Start
Toyota Corolla - Sedan PDF Drukuj Email
Oceny: / 2
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AndrzejR   
 Zgodnie z zapowiedzią pod koniec sezonu 2006 debiutowała druga wersja nadwoziowa nowej Toyoty segmentu C. W odróżnieniu od hatchbacka, sedan zachował dotychczasową nazwę - Corolla. Tym samym mamy więc 10 generację najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie.

Podobnie jak w Aurisie, twórcy Corolli postarali się o klasę wyższą jakość materiałów i wykonania, a także o wysoki poziom komfortu wynikający między innymi z powiększonej przestrzeni kabiny. Auto zaprojektowane zostało pod kątem spełnienia gustów i wymagań europejskiego klienta poszukującego klasycznego sedana z wyodrębnionym bagażnikiem, a jednocześnie wyróżniającego się dynamiczną stylizacją. W porównaniu do dotychczasowego modelu, zmianie uległa długość nadwozia (+13 cm), która osiągnęła 454 cm, zwiększono też rozstaw kół (+ 5 cm).
Przestrzeń pomiędzy kierowcą a pasażerami znacznie się powiększyła, szczególnie jeśli chodzi o wysokość kabiny oraz miejsce na nogi. Odległość pomiędzy oparciami przednich i tylnych foteli wzrosła do 90 cm. Pasażerowie siedzący z tyłu, mogą cieszyć się większym komfortem dzięki płaskiej podłodze, a wyżej osadzony fotel kierowcy (i pasażera) zapewnia lepszą widoczność oraz naturalną pozycję siedzenia.
Wszystkie zespoły mechaniczne zostały zmodyfikowane. W gamie silnikowej znalazły się jednostki benzynowe 1.4 VVT-i o mocy 97 KM, oraz 1.6 dual VVT-i o mocy 124 KM, a także turbodiesle 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 126 KM. Nabywcy Corolli będą mieli do wyboru przekładnie M5, M6 i MMT.

 

 

 

 

 

 

 

 Zapraszamy do galerii

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »