Start
Audi A4 - W nowym formacie PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Andrzej Różycki   
 Polska premiera nowego A4 nie przypadkowo odbyła się w poznańskim miasteczku studenckim. Wszak właśnie to miejsce związane jest z narybkiem, mającym w przyszłości dokonywać postępu w technice. A akurat tak się składa, że Audi bardzo angażuje się w rozwój nauki i techniki – co daje efekty przy opracowywaniu nowych modeli.


Po wprowadzeniu coupe A5 i odświeżeniu flagowej limuzyny A8 nadeszła pora na najważniejszy model z segmentu D.  Audi A4 było dotychczas najlepiej sprzedającym się modelem tej marki. By mogło utrzymać się na fali sukcesu, konstruktorzy musieli po raz kolejny sięgnąć po najnowsze technologie i wytyczyć nowe standardy. Płyta podłogowa została zbudowana systemem modułowym, a więc nie jest bezpośrednio spokrewniona z innymi autami budowanymi na tej samej platformie. Zastosowanie nowatorskiego ułożenia mechanizmu różnicowego względem sprzęgła i skrzyni biegów pozwoliło na zmianę rozstawu osi i wysunięcie przednich kół o 15 centymetrów. Spowodowało to zmianę sylwetki auta i poprawiło jego wyważenie. Ten zabieg wpłynął również na właściwości jezdne. Oprócz tego specjalnie do nowego A4 opracowano aluminiowe zawieszenie świetnie spisujące się podczas dynamicznej jazdy, przy czym wzrosła precyzja prowadzenia i łatwość wykonywania manewrów.

Od strony elektronicznej wprowadzono system Drive Select, który dopasowuje charakterystyki takich podzespołów jak silnik, automatyczna skrzynia biegów, zawieszenie – amortyzatory oraz układ kierowniczy zgodnie z oczekiwaniami kierowcy. Na szczególną uwagę zasługuje dynamiczny układ kierowniczy zmieniający swoje przełożenie zależnie od prędkości, który powoduje także stabilizację toru jazdy poprzez błyskawiczne a zarazem delikatne ingerencje w skręt kół. Jeśli chodzi o silniki to Audi ma już za sobą proces przechodzenia na wtrysk bezpośredni. Dysponują nim nie tylko turbodiesle, ale również wszystkie benzyniaki. Obecnie A4 może pokrywa zakres mocy od 143 do 265 KM. Silniki gwarantują czystą przyjemność jazdy i odznaczają się wysoka efektywnością o czym świadczy zmniejszone zużycie paliwa. Do przenoszenia napędu może posłużyć sześciobiegowa skrzynia manualna, automatyczna tiptronic, lub bezstopniowa multitronic, natomiast moc silnika może być przekazywana na przednią oś lub za pomocą napędu quattro na obie osie.
Obszerne wnętrze 4,7 metrowej limuzyny może bezproblemowo pomieścić pięć osób, a bagażnik od 480 do 962 dm3 bagażu. Jakość wykończenia nie zna kompromisów. Nie dopuszczono do nich również w przypadku bezpieczeństwa stosując troskliwie zestrojone poduszki gazowe i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa. 
Krótki test po naszych drogach pozwolił nam przekonać się o niezwykłym komforcie nowego A4. Jednostka 2.0 TDI cichutko pracująca bezproblemowo, a wręcz bardzo dynamicznie podnosiła wskazówkę na prędkościomierzu dając poczucie sportowego przyspieszania. Jednak warunki drogowe nie pozwalały na dogłębne sprawdzenie  możliwości nowego A4. Przyjemność prowadzenia była tak duża, że żal było z niego wysiadać.

 Zapraszamy do galerii

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »