Klub DesignForum

Start arrow Artykuły
Bądź Gardemeisterem - Suzuki SX4 WRC PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
sx4Z naszego punktu widzenia ideałem byłoby, gdyby tuż po ukazaniu się nowej rajdówki, zaraz pojawiał się w sprzedaży model RC. Tak jednak nie jest i właściwie trudno powiedzieć, dlaczego niektóre modele ukazują się szybko, inne ze sporym opóźnieniem, a jeszcze inne w ogóle nie występują w skali 1:10. Póki co brakuje Citroena C4 WRC, najnowszego Forda Focusa WRC, Subaru Impreza WRC również spóźniona jest o jedną generację. Wszystko wskazuje, że aktualnie najszybciej reaguje Suzuki, bo jakiś czas temu Tamiya wprowadziła Swifta Super 1600, a teraz ku zaskoczeniu ofertę wzbogacił model SX4 WRC odzwierciedlający fabryczne auto zespołu Suzuki World Rally Team z Rajdu Monte Carlo 2008.

Bazuje on na zmodyfikowanym podwoziu TT-01 Type E z napędem na 4 koła i silnikiem elektrycznym Typ 540. Zgodnie z najnowszą tendencją, model wyposażono w przednie i tylne światła LED, więc nawet ciemność nie musi przerwać dobrej zabawy. Pewnym mankamentem jest fakt, iż zachowanie właściwych proporcji nadwozia wymagało zastosowania rozstawu osi skróconego z 257 mm do 251 mm. Siłą rzeczy na tę płytę podłogową nie założymy innych karoserii.

Oczywiście fascynatom marki Suzuki w niczym to nie przeszkodzi. Wszak model SX4 WRC jest na tyle ładny, że spokojnie można na stałe pozostać przy tej dobrze widocznej na torze żółto-białej karoserii. Dzięki jej długości zmniejszonej do
417 mm (inne karoserie są o ok 20 cm dłuższe) Suzuki łatwiej dryftuje na węższych, krętych torach. Pierwsza partia modeli jest już dostępna w firmie ATA (www.zabawki-modele.pl) – podobnie zresztą jak i Swift JWRC, którym w RSMŚ startuje między innymi Michał Kościuszko.

Warto przypomnieć, że prawdziwe Suzuki SX4 WRC debiutowało w rajdach WRC w sezonie 2007. Wówczas na zasadzie sprawdzianu stanęło na starcie do asfaltowego rajdu Korsyki oraz szutrowego Wielkiej Brytanii. Pełen cykl startów zaplanowano dopiero na sezon 2008. Za kierownicami dwóch aut fabrycznych zasiedli Fin Toni Gardemeister i Szwed Per-Gunnar Andersson. Z powodu problemów technicznych, początek sezonu nie należał do udanych, ale dobre rezultaty ostatnich rajdów wskazują, że team Suzuki WRC szybko się rozwija.


sx4 Zapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »