Start
Toyota Venza - Crossover dla farmera? PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
 Jeśli Camry i Avalon są dla ciebie zbyt konserwatywnymi sedanami, a SUV-y takie jak np Highlander za wielkie i za ciężkie, to mamy pośrednią Venzę. Tak sprzedawcy mogą zachęcać potencjalnych nabywców amerykańskich do zwrócenia uwagi na nowego crossovera, który wydaje się samochodem na miarę powszechnych potrzeb. Łączy w sobie właściwości komfortowej limuzyny i funkcjonalnego SUV-a, przygotowanego do jazdy po drogach o złej nawierzchni.

 Szkoda tylko, że Venza powstała wyłącznie z myślą o rynku północnoamerykańskim. Przecież szefowie Toyoty dojeżdżając do swojej fabryki w Wałbrzychu, z pewnością zorientowali się gdzie drogi są najbardziej wymagające. Pokonywaniu trudności sprzyja 20-centymetrowy prześwit, duże 19 lub 20-calowe koła i napęd AWD występujący w opcji.
Mimo sporej długości nadwozia wynoszącej 4,8 m, wnętrze jest tylko 5-miejscowe, bowiem tył postanowiono przeznaczyć wyłącznie na potrzeby transportowe. Tylne siedzenia są dzielone, składane i mają regulowane pochylenie oparć. Wyposażenie wnętrza nie pozostawia niespełnionych życzeń. Wbudowano nawet podświetlane uchwyty na puszki z napojem. Większa część dachu została przeszklona.
Do napędu przednich lub wszystkich kół przewidziano silniki benzynowe R4-2.7 o mocy 185 KM oraz V6-3.5 o mocy 268 KM, współpracujące z 6-biegowym automatem sekwencyjnym.
Venza była stylizowana w kalifornijskim studio Calty w Newport Beach, konstruowana w ośrodku TTC Ann Arbor w stanie Michigan, a produkowana jest w zakładzie TMMK w Georgetown w stanie Kentucky.

   

 

 

 

 

 

 

Zapraszamy do galerii 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »