Start
Toyota Avensis 2.2 D-4D Clean Power - Z polskim turbodieslem PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 

Avensis D-4D 2005 13.jpg

Laskowicach Toyota zbudowała fabrykę silników wysokoprężnych (TMIP) o zdolności produkcyjnej 150 tys. jednostek rocznie. Silnik ten jako pierwszy otrzymał Avensis wytwarzany w Wielkiej Brytanii. Ale oczywiście to tylko początek, bo jak nie trudno się domyśleć będzie on sukcesywnie wykorzystywany również w innych modelach tego koncernu, o czym świadczy choćby Corolla Verso 2.2 D-4D oraz Lexus IS 220d.
Turbodiesel 2.2 D-4D o pojemności 2231 cm3 występuje w dwóch wersjach: o mocy 150 KM i momencie obrotowym 310 Nm oraz o mocy 177 KM i momencie 400 Nm. Bazuje on na najnowszych w tej dziedzinie technologiach; bezpośrednim wtrysku paliwa, systemie common rail i wtryskiwaczach piezoelektrycznych, które są znacznie szybsze od wtryskiwaczy elektromagnetycznych i do tego mogą realizować do 5 wtrysków w jednym cyklu. Ponadto zastosowano elektrycznie sterowaną turbosprężarkę VNT (Variable Nozzle Turbocharger) odznaczającą się o 30% mniejszą bezwładnością wirnika niż ma to miejsce przy konwencjonalnym rozwiązaniu. Mocniejszą wersję - Clean Power wyposażono w system D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) z utleniającym reaktorem katalitycznym.

W efekcie Avensis mający też nową 6-biegową przekładnię dysponuje nie tylko jednym z najbardziej dynamicznych i czystych silników swojej klasy, ale również zapewnia bardzo małe średnie zużycie paliwa ok. 6 dm3/100 km. Biorąc pod uwagę wielkość auta jest to rewelacyjny wynik. Zwłaszcza, że ta wersja Avensisa odznacza się doskonałymi osiągami (0-100 km/h 8.5 s, V max 220 km/h ). Od 2 do 5 tys obr/min przyspiesza nie gorzej niż benzyniak i to przy ledwie słyszalnej pracy silnika. Warto też wspomnieć o wydłużonym do 30 tys. km przebiegu między wymianami oleju silnikowego - co dodatkowo obniża koszt eksploatacji tej Toyoty.

Avensis D-4D 2005 06.jpg Avensis D-4D 2005 01.jpg Zapraszamy do galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »