Start
Audi TTS - Naprężenie mięśni PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Andrzej Różycki   
 „TeTetka” bardzo szybko awansowała do roli auta kultowego. Nowa, doskonalsza generacja tego modelu przyciągnęła jeszcze więcej zwolenników niż jej poprzedniczka, a dla zaostrzenia smaku Audi wprowadziło na ostro przyrządzoną wersję TTS dostępną jako coupe 2+2 i 2-miejscowy roadster. Jej sercem stał się 2-litrowy silnik o bezpośrednim wtrysku benzyny, wyposażony w turbosprężarkę.

Najnowsze technologie użyte przez inżynierów Audi pozwoliły zbudować silnik, który z jednej strony z jednego litra pojemności osiąga moc 136 KM, a z drugiej sprawiły, że stał się on jeszcze bardziej efektywny. Jego średnie zużycie z nadwoziem coupe i sześciostopniową skrzynią biegów wynosi zaledwie 8,0 dm3, a jego bratni Roadster zużywa jedynie o 0,2 dm3 więcej. Jednostka serii TFSI dysponuje mocą 272 KM, za sprawą której auto osiąga setkę w zaledwie 5,9 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h, przy której elektronika uniemożliwia dalsze rozpędzanie. Opcjonalny układ przeniesienia napędu z 2-sprzęgłową skrzynią biegów S-Ttronic podwyższa zużycie paliwa o 0,1-0,2 litra, ale za to zmienia biegi przy najwyższych wartościach momentu i prędkości obrotowej silnika, uzyskując jeszcze krótszy czas przyśpieszenia o  dodatkowe 0,2 sekundy. Audi TTS jest standardowo wyposażone w stały napęd Quattro, zapewniający maksymalne wykorzystanie sił napędowych do pewnego i stabilnego przyspieszania. Zawieszenie sportowego modelu zostało wyposażone w adaptacyjny układ amortyzatorów, który w zależności od preferencji kierowcy może być ustawiony do trybu jazdy komfortowej lub sportowej. Przy drugim nastawie samoczynnie obniża prześwit auta o 10 milimetrów. Elementy przedniego zawieszenia wykonano głownie z aluminium, a zastosowanie czułego elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa. Większe niż w TT tarcze hamulcowe jeszcze bardziej zwiększyły skuteczność hamowania dając większe poczucie bezpieczeństwa. Do uzyskania wysokich osiągów przyczyniła się również hybrydowa budowa nadwozia, w której użyto elementów stalowych i aluminiowych. Dla przykładu na 206 kg jakie waży nieuzbrojona karoseria coupe, 140 kg przypada na aluminium, natomiast 66 kg stanowi stal. Nadwozie roadstera, wymagające dodatkowych wzmocnień, jest cięższe o 45 kg. Skoro coupe waży 1395 kg, to na każdy koń mocy silnika przypada 5,1 kg – co bez wątpienia jest dobrym wynikiem w tej klasie.
Z zewnątrz Audi TTS wyróżnia się bardziej aerodynamicznym wykończeniem nadwozia, 18-calowymi kołami, nowymi Bi-Xenonowymi reflektorami, z diodami LED w roli świateł pozycyjnych. Roadster może pochwalić się elektrohydraulicznie otwieranym dachem, natomiast coupe składanymi siedzeniami tylnymi, zwiększającymi przestrzeń bagażową z 290 do 700 dm3.

 

Zapraszamy do galerii 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »