Start
Audi Q5 - Kierunek miasto PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Aga   
q5Realne potrzeby użytkowników z zasadniczy sposób wpłynęły na ewolucję offroaderów. Najnowsza ich odmiana prezentowana w rytmie lawinowym wyraźnie zmierza w kierunku miasta i wygody codziennego użytkowania. Z tego właśnie względu styliści Audi postanowili ukryć terenowe właściwości modelu Q5. Auto wydaje się niepozorne, eleganckie i lekko usportowione, a stosunkowo niski współczynnik aerodynamiczny Cx-0,33 wskazuje, iż sylwetka nadwozia jest opływowa jak na ten gatunek pojazdu.
Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,81 m) i nadwoziu typu kombi, wnętrze jest zaskakująco przestronne. Pięć ergonomicznie ukształtowanych siedzeń gwarantuje wygodę jazdy wszystkim pasażerom. Oparcia tylnych siedzeń można pochylać i składać. Tym samym pojemność bagażnika da się zwiększyć z 540 do 1560 litrów. Pod podłogą bagażnika znajduje się dodatkowa przestrzeń ładunkowa. Z kolei w opcji dostępny jest system szyn unieruchamiających bagaż, siatka, ochronna wanienka na podłogę oraz tylna ława przesuwna o 10 cm i kładzione oparcie fotela pasażera. W efekcie Q5 mierzące 4,63 m długości jest w stanie pomieścić deskę surfingową. We wnętrzu wbudowano liczne schowki, uchwyty na napoje i gniazdka elektryczne. Na życzenie dostarczany jest chłodzący względnie podgrzewający uchwyt na napoje.

Auto wyposażono w elektromechaniczny hamulec postojowy, inteligentny kluczyk z chipem, automatyczną klimatyzację i wyświetlacz w instrumencie kombi, na którym pokazywany jest między innymi optymalny w danym momencie bieg. W wersji z systemem nawigacji, wiele funkcji skoncentrowanych jest w terminalu MMI na środkowym tunelu. Najnowocześniejsze wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo jazdy wydaje się dziś czymś zupełnie oczywistym.

Mocne i efektywne silniki o bezpośrednim wtrysku paliwa, stały napęd na wszystkie koła Quattro i zawieszenie gwarantujące przyjemność z jazdy, tworzą kombinację sprawdzającą się doskonale zarówno na drogach, jak i na bezdrożach. Nowości takie jak 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia S tronic oraz system Audi Drive Select są doskonałymi dowodami przewagi dzięki technice. Całkowicie nową konstrukcją jest 211-konna jednostka 2.0 TFSI, w której zastosowano turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny, dwa wałki wyrównoważające oraz innowacyjny system sterowania zaworami Audi Valvelift. Z kolei 170-konne Q5 2.0 TDI, gwarantuje wysoką kulturę pracy (common rail, 2 wałki wyrównoważające), a najmocniejszym silnikiem jest turbodiesel TDI V6-3.0 o mocy 240 KM (500 Nm).

Podobnie jak w modelu A4, także w Q5 agregaty w układzie napędowym zamieniono miejscami: mechanizm różnicowy znajduje się przed sprzęgłem, bezpośrednio za silnikiem. Rozwiązanie to pozwoliło wysunąć przednią oś do przodu i zwiększyć rozstaw osi, a także uzyskać idealne wyważenie auta. Napęd płynie stale na wszystkie koła i wyjściowo rozdzielany jest w proporcji 40:60 na osie. W razie potrzeby układ Quattro może przesyłać do 65% momentu obrotowego na przód i maksymalnie 85% na tył. 17-calowe koła z oponami 235/65 należą do wyposażenia seryjnego, a na życzenie dostarczane są nawet 20 calowe felgi.

Audi Q5 jest samochodem wszechstronnym i doskonale sprawdzającym się w każdym terenie. Seryjne wspomaganie zjeżdżania ze wzniesień zwiększa bezpieczeństwo pokonywania trudności. ESP i ABS posiadają specjalne charakterystyki dla jazdy terenowej. Na bezdrożach głównym zadaniem ESP jest zapewnienie maksymalnej trakcji; ABS rozpoznaje rodzaj podłoża i wybiera optymalną strategię dla piasku czy szutru. Prześwit wynosi 20 centymetrów, a głębokość brodzenia to 50 cm. Dach można obciążyć ciężarem do 100 kg.

W ofercie znajdują się dwa pakiety: „S-line” podkreślający sportowy charakter, oraz „offroad” z 19-calowymi kołami i osłonami zabezpieczającymi podwozie.

W sumie Audi Q5 jest wszechstronnym samochodem, doskonale dostosowanym dla pasjonatów sportu, weekendowiczów wyjeżdżających za miasto lub osób podróżujących z całą rodziną.


q5 Zapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »