Start
Nuvolari Quattro - Mistrz poślizgów PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Nuvolari Quattro wygląda jak krzyżówka wizji Rosemeyer z aktualnie wytwarzanym modelem TT. W gruncie rzeczy jest to typowe, luksusowe GT z silnikiem z przodu i wnętrzem 2+2. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że taki samochód wejdzie do produkcji mniej więcej za dwa lub trzy lata. A póki co pokazuje, w którym kierunku rozwinie się stylizacja wozów tej marki. Jaj charakterystyczną cechą znaną właśnie już z prototypu Rosemeyer jest wielki „grill”, optycznie łączący w jedną całość górny i dolny wlot powietrza. Pod względem konstrukcyjnym otwory są dwa, bowiem mimo złudzenia, dzieli je masywna poprzeczka, stanowiąca część zderzaka. Nadwozie wykonane jest z aluminium i jego przestrzenna rama nośna również. W dużej mierze odpowiada ona tej, która jest stosowana w Audi A8 tyle, że została skrócona o ok 6 cm. Do napędu czterech 21-calowych kół wykorzystano 5-litrowy silnik V10 o bezpośrednim wtrysku paliwa, doprężany dwiema sprężarkami turbo. 600 KM umożliwia przyspieszanie w 4,1 s do 100 km/h i osiąganie dużej prędkości, przy czym ze względu na bezpieczeństwo elektronika ogranicza ją do 250 km/h. Napęd przenosi 6-biegowa przekładnia sekwencyjna, sterowana dźwigienkami umieszczonymi przy kole kierownicy. Audi Nuvolari ma rozstaw osi 289 cm, długość 480 cm, szerokość 192 cm i wysokość 141 cm.

Zapraszamy do galerii zdjęć


Nazwa Nuvolari pochodzi od nazwiska słynnego włoskiego kierowcy Tazio Nuvolari (1892-1953) z Mantui, który jako ostatni zasiadał za kierownicą Auto Union D i 3 września 1939 roku wygrał nim wyścig GP w Belgradzie. Nuvolari był jednym z pierwszych kierowców, którzy potrafili jeździć nie tylko efektywnie, ale i widowiskowo. Poznać go można było po żółtym swetrze i oczywiście po spektakularnym stylu pokonywania zakrętów. Wygrał 61 wyścigów serii GP – większość z nich za kierownicą Alfy Romeo.

Zmieniony ( 24.08.2006. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »