Start
AUDI A4 CABRIOLET - INNA TECHNOLOGIA PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Auto, które podczas IAA 2001 pokazano w postaci prototypu, już zasiliło ofertę Audi. A4 Cabriolet jest 4-miejscowe, komfortowe, posiada seryjnie bogato wyposażone wnętrze. Oczywiście przewidziano sporo dodatków takich, jak np. serwis Audi Telematics. Całość przykrywana jest precyzyjnie funkcjonującym, miękkim, elektrycznie sterowanym dachem ze szklaną, podgrzewaną tylną szybą. Sylwetka auta zarówno z rozłożonym jak i złożonym dachem może się podobać; jest klasyczna, dość prosta z ciekawymi, charakterystycznymi elementami dla wozów z Ingolstadt, pozbawiona stałego pałąka przeciwkapotażowego. Jego funkcję przejęły wysuwane wsporniki znajdujące się za tylnymi siedzeniami. Do napędu kabrioletu wyznaczono dwa dość luksusowe silniki benzynowe V6. 2,4-litrowy o mocy 170 KM oraz nowy 3-litrowy o mocy 220 KM. Nieco później pojawił się też turbodiesel V6. Tak jak w sedanie, osadzone są one wzdłużnie i napędzają koła przednie. Ciekawostkę stanowi bezstopniowa przekładnia Multitronic łącząca cechy sportowej skrzynki ręcznej i komfortowej automatycznej. W wyposażeniu związanym z bezpieczeństwem jazdy nie zabrakło poduszek gazowych, systemów gwarantujących wzorowe zachowanie się pojazdu w najtrudniejszych nawet warunkach, ani też zelektronizowanej klimatyzacji. I nie ma się co dziwić, wszak dzisiaj od kabrioletu wymaga się, by był wozem całosezonowym. Nowa strona 1
 

Dane techniczne:

 
 

Audi A4 Cabrio

2,4 3,0

2,5 TDI

Rodzaj silnika

V6/5 V6/5 V6TDI/4

Pojemność (cm3)

2393 2976 2496

Moc max (KM)

170 220 163

0-100 km/h (s)

9,7 7,3 9,9

V max (km/h)

224 243 226

Paliwo (L/100)

9,7 9,7 7,2

R.osi/dług (cm)

265,5/457

Szer/wys (cm)

178/139

Masa wł. (kg)

1580

Bagażnik (dm3)

246-315
 


Produkcja A4 Cabriolet u Karmanna w Rheine różni się od sposobu powstawania innych modeli Audi. Podczas gdy proces wytwarzania surowej karoserii w zakładzie w Ingolstadt jest prawie w 100 % zautomatyzowany, nadwozie kabrioletu składane jest w sposób półautomatyczny. A to ze względu na dodatkowe rury wzmacniające w przednim słupku, grubościenny próg o zoptymalizowanym przekroju, wzmocnienie poprzeczne pod tylnym siedzeniem, podwójną ścianę tylną i specjalne belki w drzwiach. Główne fragmenty karoserii, takie jak część dolna, boki, rama przedniej szyby oraz części wbudowywane - drzwi i skrzynia na składany dach, są spawane i zgrzewane przez 40 robotów w półautomatycznych stacjach montażowych. Przy każdym ważącym 450 kg i składającym się ze 110 grup montażowych surowym nadwoziu trzeba wykonać ponad 6 tys. spawów punktowych, 35 m. spoin klejonych i przeszło 11 m. spoin w osłonie gazowej. Zanim poszczególne części nadwozia zostaną ostatecznie połączone, główne grupy konstrukcyjne przechodzą przez stację pomiarów "inline". W razie odchyłek od surowych norm, możliwe jest natychmiastowe wprowadzenie korekty. Tak przygotowane, surowe karoserie przewozi się do lakierni Karmanna w Osnabrück. Po pokryciu ekologicznym lakierem i konserwacji przestrzeni zamkniętych wracają one do Rheine, gdzie trafiają na halę montażu końcowego, przebiegającego już prawie tak samo, jak w innych zakładach Audi.

"Audi narzuciło nam bardzo elastyczną wielkość produkcji dziennej. Oznacza to, że każdego dnia roboczego musi być wyprodukowanych w Rheine 105 samochodów. Ponieważ sprzedaż kabrioletu jest częściowo uzależniona od pory roku, wkalkulowano w produkcję wahania wynoszące ok. 30%." - Rüdiger Burda, Karmann



Zapraszamy do galerii zdjęć

Zmieniony ( 24.08.2006. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »