Start
Wszechstronne kombi - Audi A6 allroad quattro PDF Drukuj Email
Oceny: / 3
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AndrzejR   

Audi postanowiło kontynuować produkcję samochodu dla ludzi aktywnych sportowo i dla tych wszystkich, którzy potrzebują dużego wygodnego kombi o nieco większych możliwościach. Tak więc powstała druga generacja A6 allroad.

(powiększ zdjęcie)

Tym razem wydłużono jego nazwę dodając słowo quattro, które przypomina o zastosowanym napędzie na cztery koła. Generalnie rzecz biorąc całe auto sporo się powiększyło - teraz jest o ponad 12 cm dłuższe ( 493 cm). Zmieniono rozkład nacisków na osie poprzez przesunięcie przednich kół do przodu o 8 centymetrów. Jednakże nowy allroad pozostaje znacznie mniejszy od crossovera Q7.

Celem projektantów było stworzenie dużego i przestronnego auta, zbliżonego do Avanta, lecz nadającego się na każdą drogę - stąd nazwa allroad. Stały napęd (50:50) na wszystkie koła zapewnia dobrą trakcję na nieutwardzonych drogach, a gdy warunki tego wymagają samoblokujący mechanizm różnicowy bezzwłocznie zmienia rozdział siły napędowej przenosząc nawet do 75% momentu napędowego na właściwą oś. By zapewnić pożądane w tej klasie osiągi, oferowane są dwie jednostki benzynowe 3.2 V6 FSI o mocy 255 KM i 350 konne V8-4.2 FSI oraz dwie V6 turbodieslowskie 2.7 i 3.0 o mocach odpowiednio - 180 i 233 KM. Silniki 3.2 FSI i 3.0 TDI oferowane są w połączeniu z manualną przekładnią. Opcjonalnie można do nich zamówić 6-biegowy automat tiptronic, który z kolei jest wyposażeniem standardowym dla pozostałych dwóch odmian. Sterowanie ręczne tiptronikiem może się odbywać dzięki dźwigienkom umieszczonym przy kierownicy. Automatyczne przełączanie odbywa się za pomocą programu DSP zapewniającego dużą szybkość zmiany biegów oraz umożliwia ich redukcję z wykorzystaniem tzw. międzygazu dodawanego przez system.

W zawieszeniu allroada zastosowano aktywną pneumatykę, zbliżoną do znanej już z modelu Q7. Oferuje jednak mniejszy prześwit, który i w tym wydaniu jest regulowany. Kierowca wjeżdżając na bardzo nierówną drogę posługując się interfejsem MMI może spowodować podniesienie auta o 6 cm. Do wyboru jest pięć różnych charakterystyk zawieszenia, przy czym w zależności od wybranej, auto odpowiednio dostosowuje wielkość prześwitu do nierówności na drodze i do prędkości samochodu.

W trybie "Lift" osiąga się największy prześwit wynoszący 18,5 cm, który jest utrzymywany do prędkości 35 km/h, by można było pokonać największe wyboje. Dynamiczną jazdę po nienajlepszych drogach wspierają zastosowane systemy takie jak ABS i ESP najnowszej generacji. System kontroli trakcji za pomocą przycisku w kokpicie pozwala przejść w tak zwany tryb "offroad", dzięki któremu elektronika dopuszcza większy uślizg kół podczas hamowania jak i przyspieszania, zapewniając w ten sposób lepszą sterowność samochodu na luźnych i śliskich nawierzchniach. Dodatkowo allroada wyposażono w elektromechaniczny hamulec postojowy, który również spełnia funkcję hamulca awaryjnego działającego na wszystkie koła.

Nowe Audi postawiono na 17 calowych kołach z oponami o rozmiarze 225/55, natomiast w opcji dostępne są osiemnastki 245/45 oraz specjalne terenowe opony o tym samym rozmiarze, jednakże nadające się do podróżowania z maksymalną prędkością 210 km/h.

We wnętrzu oprócz wysokiej jakości materiałów, wygodnych foteli, znajduje się sporo elektroniki, która uprzyjemnia pokonywanie długich podróży. System audio został wkomponowany w MMI, a na specjalne życzenie może być wyposażony w mini kino TV współpracujące z dużym kolorowym wyświetlaczem w konsoli środkowej. MMI może także zawierać w sobie system nawigacyjny ułatwiający poruszanie się po nieznanym terenie. Dopieszczono również łączność telefoniczną, która dzięki systemowi Bluetooth staje się aktywna bez użycia specjalnych przejściówek czy też połączeń z telefonem kierowcy. Również klimatyzacja, reagująca aktywnie na warunki zewnętrzne i na promienie słoneczne, jest obsługiwana poprzez MMI.

Dodatkowo pozwala ona ustawić oddzielnie nawiew ciepłego powietrza na parującą szybę przy jednoczesnym chłodzeniu wnętrza z dmuchawy środkowej.

Istotną cechą każdego kombi jest bagażnik, który w przypadku tego modelu Audi potrafi pomieścić do 1660 dm3. Aby ułatwić przewożenie bagażu i sprzętu sportowego dostępne są różne rodzaje zaczepów i mocowań do wbudowanych szyn. Oprócz tego podłoga bagażnika przykrywa schowek, a specjalna konstrukcja jego pokrywy również może służyć jako zabezpieczenie ładunku. Wszystko to co nie zmieści się w bagażniku ze względu na swoje gabaryty może zostać przymocowane do relingów, które pozwalają na przewożenie dodatkowych 100kg.

Na warmińskiej prezentacji mogliśmy się przekonać o wysokim komforcie jeżdżąc po kiepskich drogach, a żeby w pełni się przekonać o zaletach A6 allroad zjechaliśmy z asfaltu w leśny dukt. Stosunkowo duży prześwit wraz z napędem na wszystkie koła umożliwi każdemu właścicielowi bezpieczne dotarcie do domku zaszytego nawet w największym polskim buszu. Natomiast znakomite osiągi na równych drogach sprawiają, iż mimo dużego bagażnika, auto może pełnić również rolę samochodu reprezentacyjnego. Ceny nowego allroada zaczynają się od 237 tys. zł.





Zmieniony ( 15.09.2006. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »