Start
Toyota Verso - Rodzinne optimum PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
versoToyota wytwarza kilka minivanów, ale nie wszystkie wysyłane są do Europy. Z myślą o naszym kontynencie opracowano nowy model Verso, tym razem pomijając już nazwę Corolla. Tym samym Verso stało się zupełnie odrębnym modelem w gamie, co oczywiście nie wyklucza pokrewieństwa technicznego z innymi Toyotami.

Do licznych zalet poprzedniczki dodatkowo dołączono najwyższy standard bezpieczeństwa, unikatowy system konfigurowania foteli  „Toyota Easy Flat – 7” oraz najnowsze silniki benzynowe i wysokoprężne serii Toyota Optimal Drive. Verso reprezentuje koncepcję Dynamic Lounge. Pierwszy jej człon symbolizuje nacisk na styl nadwozia i wszelkie elementy związane z precyzją prowadzenia oraz dynamiką jazdy. Natomiast drugi, związany jest z wygodą, jakością, użytecznością, przyjemną atmosferą i przestrzenią.

Gabaryty pojazdu i jego wnętrze, za sprawą płyty podłogowej przejętej z Avensisa, zostały powiększone (rozstaw osi +3 cm, długość +7 cm). Dzięki tym zmianom uzyskano odczuwalną, dodatkową przestrzeń dla drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Wzrosła też pojemność bagażnika i wynosi teraz 178 litrów.

Przestrzeń bagażnika możemy dość swobodnie modulować i wnikać z nią do wnętrza auta dzięki systemom Trunk Management oraz Toyota Easy Flat-7.

Szczególnie efektownie prezentuje się to ostatnie rozwiązanie, bowiem pozwala szybko, łatwo i płynnie konfigurować fotele aż w 32 kombinacjach. Każdy z foteli możemy składać niezależnie, a dodatkowo te w trzecim rzędzie wyposażono w możliwość regulacji kąta nachylenia. Uwagę zwraca bardzo dobre wyciszenie wnętrza uzyskane nie tylko za sprawą nowych materiałów wygłuszających, ale również dzięki aerodynamicznemu wygładzeniu nadwozia i obniżeniu współczynnika Cx do 0,295.

Sporo popracowano nad układem jezdnym, co zaowocowało dobrym trzymaniem się drogi i poprawionym wyczuciem układu kierowniczego wyposażonego w elektryczne wspomaganie.

W ofercie silnikowej znajdują się jednostki benzynowe Valvematic 1.6-132 KM i 1.8-147 KM. Ich moc zwiększono o 20%, a jednocześnie obniżono emisję CO2 i zużycie paliwa o 12%. Do tego proponowane są turbodiesle 2.0-126 KM, 2.2-150/177 KM, spełniające normy emisji Euro 5 (technologie DPF oraz D-CAT). Manualne skrzynie biegów do silników rodziny Optimal Drive dysponują w standardzie 6 przełożeniami. Nowością jest bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów Multidrive S wyposażona w tryb „Sport” w połączeniu z silnikiem 1.8 Valvematic, oraz klasyczny automat współpracujący ze 150-konnym turbodieslem 2,2 D-CAT.


verso Zapraszamy do galerii zdjęć







 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »