Klub DesignForum

Start arrow Artykuły
Arta Garaiya Super GT 300 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
artaGaraiya RS-01 to sportowe auto wytwarzane przez firmę ASL - Autobacs Sportscar Laboratories, należącą do znanego japońskiego producenta akcesoriów samochodowych Autobacs. Ma lekkie, stalowo aluminiowe nadwozie z nietypowo otwieranymi drzwiami, w których również nietypowo wykrojono okno.


Za 2-miejscowym wnętrzem wbudowano 2-litrowy silnik Primery 2.0. Moc 204 KM przy masie pojazdu wynoszącej zaledwie 900 kg wystarcza, by Garaiya przyspieszała w 5,2 s do setki i dzięki dobrej aerodynamice osiągała 220 km/h. Na bazie tego dość niepozornego samochodu, ASL wspólnie z teamem ARTA (Autobacs Racing Team Aguri) opracowała wyczynową wersję tego wozu, wystawianą w wyścigach japońskiej serii Super GT w klasie GT300.

W tym modelu zastosowano jednak znacznie sprawniejszy, 300-konny silnik Nissana o pojemności 3,5 litra oraz sekwencyjną, 6-biegową przekładnię Hewland. Co prawda masa auta wzrosła do 1175 kg, ale osiągi i tak znacznie wzrosły, nie mówiąc o możliwości pokonywania zakrętów, jakie stwarza typowo wyścigowe zawieszenie. Duet kierowców Morio Nitta i Shinichi Takagi wywalczył takim autem 4 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Firma Tamiya postanowiła uwiecznić to auto w skali 1:10 zaopatrując je w innowacyjne podwozie TB-03 z leżącymi przednimi amortyzatorami, w nowy aluminiowy uchwyt silnika, pozwalający na błyskawiczną jego wymianę, w lekki aluminiowy wał napędowy oraz w kulkowe dyferencjały odznaczające się minimalnym tarciem wewnętrznym. Wprowadzona możliwość regulacji geometrii i zmiany charakterystyki amortyzatorów pozwalają na precyzyjne dostosowanie właściwości układu jezdnego do toru i stylu jazdy. Silniczek Typ 540 i dobrze dopracowany układ 4WD zapewniają dobrą dynamikę jazdy. Warto podkreślić, że karoseria jest kompatybilna z podwoziem TA05-IFS. (www.zabawki-modele.pl).
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »