Start
Audi TT Coupe - Kultowa tetetka PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 

TT Coupe 2006 04.jpg

Chyba od czasu obalenia muru dzielącego Berlin Wschodni od Zachodniego Brama Brandenburska nie pomięta takiej fety. Ok. 500 gości i niezliczone rzesze gapiów towarzyszyło pierwszej publicznej prezentacji nowego modelu Audi TT w tym historycznym miejscu.
Na ogół całe lata mijają, zanim auto stanie się obiektem kultowym. Nie wielu wozom udało się to w tempie błyskawicy. Bez wątpienia jednym z bohaterów jest Audi TT, które niemal od pierwszych chwil istnienia na rynku było bestsellerem swojej klasy. Nie przeszkodziła w tym nawet konstrukcyjna wpadka z właściwościami aerodynamicznymi.

Po 8 latach produkcji przyszedł czas na II generację tego wozu. Jego twórcy postawili sobie za cel opracowanie samochodu, który pod każdym względem byłby lepszy od poprzednika. I wszystko wskazuje, że dopięli swego. Choć styliści postanowili zachować dotychczasową sylwetkę, wiele elementów - w tym duży wlot powietrza - sprawiają, że nowa "tetetka" wygląda bardziej dynamicznie. Do tego jest dłuższa o 14 cm, szersza o 8 cm.

Ale nie to jest najważniejsze; otóż Audi zdecydowało się na zastosowanie przestrzennej ramy aluminiowej ASF oraz wykonanie poszycia nadwozia również z lekkich i do tego nie rdzewiejących blach. Alu stanowi 69%, zaś w celu lepszego wyważenia konstrukcji, głównie w tylnej części karoserii używano stali (31%). By nie doczekać się kłopotów z dociążeniem tylnej osi podczas jazdy z dużą prędkością, przy 120 km/h automatycznie z pokrywy bagażnika wysuwa się spoiler.

Zwiększenie gabarytów auta umożliwiło również uzyskanie większego wnętrza 2+2 i bagażnika o pojemności 290-700 dm3. Do napędu wykorzystano dwa silniki benzynowe z 6-biegową przekładnią (za dopłatą skrzynia DSG S-Tronic): 200-konny R4 TFSI oraz 250-konny V6-3.2. Pierwszy z nich - przednionapędowy - zapewnia sprint do setki w 6,4 s, a drugi z systemem Quattro w 5,7 s. W zależności od wersji stosowane są koła od 16 do 19 cali. Tylne zawieszenie typu multilink jest zupełnie nowe. Do tego otrzymujemy wszystkie niezbędne systemy elektroniczne wspomagające wzorowe zachowanie się auta a także amortyzatory o zmiennej charakterystyce (Audi magnetic ride). Elektronika wdarła się również do kokpitu (MMI, Softkey, Bluetooth).

TT Coupe 2006 10.jpg TT Coupe 2006 11.jpg Zapraszamy do galerii zdjęć
Zmieniony ( 24.08.2006. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »