Start
Toyota Aygo Crazy - Mały dzikus PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
aNie po raz pierwszy w środek niepozornego taniego autka wbudowano silnik, za sprawą którego powstał wilk w owczej skórze. Tak przecież było między innymi z Peugeotem 206 Turbo 16 4x4, Renault 5 Turbo, MG Metro VR6. O ile te wozy powstawały z myślą o rajdach, Toyota przygotowała podobnie skonstruowany samochód. Co prawda w przypadku Aygo Crazy nie chodzi o sprzęt do wielkiego wyczynu, lecz o funkcjonujący, jeżdżący show car, który ma szokować swoimi osiągami. Biorąc pod uwagę rozmiary (długość zaledwie 3,5 m), możliwości tego jedynego egzemplarza są niesamowite. Dzieje się tak za sprawą centralnie osadzonego, 200-konnego silnika R4-1.8 VVT-i Turbo oraz typowo wyścigowego zawieszenia z 17-calowymi kołami 225/45. Przy konstruowaniu tego prototypu posiłkowano się podzespołami Toyoty MR2 i Celicy. Z roadstera wykorzystano zawieszenie o nastawnej charakterystyce; z przodu znalazły się kolumny McPherson, natomiast z tyłu podobne kolumny z prowadzeniem dual-link. Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 328 mm mają 4 tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu zamontowano również tarcze wentylowane, tyle że o średnicy 280 mm. Ponieważ miejsce tylnych siedzeń zajął zespół napędowy, we wnętrzu mogły znaleźć się tylko 2-fotele. Aygo Crazy ważące 1050 kg, przyspiesza do setki w niecałych 6 s i rozpędza się do 205 km/h.


a Zapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »