały wnętrza,
- wady
Mały bagażnik, za słabe trzymanie boczne foteli,

Bentley GT Speed W12 6.0 – 610 KM
+ zalety
Niesamowite osiągi, wysoka kultura pracy silnika, i ogólnie jazdy, doskonale wykończone wnętrze, ponadczasowy design,
- wady
Porażająca cena (ok 1,2 mln zł)

BMW 750i 4.4 V8 – 407 KM
+ zalety
Rewelacyjne wrażenia z jazdy, klasa sama w sobie, ekstremalnie bogate wyposażenie,
- wady
Brak optymalnej pozycji z tyłu dla wysokiej osoby, duże zużycie paliwa w mieście, zawiła stylizacja wnętrza,

Citroen C3 Picasso 1.6 HDI – 90 KM
+ zalety
Oryginalne wnętrze i stylizacja nadwozia, przestronne wielofunkcyjne wnętrze, charakter typowo miejski,
- wady
Małe lusterka, słaba widoczność zegarów, ciasne wnętrze z tyłu, trochę za głośny,

Citroen C4 1.6 THP – 150 KM
+ zalety
Dynamiczny silnik, ładny design, funkcjonalna kierownica, spore wnętrze, w sam raz dla kobiety,
- wady
Przekombinowany kokpit, zbyt duże felgi na nasze drogi, za dużo plastiku,

Citroen Nemo 1.4 HDi – 70 KM
+ zalety
Oryginalna sylwetka, duże wnętrze, odsuwane tylne drzwi, bardzo funkcjonalny jako miejski kompakt,
- wady
Skrzypiące wycieraczki, głośny, twardo zawieszony, ciasno z tyłu, dominacja plastiku,

Dodge Caliber SRT4 2.4 Turbo – 295 KM
+ zalety
Ładny kolor, energiczny silnik zapewniający bardzo dobre osiągi, radość z jazdy, ostry i surowy wygląd,
- wady
Głośny, dudniący silnik, zła trakcja na mokrym, morze plastiku, słaba widoczność,

Ford Ka 1.2 – 69 KM
+ zalety
sympatyczny wygląd, dobra widoczność, poczucie stabilności, sporo miejsca dla kierowcy, dobry zespół napędowy,
- wady
długi okres oczekiwania przy kupnie, słabe wyciszenie układu jezdnego, mało miejsca z tyłu,

Ford Mondeo 2.0 TDCi – 140 KM
+ zalety
Komfort, elegancja, dobre osiągi, wygodne wnętrze, czytelna deska, bardzo dobre prowadzenie,
- wady
Za nisko dla pasażera z tyłu, zła widoczność do tyłu,

Honda City 1.4 – 100 KM
+ zalety
Kawał limuzyny, dużo miejsca dla pasażerów, dobre wykończenie
- wady
Słabe wyciszenie układu jezdnego, radioodtwarzacz bez RDS,

Hyundai i20 1.2- 78 KM
+ zalety
Dobry kompakt, miły design, niezłe właściwości jezdne, czytelna deska rozdzielcza,
- wady
tanie plastiki w kabinie,

Infiniti EX37 V6 3.7 – 320 KM
+ zalety
Bardzo zwinne auto, piękny design, SUV i coupe w jednym, wysoka jakość, super motor i super napęd, dobre zawieszenie, bogato wyposażona kabina,
- wady
Zawiły design kokpitu, przepych, mało miejsca z tyłu,

Infiniti G37 V6 3.7 – 320 KM
+ zalety
Ciekawa stylizacja, klasyczny układ napędowy, super dźwięk silnika, wysokie osiągi, wzorowe wykończenie, wysoki komfort jazdy, szybka skrzynia biegów,
- wady
Duża masa auta, niewygodne miejsce po środku z tyłu,

Jaguar XF 3.0 D V6 – 275 KM
+ zalety
Piękna sylwetka, wysoka kultura napędu, poziom wykończenia wnętrza, wysokie osiągi, niskie zużycie paliwa, wysoki komfort jazdy,
- wady
Zawieszenie na dobre drogi, niewygodne wsiadanie do tyłu, mało wyrazisty design twarzy,

Kia Soul 1.6 CRDi – 128 KM
+ zalety
Nowatorski styl samochodu, finezyjna stylizacja, przestronne wnętrze, dobra widoczność,
- wady
Za sztywne zawieszenie, dominacja twardych plastików, wysoko położona podłoga bagażnika,

Lancia Delta 1.6 JTD – 120 KM
+ zalety
Dobra stylizacja, ilość miejsca we wnętrzu, piękna deska rozdzielcza,
- wady
Umiarkowane osiągi, oderwanie od legendy, za wąskie zagłówki,

Mazda3 1.6 – 105 KM
+ zalety
Odważny design, dobre trzymanie się drogi, czytelna deska, duży bagażnik, dobre wykończenie wnętrza,
- wady
twarde plastiki w kabinie, niezbyt dużo miejsca z tyłu,

Mercedes E 350 CDI 3.0 – 231 KM
+ zalety
Nieprzekonujący design, wersja ekologiczna i ekonomiczna, wyższa szkoła jazdy i komfortu, poczucie bezpieczeństwa,
- wady
Wygląd szybko się opatrzy, dźwignia biegów przy kierownicy, cena, skomplikowany system PNR + hamulec ręczny, utrudnione operowanie dźwigniami,

Mini Cooper S Clubman 1.6 D – 110 KM
+ zalety
Stylowy design karoserii i wnętrza, nowatorski układ drzwi, ciekawe wskaźniki, rewelacja nie tylko do zabawy, duży bagażnik,
- wady
Twarde zawieszenie, szalona cena, głośny,

Mitsubishi Lancer 1.8 – 143 KM
+ zalety
Znakomicie się prowadzi, doskonały mechanizm sukcesywnego wspomagania, dobre przyspieszenia, przestronne wnętrze, atrakcyjny hatchback,
- wady
Hałaśliwy, ale elastyczny silnik, skromnie wyglądające wnętrze,

Opel Insignia Elegance 2.0 CDTI – 130 KM
+ zalety
Car of the year 2009, ładny design nadwozia, komfort, wygoda, dobre prowadzenie, bardzo duży bagażnik, stylowa deska rozdzielcza, elegancki, cichy,
- wady
Nie wszystkie przełączniki umieszczone ergonomicznie, zbyt nisko się siedzi,

Opel Insignia Sport 2.0 CDTI – 160 KM
+ zalety
Bardzo dobre osiągi, sportowa stylizacja, sportowa charakterystyka zawieszenia, doskonałe prowadzenie, precyzyjny układ kierowniczy,
- wady
Wysoka cena,

Peugeot 308 CC 1.6 THP – 150 KM
+ zalety
Coupe i kabrio w jednym, elektrycznie składany dach, wyraźnie sportowy charakter, świetny wygląd, 4-miejscowe wnętrze,
- Wady
Bagażnik zmniejsza się po schowaniu dachu, dość hałaśliwy silnik,

Renault Clio 1.2 T – 101 KM
+ zalety
Odświeżony design, komfortowy kompakt, dobry silnik, doskonała widoczność,
- wady
Brak istotnych wad jak na tę klasę pojazdu, głośne opony,

Renault Clio kombi 1.2 T – 101 KM
+ zalety
Fajne miejskie kombi, dobre osiągi, duży bagażnik,
- Wady
Brak istotnych wad,

Renault Laguna Coupe 2.0 dCi – 178 KM
+ zalety
Piękna sylwetka, dobry design tyłu, dobre materiały wykończeniowe, wygodne siedzenia, bardzo dobre osiągi i cichy, ładne wnętrze, komfort jazdy, kłopotliwe wsiadanie do tyłu,
- wady
Mało wyrazisty design przodu, trochę za twardy na nasze drogi, słaba widoczność do tyłu, zbyt wiele elektroniki,

Renault Megane Coupe 2.0 T – 180 KM
+ zalety
Doskonały design wart najwyższej oceny, nowoczesny wygląd, mocny i dobrze dobrane zawieszenie,
- wady
Słaba widoczność do tyłu, nadal zbyt mało precyzyjny układ kierowniczy, Trudne zajmowanie miejsc na tylnych siedzeniach,

Renault Scenic 1.4 TCe – 130 KM
+ zalety
jeszcze lepszy od poprzednika, idealny dla rodziny, wysoki komfort jazdy, nowoczesna tablica wskaźników,
- wady
Nierówne położenie klamek, brak zdecydowanych linii,

Seat Exeo 2.0 TDI – 170 KM
+ zalety
Znakomity silnik, wnętrze, zawieszenie, komfort, dobre osiągi, wzorowe prowadzenie, lodówka,
- wady
Kopia A4, zbyt zachowawczy design, trochę za mało miejsca z tyłu,

Subaru Impreza Boxer 2.0 TD – 150 KM
+ zalety
Wysoki komfort jazdy, dobre osiągi, wysoka kultura pracy, dobre trzymanie się drogi, przestronne wnętrze,
- wady
Dyskusyjny wygląd, za mało miejsca z tyłu, mało boxera w boxerze,

Suzuki Splash 1.0 – 65 KM
+ zalety
Urokliwy – typowo miejski design, oszczędny w eksploatacji, właściwości trakcyjne, zaskakująco duże wnętrze,
- wady
twardo zawieszony, mały bagażnik,

Suzuki Swift 1.3 – 92 KM
+ zalety
Bardzo udany wizerunek – dodatkowo podparty sukcesami rajdowymi, wygodny i użyteczny, taki mały a taki duży,
- wady
Przaśna kabina, ciasno z tyłu, trochę głośny silnik,

Suzuki SX4 1.6 DDiS – 90 KM
+ zalety
Specyficzne, wyróżniające się w klasie nadwozie, obszerne wnętrze, wysokie zawieszenie, duże skoki kół,
- wady
Głośny układ jezdny, dynamika mogłaby być nieco lepsza,

Toyota Avensis 2.2 D-Cat – 177 KM
+ zalety
dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, bardzo dobrze dopracowany układ jezdny, duży bagażnik, precyzyjnie działające mechanizmy, wysoka kultura pracy silnika, dobre osiągi,
- wady
Zbyt ciężki design, design wnętrza mógłby być bardziej emocjonujący, wąskie pole widzenia przez tylną szybę,

Toyota IQ 1.0 – 68 KM
+ zalety
Super pomysł na małe auto, rewelacyjny na miasto, śmiała stylizacja, zwrotność, małe gabaryty, jakość wykonania,
- wady
Nie każdemu odpowiada taki design, brzydka kolorystyka wnętrza, niekorzystny odgłos pracy 3-cylindrowego silnika, twarde zawieszenie, za wysoka cena,

Toyota Verso 1.8 – 147 KM
+ zalety
7-miejscowe wnętrze, dobre osiągi, poczucie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, dobre wyciszenie,
- wady
Nowy, ale mało przekonujący design, trudne wsiadanie i mało miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI - 210 KM
+ zalety
Kultowy, sportowy kompakt, wysokie osiągi, elegancko-sportowe wnętrze, wzorowe prowadzenie, rasowy dźwięk,
- wady
Za cichy podczas przyspieszania, mógłby bardziej różnić się od wersji podstawowej,

Volkswagen Passat BlueMotion 1.9 TDI – 110 KM
+ zalety
Ekstremalnie oszczędny, komfort, wykończenie, zawieszenie, panel sterowniczy, wygodne siedzenia, duży bagażnik, we wszystkim poprawny,
- wady
zbyt klasyczny design, plastiki mogłyby być lepsze, brak 6-go biegu, zbyt wiele srebra na desce, słabe osiągi,
Zmieniony ( 23.06.2009. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »