Start
Audi TT 3.2 Quattro PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
ttCo do designu tego samochodu zdania są podzielone; jednym sylwetka bardzo podoba się, innym wydaje się zbyt prosta. Jednak jej ocenę pozostawmy indywidualnym odczuciom. Wychodząc z założenia, że to auto zostało stworzone, by sprawiać przyjemność podczas jazdy, przetestowaliśmy "tetetkę" w warunkach, w których mogła się wykazać swoimi zdolnościami - na śliskiej nawierzchni. Nie był to co prawda ani śnieg, ani lód, ale przy 250 koniach mechanicznych bardzo ślisko jest również na szutrze - zwłaszcza gdy popada deszcz. Zwykło się mówić, że samochody z poprzecznie wstawionym silnikiem z przodu w takich warunkach wykazują dużą, czasami nawet mocno nadmierną podsterowność. I rzeczywiście nie mija się to z prawdą. Można nawet powiedzieć, że tym większą, im większa jest moc silnika.

Okazuje się jednak, iż prawa fizyki można nieco złagodzić. W przypadku testowanego Audi, uczyniono to stosując napęd na 4 koła i ESP, które jak w prawdziwie sportowym wozie daje się częściowo, bądź nawet całkowicie wyłączać. Oczywiście ta ostatnia możliwość zarezerwowana jest dla kierowców potrafiących jeździć "czteronapędówką". Tetetka odpłaca się doskonałą trakcją i oczywiście osiągami, które w trudnych warunkach i wąskiej krętej drodze potęgują wrażenie ogromnej mocy i szybkości pokonywanych zakrętów. Jeśli tylko złapie grunt pod kołami przyspiesza w 5,7 s do setki, a na długiej prostej osiąga elektronicznie ograniczaną prędkość 250 km/h.

Oczywiście nie zachęcamy nikogo do jazdy ekstremalnej, ani też przekraczania dozwolonej prędkości, ale jeśli mowa o samochodzie sportowym, to rzadko kto chce słyszeć o zużyciu paliwa, uchwytach na puszki z napojem czy też o pojemności bagażnika.


ttZapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »