KombiTest 2009 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
KombiTestJak zwykle jazdy testowo-porównawcze wzorowane na tych, które organizowane są dla członków jury konkursu Car of the Year, w naszym wydaniu organizowane dla dziennikarzy z całej Polski, rozpoczęliśmy od KombiTestu. Przy pięknej, słonecznej pogodzie 43 dziennikarzy oceniało 17 samochodów kombi i minivanów.
Począwszy od tego sezonu zmieniliśmy sposób przekazu opinii o samochodach. Teraz uczestnicy testu wymieniają ich zalety i wady. Publikujemy te najczęściej powtarzające się, ale nie stronimy od opinii zaskakujących.

Audi A6 Avant Quattro, 3.0 V6 TDI – 240 KM
+ dobry, wyważony design, wygodne i eleganckie wnętrze, wyśmienite osiągi, duże walory trakcyjne
- ryzyko kradzieży, wysoka cena,

Chrysler Grand Voyager, 2.8 CRD – 163 KM, 7 miejsc
+ doskonały na długie trasy i dla wielodzietnych rodzin, obszerne wnętrze z dużą możliwością konfiguracji, bogate wyposażenie,
- za miękkie zawieszenie (pływanie nadwozia), powolna skrzynia biegów, dynamika średnia, słabe plastiki wykończeniowe, za dużo elektroniki,

Citroen Nemo Kombi 1.4 HDi – 70 KM
+ atrakcyjny design, jak na tak małe suto sporo miejsca w kabinie,
- za dużo plastiku w kokpicie, podnoszona tylna klapa,

Citroen Berlingo MSP 1.6 HDI – 110 KM, 7 miejsc
+ żwawy silnik, dobra widoczność, duża funkcjonalność pojazdu,
- słabo czytelne wskaźniki, za krótkie siedziska i podłokietniki,

Dacia Logan MCV 1.5 dCi – 86 KM, 7 miejsc
+ najtańszy samochód 7-miejscowy, dużo miejsca w trzecim rzędzie siedzeń, prostota, dobre auto do pracy,
- głośny silnik, słabo czytelne wskaźniki, twarde plastiki, słabe zawieszenie,

Fiat Fiorino 1.3 JTD – 75 KM
+ wzorowa pozycja za kierownicą, duża przestrzeń i funkcjonalność tak małego auta, skrzydłowe tylne drzwi,
- tanio wyglądające wnętrze, słaba widoczność podczas manewrowania, hałaśliwy silnik,

Fiat Scudo, 2.0 JTD – 136 KM, 8 miejsc
+ przeolbrzymie wnętrze, liczba miejsc, dobry zespół napędowy, duża klapa bagażnika, komfort podróżowania na wszystkich miejscach,
- słabo wyprofilowane i ciężkie fotele, słabo czytelny wskaźnik temperatury i paliwa, ciężka klapa bagażnika,

Ford Focus Kombi 2.0 TDCi – 136 KM
+ dobra dynamika i prowadzenie, precyzyjne mechanizmy sterownicze, fotele z dobrym trzymaniem bocznym, boczne żaluzje,
- zbyt wąsko dla 3 osób na tylnych siedzeniach, mało miejsca na nogi z tyłu, małe zegary,

Honda Accord Tourer, 2.2 TD – 150 KM
+ design, dobre osiągi, komfort jazdy, materiały wykończeniowe,
- niska kabina, stylizacja konsoli,

Nissan Qashqai+2, 2.0 dCi – 150 KM, 7 miejsc
+ wygląd samochodu i jego wnętrza, ergonomia, funkcjonalność, poczucie pewności za kierownicą,
- mało miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń, ociężałość, za dużo przycisków na kierownicy,

Peugeot 308 SW 1.6 HDi – 109 KM, 7 miejsc
+ „ten bym kupiła”, ładne i funkcjonalne wnętrze,
- “przedobrzona” forma nadwozia, słaba widoczność do tyłu na skos, za duża kierownica, refleksy na wskaźnikach, głośnawy silnik,

Seat Altea XL 2.0 TDI – 140 KM
+ design, dobry zespół napędowy, kubełkowe fotele, ładna deska rozdzielcza,
- widoczność z miejsca kierowcy, grube przednie słupki, wł. Świateł awaryjnych w złym miejscu,

Skoda Octavia Kombi 1.4 TSI – 122 KM
+ uatrakcyjniony wygląd twarzy, ergonomia, wygodne fotele, ładna i czytelna deska rozdzielcza, dobra dynamika, skrzynia DSG, duży bagażnik,
- niezbyt wysoki prestiż modelu, za głośna praca układu jezdnego,

Toyota Avensis Kombi, D-4D 2.2 – 177 KM
+ ergonomia, bogate zawieszenie, wszystko na swoim miejscu, duży i funkcjonalny bagażnik,
- wygląd przodu zbliżony do linii Saaba, tył pozbawiony stylu, mało miejsca nad głową,

VW Golf+ 2.0 TDI - 140 KM
+ zrównoważony design, dobre wyposażenie, przestronne wnętrze, znakomite fotele,
- zbyt głośny, mały rozstaw osi, niezbyt komfortowe zawieszenie, wysoki próg załadunku,

VW Passat Kombi, 2.0 TDI - 170 KM, DSG
+ przyjemna jazda, bogate wyposażenie, oszczędny zespół napędowy, pewność prowadzenia,
- zachowawczy design, nieprzekonujące wykończenie zwłaszcza wstawki z drewna,

Volvo V50 Drive E 1.6 TD - 109 KM
+ wysoka jakość wykończenia, niskie zużycie paliwa, stabilny podczas jazdy, dobre zawieszenie,
- opatrzony design, mało miejsca z tyłu, słabe osiągi,



KombiTest  Zapraszamy do galerii zdjęć







 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »